Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 30 jul 2018, 22:07 Die rijden dus duidelijk niet op mijn traject
Als ik jouw verhalen zo een beetje volg, dan heb jij volgens mij een zeer uitgekiende route, en ben je niet te beroerd om een stukje om te rijden wanneer je anders langs een voor speed pedelecs onveilig deel moet Stromeren, met gevaarlijke verkeerssituaties, slecht wegdek e.d. Zouden de meesten dan toch gewoon de kortste weg pakken?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb er geen idee van. Ik heb nog enkele stukjes wat bijgestuurd trouwens, ik heb nu een prachtige route, er zijn nog maar twee stukjes die mij tegenzitten. En er zijn ook nog twee stukjes waar ik eigenlijk niet mag rijden :oops:
Ik moet op dit ogenblik wel een andere route nemen wegens wegenwerken (fietssnelweg gewoon afgesloten over 4 km :roll: )
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Heb je nog een vraagje gestuurd ivm de route (via PB). Hoe bedoel je trouwens dat de fietssnelweg afgesloten is over 4km? Welk stuk? Nogal nerveus op dat vlak.. Donderdag doe ik de route naar Edegem volledig.. Vanavond nog eens verkennen tot aan de fietsostrade en terug.. (De vaart af, via de Nete naar de fietsostrade in Duffel).
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 30 jul 2018, 22:12
Tomasj schreef: 30 jul 2018, 22:07 Die rijden dus duidelijk niet op mijn traject
Als ik jouw verhalen zo een beetje volg, dan heb jij volgens mij een zeer uitgekiende route, en ben je niet te beroerd om een stukje om te rijden wanneer je anders langs een voor speed pedelecs onveilig deel moet Stromeren, met gevaarlijke verkeerssituaties, slecht wegdek e.d. Zouden de meesten dan toch gewoon de kortste weg pakken?
"t Heeft misschien ook met de uren te maken waarop ik rijd ('s morgens tussen 06h15-07h45 en 's avonds tussen 18h00/18h30 tot 19h30/20h00). Vandaag ben ik er dus wel ééntje tegengekomen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag eens tot bij mijn moeder gereden met de fiets. Dat is 65 km enkele rit , waarvan een flink stuk langs de vaart. Met voornamelijk zijwind mij tevreden moeten stellen met een gemiddelde van 35 km/h (GPS, 37 km/h volgens Omni) en 15% resterende batterij-capaciteit, grotendeels met koppelsensor op 30%, niet direct een geweldig resultaat volgens mij. Volgende week echt eens door de FM laten nakijken.
Bij mijn moeder eten gemaakt, wat klusjes in de tuin gedaan en ondertussen fiets 3h30 min laten opladen, zodat ik met 80% batterijcapaciteit aan de terugweg kon starten, wel via een andere en kortere weg (58 km). Meerdere keren de toeter dienen te gebruiken.
Deze rit in een nog iets bijgestuurd standje 2 (20% koppelsensor) gereden, alleen de laatste 15 km in standje 3 gereden (40% koppelsensor) waarbij ik opnieuw 15% batterijcapaciteit overhield. Wel een erg goede instelling voor standje 2, ik had een kruissnelheid van 37 km/h GPS (39-40 km/h volgens omni) en verbruikte nu slechts 1 % batterijcapaciteit per km. Deze ga ik behouden.
Bij thuiskomst fiets onmiddellijk opnieuw aan de lader om nog belegde broodjes te gaan afhalen in mijn favoriete broodjesbar (nog eens 20 km). Omdat ik dacht flink wind tegen in 't terugkomen te hebben ook enkele stukjes in standje 1 gereden, en gemerkt dat wanneer ik flink mee trap snelheden van 40 km/h met de wind in de rug haalbaar zijn in standje 1.

In totaal vandaag dus 140 km afgelegd, nu mag de fiets opladen en wordt hij morgen nog eens gepoetst. Met deze ritjes heb ik nu 5000 km afgelegd met de ST2, op net iets meer dan drie maanden :az

Welgeteld 2 Stromers (1 witte ST2, 1 zwarte ST2) tegengekomen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
+johan-
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2017, 19:04
Locatie: Regio Eindhoven

Indrukwekkende totaal km's.
Wat zijn de andere instellingen in stand 2?
Ik ben ook wel geïnteresseerd in 1%/km op mijn ST2 MY2017 met 983 batterij.
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Snelheid op 90%
Koppel 20%
Agiliteit 80%
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Dergelijk fietsgebruik komt mij bekend voor... met dagelijks meerdere ritten en soms totaal zo'n 100-150 km per dag. Dat tikt behoorlijk aan. Aangezien stroomverbruik/actieradius met de ST5 heel erg meevalt heb ik nog nauwelijks behoefte gehad aan de tweede accu. In plaats van in stand 2 te rijden of nog erger met afgeknepen koppelsensor laat ik mij maximaal ondersteunen door de fiets tot afstanden van 80-90 km. Ook is het erg prettig om thuis te komen met een lege accu en dan de andere accu te kunnen pakken om gelijk weer te vertrekken met 100%... :hy:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 11 aug 2018, 14:27 Dergelijk fietsgebruik komt mij bekend voor... met dagelijks meerdere ritten en soms totaal zo'n 100-150 km per dag. Dat tikt behoorlijk aan. Aangezien stroomverbruik/actieradius met de ST5 heel erg meevalt heb ik nog nauwelijks behoefte gehad aan de tweede accu. In plaats van in stand 2 te rijden of nog erger met afgeknepen koppelsensor laat ik mij maximaal ondersteunen door de fiets tot afstanden van 80-90 km. Ook is het erg prettig om thuis te komen met een lege accu en dan de andere accu te kunnen pakken om gelijk weer te vertrekken met 100%... :hy:
Ik doe sowieso 105 km per dag op een werkdag. Maar dan zit er 10 uur tussen de twee ritten in, en is de batterij opnieuw vol. Hier was de pauze redelijk kort
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Jan uit MM
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2018, 11:18

Sinds begin dit jaar in het bezit van ST2S.
Uiteraard voor woon- werkverkeer van Emmen Oost naar Dwingeloo. Enkele reis 52 km. De 983 W accu verbruikt 45 tot 65 %, afhankelijk vd omstandigheden. Het was ff zoeken naar o.a. het voor mij juiste koppel. Fiets veel in stand 2. Cruisen rond 38-40 km. Eerste 7 km van huis, door Emmen, defensief rijden. Daarna "los" in het buiten gebied. Prachtige natuur. Ave ligt rond 38-39 km/u. Heb extra lader voor op kantoor aangeschaft. Als ik een aantal scholen bezoek vanuit kantoor, staat er zo maar 160 km op de teller. Elke dag weer genieten.
Plaats reactie