Stromer Limited Edition ST2 2018

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST2 LTD 2018 2.jpg
Stromer ST2 LTD 2018 2.jpg (177.46 KiB) 4186 keer bekeken
Stromer ST2 LTD 2018 3.jpg
Stromer ST2 LTD 2018 3.jpg (136.99 KiB) 4186 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Ik vind het een bijzonder fraai model. 8-)
Vanaf wanneer kun je dit model zien bij de dealer en evt. bestellen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Stromer ST2 LTD Raw wordt verwacht in het voorjaar van 2018. Ik denk dus maart/april 2018. Wanneer je kunt pre-orderen: geen idee. Maar als ik Stromer dealer was zou ik zeggen: vanaf nu, want ik denk dat dit een hardloper wordt :d3:

Ik heb op Eurobike ook nog een filmpje van deze Stromer gemaakt. Zodra ik het youtube kanaal voor dit forum af heb (dat combineer ik in één keer met Facebook, Twitter en Instagram), komt-ie erop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Filmpje zou mooi zijn, want ik ben erg geïnteresseerd in dit model. :ay
ST2S heb ik ook nog in gedachten, maar het totaalplaatje van de ST2 LTD klopt gewoon.
Laat maar komen t.z.t dat filmpje. :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hang ook nog tussen de ST2 S en deze nieuwe ST2 LTD in. Al moet ik zeggen dat ik het digitaal schakelen van de ST2 S (reeds getest) helemaal geweldig vind. In comfort en kwaliteit van de afmontage wint de ST2 S, in uiterlijk de ST2 LTD.

Filmpje volgt z.s.m. Ik zal proberen of het deze week lukt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Om een goede mening te geven over de ST2S moet ik een keer proefrijden wat ik dus nog niet heb gedaan. Elektronisch schakelen vond ik in eerste instantie een overbodige luxe, maar het is dus echt een aanrader wat ik er over gelezen heb hier.
Kleurstelling van de ST2S met de grijze en rode accenten is ook erg mooi. Maar eens goed over nadenken nog.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik dacht er net zo over, totdat Qicq me een testrit op de ST2 S aanbood.

In vergelijking tot digitaal schakelen voelt schakelen met een traditionele shifter alsof je een goederentrein met je duim op een ander spoor moet zetten. Dat is natuurlijk een over-gedramatiseerde weergave, en we hebben digitaal schakelen helemaal nergens voor nodig, maar oh wat een heerlijke luxe is dat!

En het is echt niet alleen die knop aan het stuur; de complete derailleur reageert sneller, soepeler en nauwkeuriger. Het is mij na die ene testrit met de ST2 S in ieder geval definitief bijgebleven. Ik ken dit systeem al veel langer en had er nooit interesse in. Op papier is het gewoon niet zo boeiend. Pas als je ermee gereden hebt wordt duidelijk wat je eraan hebt.

Een ST2 LTD Raw frame met Shimano XTR Di2: dat zou ik echt leuk vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Elektronisch schakelen wordt vooral interessant met een aangepaste 11-25T of 11-28T cassette waarbij je meer schakelstappen moet maken. Met de XTR schakel je binnen een seconde van 11T naar 17T (= 5 stappen).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik was de laatste tijd een beetje aan het rondsnuffelen naar custom paint / airbrushed fietsen, en via een gedachtentreintje toen ik online een carbon fiets zag die deels van de lak was ontdaan, waardoor het carbon patroon zichtbaar was (klinkt vreemd, maar vond ik erg mooi gedaan), bedacht ik me ineens: de ST2 heeft een carbon voorvork, dus hoe hebben ze dat alu-brushed effect bij de voorvork van de nieuwe ST2 Raw LTD dan voor elkaar gekregen?

En ineens zag ik pas wat gewoon in de door mijzelf op Eurobike gefotografeerde specs staat: de vork van deze nieuwe ST2 LTD is niet van carbon, maar van aluminium, net als die op de ST1 X. Voor mensen die waarde hechten aan de ietwat dempende eigenschappen van een carbon vork wel handig om even bij stil te staan.

Mij zou het trouwens de aankoop van deze mooie Stromer totaal NIET in de weg staan, zo groot is het gevoelsverschil tussen een carbon en een alu voorvork echt niet (carbon koop je vanwege het lichte gewicht, niet primair vanwege de "vering", wat anderen daar ook over roepen), maar het kan voor sommigen toch een reden zijn om uiteindelijk een geveerde stuurpen te overwegen, want je gaat de vork van een prachtbike zoals deze natuurlijk niet vervangen door een geveerde voorvork met een totaal andere kleur en afwerking.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Wel vreemd dat ST1 een carbon voorvork heeft en de ST1x niet. De ST2en hebben dan weer wel een carbon vork (toch??).
Wel jammer dat je het speciale carbon patroon niet ziet op de vorken... Misschien eens laten (nep) wrappen. :mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie