Knarsend geluid

Golvas

Elsje schreef: 20 nov 2018, 22:26 Vandaag 2 lagertjes bij de dealert gehaald. Stukje duurder dan 6.49 via erin webshop maar ik kan morgen wel weer op de fiets. Dat was mij ook wat waard.
Ik heb preventief twee lagers besteld, 100 % identiek aan de originele ... lijkt me wel iets om deze thuis op voorraad te hebben, kwestie van zo snel mogelijk weer op pad te zijn zonder geloop.

Totale kostprijs = € 4,80 voor twee stuks, levering inbegrepen. :ay
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Misschien kun je een beter kwaliteit lagers kopen of beter afgedicht, ZZ of ZZZ codering. Monteer in ieder geval geen keramische lagers!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Golvas schreef: 25 nov 2018, 09:20
Elsje schreef: 20 nov 2018, 22:26 Vandaag 2 lagertjes bij de dealert gehaald. Stukje duurder dan 6.49 via erin webshop maar ik kan morgen wel weer op de fiets. Dat was mij ook wat waard.
Ik heb preventief twee lagers besteld, 100 % identiek aan de originele ... lijkt me wel iets om deze thuis op voorraad te hebben, kwestie van zo snel mogelijk weer op pad te zijn zonder geloop.

Totale kostprijs = € 4,80 voor twee stuks, levering inbegrepen. :ay
Goed plan! Welke heb jij besteld?

Het is maar 15 min werk om ze te vervangen mits de zwarte stof kapjes makkelijk loskomen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Golvas

Elsje schreef: 25 nov 2018, 15:04 Welke heb jij besteld?
Ik heb deze set van twee stuks besteld aan € 4,80 ... minder dan 100 minuten na het plaatsen van de bestelling was ze al verzonden.

Hier kan je ze zelfs scoren aan € 3,61 per twee, maar deze verkoper vermeldt de ABEC klasse niet (ABEC 3, lijken me identiek dezelfde lagers te zijn).
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Volgens mij zijn de wat gerenomeerde merken wiellagers qua kwaliteit materiaal, afdichting en gebruikt vet, o.a.: SKF, Enduro en Cema.
Maatvoering ST2: 18x30x7.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Golvas

Post eens een linkje naar die "volgens mij" gerenommeerde 18307 SKF.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Golvas schreef: 25 nov 2018, 15:41
Elsje schreef: 25 nov 2018, 15:04 Welke heb jij besteld?
Ik heb deze set van twee stuks besteld aan € 4,80 ... minder dan 100 minuten na het plaatsen van de bestelling was ze al verzonden.

Hier kan je ze zelfs scoren aan € 3,61 per twee, maar deze verkoper vermeldt de ABEC klasse niet (ABEC 3, lijken me identiek dezelfde lagers te zijn).
Thanks :cool2:

Ik heb op de site van SKF gekeken maar geen passend lager gevonden.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Golvas

Tot die vaststelling kwam ik inderdaad ook, vandaar mijn vraag aan J3R ;) .
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

KOYO, Timken, SKF, NSF en nog veel meer lagerfabrikanten leveren deze maat in meerdere kwaliteiten en afdicht vormen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Golvas

We wachten hier al eventjes op de linken naar een vervangend SKF lager ... die komen er niet ?

Ondertussen (afgelopen woensdag om volledig te zijn) heeft mijn Chinese vriend Ali zijn lagertjes hier thuis laten afleveren, die zijn er dus wel en zitten al in de Stromer-onderdelen-voorraad-doos ... handig om in huis te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie