Hoi allemaal, heb sinds een paar maanden een ST2S en er zijn twee dingen die ik maar niet begrijp, misschien weten jullie het?
1. het valt me op dat ik de fiets niet echt meer voorbij de 42-43 km/h krijg zodra mijn accu leger begint te raken. Ik kan dan alleen met heel zwaar en fanatiek meetrappen er nog een kilometertje bij op drukken maar de 45 lijkt echt onmogelijk. Iemand hier een idee hoe dat zit?
2. in de omni app klopt de lokatie van mijn fiets bijna nooit real-time. Ik krijg altijd de plek te zien waar ik eerder die dag of gisteren was. Is dat normaal of gaat er dan iets mis toch?
dank alvast!
Inhouden ST2S bij <50% batterij & lokatie in omni
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Heb ik ook met mijn ST2 S. Zodra de accu wat leger raakt, wordt de ondersteuning minder om de actieradius zo groot mogelijk te houden. Hoewel veel berijders dit betuttelend vinden (ik ook), is dit iets wat Stromer zo heeft ingesteld en waar wij zelf niks aan kunnen wijzigen.kingwil schreef: ↑28 nov 2018, 11:56 1. het valt me op dat ik de fiets niet echt meer voorbij de 42-43 km/h krijg zodra mijn accu leger begint te raken. Ik kan dan alleen met heel zwaar en fanatiek meetrappen er nog een kilometertje bij op drukken maar de 45 lijkt echt onmogelijk. Iemand hier een idee hoe dat zit?
Je zou wel nog kunnen proberen om de gevoeligheid van de trapsensor wat hoger te zetten. Ik weet niet waar je die nu op hebt staan?
De locatie van je Stromer wordt niet real-time weergegeven, maar met intervals (van ik geloof een minuut of tien?). Als je Stromer ergens gestald wordt waar je geen bereik hebt en/of waar hij uit staat, dan kan het dus zijn dat je een achterhaalde locatie te zien krijgt, namelijk waar je Stromer voor het laatst bereik had en de locatie heeft geregistreerd.
Maar als je b.v. op dag B een uur of wat hebt gereden met goed bereik, maar aan het eind van die rit zie je nog altijd de locatie van dag A, dan lijkt mij dat er wat mis is en zou ik de vraag aan je dealer voorleggen. Zij kunnen ook aan Stromer vragen om op afstand te controleren of de locatie-weergave wel helemaal in orde is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mijn ervaring met de ST2s (2e hands en nu 4 maanden gebruik) is dat de ondersteuning onvoorspelbaar is, de ene keer moet je hard trappen en de andere keer vliegt hij er vandoor.
Dit gedrag vertoont hij geheel onafhankelijk van het batterij niveau.
Afgelopen vrijdag had ik weer zo'n momentje. Accu niveau ong. 40%, buiten koud ong 4 graden. en ik zat weer eens hard mee te trappen. Ik was er even klaar mee en besloot toch maar even te stoppen om de sensor te resetten. Daarna vloog hij er als een kogel vandoor. Zelden zo hard gegaan als afgelopen vrijdag avond.
Meestal stop ik niet om de sensor te resetten hoor, dit is (dacht ik) pas de 2e keer en de vorige keer was het verschil niet spectaculair. Vaak merk ik dat de ondersteuning beter wordt als je even voor een stoplicht hebt gestaan.
Anyway, ik ervaar de mate van ondersteuning als onvoorspelbaar, maar meestal wel goed genoeg om niet te resetten.
Dit gedrag vertoont hij geheel onafhankelijk van het batterij niveau.
Afgelopen vrijdag had ik weer zo'n momentje. Accu niveau ong. 40%, buiten koud ong 4 graden. en ik zat weer eens hard mee te trappen. Ik was er even klaar mee en besloot toch maar even te stoppen om de sensor te resetten. Daarna vloog hij er als een kogel vandoor. Zelden zo hard gegaan als afgelopen vrijdag avond.
Meestal stop ik niet om de sensor te resetten hoor, dit is (dacht ik) pas de 2e keer en de vorige keer was het verschil niet spectaculair. Vaak merk ik dat de ondersteuning beter wordt als je even voor een stoplicht hebt gestaan.
Anyway, ik ervaar de mate van ondersteuning als onvoorspelbaar, maar meestal wel goed genoeg om niet te resetten.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
-
- Expert
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44
Het random wisselen van de ondersteuning komt mij totaal niet bekend voor, in vergelijking mijn vorige fiets is de ST2 juist heel stabiel.
met legere batterij wel (of na een firmware update.. ;-> )
met legere batterij wel (of na een firmware update.. ;-> )
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
-
- Expert
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49
Heb ook een St2S en herken dit precies zo. Ondersteuning is in ieder geval sinds het wat kouder wordt onvoorspelbaar. Daarnaast ook als het regent gewoon minder ondersteuning.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klinkt alsof je trapsensor in de war is. Als je dit echt vaak hebt (meerdere keren per maand b.v.) dan zou ik dit laten onderzoeken door je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 dec 2017, 12:43
- Locatie: Voorne Putten
- Merk SP: stromer
- Km-stand: 18000
Mijn ST2S staat momenteel bij de FM. Ondervond ook steeds terugvallen van ondersteuning. Daar waar ik normaliter rond de 43-45 km per uur fiets, krijg ik hem nu ternauwernood op de 33, met uitlopers naar 36-37. FM sprak over tmm sensor, maar heeft het probleem nog niet opgelost. Moet ook vaak, 7-8 x , met mijn telefoon kontakt zoeken om verbi ding te krijgen met de Omni.Hoop dat h et probleem snel opgelost wordt! Heb wel het volst vertrouwen in mijn FM. Heb een ST1xe als leenfiets, ook geen rommel! Trapt best lekker, ook al stuurt hij wat minder strak dan de eigen S.
ST2s bodyfloat shockstop spurcycle, kan nu ook tutteren!
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Wat ik heb gemerkt is dat de ondersteuning idd minder is onder de 4 graden. Ik vermoed dat door de koudere temperaturen de stroomtoevoer mindert en daardoor je ondersteuning zwakker/onregelmatig is dan bij normaal weer.
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Als de accu koud is dan heeft die inderdaad meer moeite om zijn energie vrij te geven. Minder ondersteuning is dan inderdaad mogelijk. MAAR (!) dat is zeker geen verklaring voor onregelmatige ondersteuning.Stromer9000 schreef: ↑28 nov 2018, 22:56 Wat ik heb gemerkt is dat de ondersteuning idd minder is onder de 4 graden. Ik vermoed dat door de koudere temperaturen de stroomtoevoer mindert en daardoor je ondersteuning zwakker/onregelmatig is dan bij normaal weer.
Je zou dit kunnen testen door je accu met een koude nacht bij kamertemperatuur te bewaren/op te laden. Je accu moet dan zijn energie normaal kwijt kunnen, ik verwacht dat je de onregelmatige ondersteuning dan nog steeds hebt.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]