Grrrr krijg sleutel niet uit batterij slot.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

s-EVE schreef: 24 nov 2018, 23:30 Dat gaat met vallen en opstaan en investeren/pionieren hoort daar gewoon bij, ze leren van ons :)
Zo zie ik het ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Maar valt iets écht simpels als een slotje voor een accudeur ook onder pionieren of onder slecht bedacht?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Slecht ingekocht (bij Camlock Systems).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Mijn ST2 LTD 2018 met n° 255 gelijkt er niet alleen op maar ik heb bij mijn eerste poging net hetzelfde meegemaakt. Is dat toeval of een productieafwijking van een onderdeel ?Niet dat ik er nu nog last van heb. :ay
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 25 nov 2018, 00:32 Slecht ingekocht (bij Camlock Systems).
Ultra goedkoop??
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Peter 2 schreef: 25 nov 2018, 05:13 Is dat toeval of een productieafwijking van een onderdeel ?
Mij lijkt een productie-afwijking, want het komt wel te vaak voor om toeval te zijn. Ik kan het probleem ook zonder meer reproduceren. (Het is dus volgens mij aan de gebruikers te danken dat het niet vaker mis gaat, niet aan het slotje.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 25 nov 2018, 07:14
Stromeur schreef: 25 nov 2018, 00:32 Slecht ingekocht (bij Camlock Systems).
Ultra goedkoop??
Nou nee. Ik heb de dealer-inkoopprijs van dit slot gezien, en el cheapo is het absoluut niet. (Al zal het feit dat dit om een zeer kleine oplage gaat ook wel meespelen, want zo groot is Stromer nou ook weer niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Stromeur schreef: 24 nov 2018, 23:00
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 waar je moet opletten dat je het sleuteltje niet te ver doordraait
Mee eens. Bij de nieuwere modellen is geen sleuteltje meer nodig, al heeft ook dat helaas zo zijn nadelen, dus dit punt is zeker nog niet afgerond. Gelukkig valt het aantal meldingen van problemen met het sleuteltje mee (ik kan die op het Stromer Forum op één hand tellen) en de oplossing is eenvoudig: niet hard en ver doordraaien, dan gaat er niks mis.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 dat je hem niet te enthousiast mag wassen
Lees: geen hoge drukspuit op je Stromer loslaten. Dat is bij elke fiets een afrader omdat de lagers daar niet tegen kunnen. Bij de Stromer komt daar de elektronica wel nog bij, al is er vanaf 2018 e.e.a. verbeterd m.b.t. vochtbestendigheid. Maar een hoge drukspuit zal altijd een no-go blijven, of je dat nou leuk vindt of niet. Het blijft een fiets, geen auto.

Ik ga altijd super-enthousiast tekeer met een emmer sop en een doekje, nooit wat aan de hand.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 en dan op zijn minst een doek in het accuvak moet stoppen
Kleine moeite, groot plezier. Ik zou daar niet echt een ding van maken.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 een klitteband bandje mee moet nemen om het batterijvak dicht te houden als je de accu moet laden
Die constructie moet inderdaad beter, ik vind het ook niks.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 die regelmatig een systeemfout geeft en dan moet 'gewoon even de accu er 2 minuten uit laten.
Geen idee wat "regelmatig" is. Met mijn ST2 S heb ik gelukkig nog nooit een error gehad. En als je PC of smartphone niet meer wil, dan reset je die ook. Als je je Stromer moet resetten na een foutmelding, dan zou ik daar vervolgens linea recta mee naar de dealer gaan om de oorzaak van de fout eruit te laten halen, en door maar weer.
Bas van Dijk schreef: 24 nov 2018, 22:33 Ergens belachelijk dat we dit met zijn allen accepteren.. het is dat hij zo geweldig rijdt.. :?
Het probleem is dat op dit moment geen enkel merk 100% probleemloze speed pedelecs aflevert. De SP-markt is nog niet klaar voor de nieuwe generatie klanten (de niet-early adaptors) die staat te trappelen om op te stappen, maar die een fiets eisen die volledig monkey-proof is. Zo'n SP is er nog niet en dus moeten de fabrikanten aan de bak, dat geldt ook voor Stromer.

Ik denk dus niet dat het een kwestie is van accepteren. Niemand dwingt je om een Stromer te kopen, en het is zoals Golvas zegt: alles over de Stromer kwaliteit (goed én slecht) is online te lezen, zeker hier op het forum.

We nemen de Stromer-kinderziektes voor lief, omdat we op dit moment geen volwaardig/beter alternatief kunnen vinden. De enige andere optie is de ontwikkelingen nog een paar jaar afwachten. Persoonlijk had ik daar geen trek in, al ben ik het roerend met je eens dat een aantal zaken rap verbeterd moet worden.
Sleuteltje: Ik heb het wel gehad, en ja, als je het eenmaal weet is er prima mee te leven maar het feit dat je het eerst moet weten is wel een probleem.
Spuit; Ja, hoge-drukspuit snap ik maar dat is niet het probleem. Mijn fiets moest terug naar de dealer nadat ik hem gewassen had met spons en emmer en gewone tuinslang. Eerste wat de dealer vroeg was 'heb je de batterij er wel uitgehaald en een doek erin gestopt?' Het gaat hier om een Stromer ST2 uit 2018. Vind ik geen kinderziekte meer, is laksheid en slechte bezuinigingen. Ik hou mijn hart vast als ik eens echt in de regen moet rijden.

Ja, ik had het kunnen lezen op het forum, dat weet ik. En ik wil best wat mankementen accepteren omdat de technologie er nog niet is of zo, of het nog in ontwikkeling is, maar de dingen waar we het nu over hebben hebben maar 1 oorzaak: te veel bezuinigd op materiaal. Het is echt niet zo mogelijk om de elektronica waterdicht te maken natuurlijk, de enige reden dat dat niet zo is is bezuiniging op het materiaal. Zelfde met de klep die open blijft staan en sleuteltje dat doorgedraaid kan worden, zijn geen ingewikkelde technische problemen he?

Systeemfout: bij mij ongeveer 1 keer in de week, dat ik de batterij eruit moet halen. Dealer vind dat niet vreemd iig, ze hebben er wel eens naar gekeken maar doen er niet echt wat mee. Maar goed dat vind ik een ander verhaal, dat is lastig maar accepteer ik wel omdat het een ingewikkeld apparaat is en ik er van overtuigd ben dat het een keer opgelost gaat worden.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bas van Dijk schreef: 25 nov 2018, 15:32 Systeemfout: bij mij ongeveer 1 keer in de week, dat ik de batterij eruit moet halen. Dealer vind dat niet vreemd iig, ze hebben er wel eens naar gekeken maar doen er niet echt wat mee.
Dit is nu juist iets wat ik absoluut niet zou accepteren van de dealer. Het is volstrekt belachelijk dat jij eens per week aan de kant staat om de accu eruit te halen en terug te plaatsen. Ik vind dat wél vreemd.

De dealer kan via de Stromer Portal de complete error-lijst van jouw Stromer uitlezen, waaronder ook foutmeldingen die niet bij jou in de display verschijnen. Heeft de dealer geen idee wat te doen, dan kunnen ze Stromer bellen voor ondersteuning.

Serieus: ik zou dit niet accepteren.

Heb je trouwens errors in de display als je de accu eruit moet halen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 25 nov 2018, 14:19
Daniel1975 schreef: 25 nov 2018, 07:14
Stromeur schreef: 25 nov 2018, 00:32 Slecht ingekocht (bij Camlock Systems).
Ultra goedkoop??
Nou nee. Ik heb de dealer-inkoopprijs van dit slot gezien, en el cheapo is het absoluut niet. (Al zal het feit dat dit om een zeer kleine oplage gaat ook wel meespelen, want zo groot is Stromer nou ook weer niet.)
Dealerinkoop mag je natuurlijk NOOIT verwarren met kostprijs of Stromer fabriekscontract.
Plaats reactie