Belevenissen op de ST2(s)

Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

mag hier eigenlijk niet maar ik wacht nog op mijn stromer dus nog even een Sparta e-speed verhaal :-)

Vandaag 18 km lang een dame op een racefiets in mijn achterwiel. Ik reed gemiddelde van 33 met stukken van 42km/u...

Net voor ik thuis kwam haalde ze me in in een lange bocht langs buiten en riep 'Bedankt voor het meerijden maar aan je bochtentechniek is nog wel wat werk! ' :oops:
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

:bj prachtig
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Ja, lach maar... :roll:
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ook vandaag kon ik niet van mijn Stromer blijven. 58km en 40,8 gemiddeld. Op een lang stuk jaagpad langst de Schelde de vriendelijke kant van de wielertoerist tegengekomen. Juist bij het begin van het jaagpad vroegen 2 renners of ze mochten aanpikken. Ja natuurlijk, volg maar. Niet in de zin van: doe maar want jullie kunnen toch niet volgen want aan de afgetrainde benen kan je al zien dat het om degelijke tot heel goede renners gaat. Toch kregen ze het in de bochten sectie moeilijk en moesten ze lossen. Maar ik heb ze terug laten komen zodat ze terug konden aanpikken.
Daarna heb ik ze toch wel warm gekregen voor een Stromer. Ik vertelde hen dat ik dit zie als een vervoermiddel voor woon-werk en dat ik de nu nieuwe fiets aan het inrijden/gewoon worden ben. Ik probeer ook zo via man naar mond reclame hen ook in te zien dat de meeste pedelec rijders er niet op uit zijn om de grote man te komen uithangen op hun terrein maar in het steeds drukker wordende verkeer die fiets zien als ideaal vervang voertuig.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik snap al die vijandige reacties ook niet, af en toe krijg ik zelfs een verwijt naar je hoofd geslingerd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ha Tomasj ja dat is onbegrijpelijk he? Maar ik krijg ze niet alleen op de Stromer. Vorige week reed ik op onze elektrische bakfiets om de kinderen van school te halen (op en neer naar school is ongeveer 18km). Werd ik ingehaald door een peloton racefietsers. Krijg ik me toch een lading commentaar...ik heb gevraagd of zij meer dan 100 km per week fietsen om de kinderen naar school te brengen? :aq
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Oregon schreef: 19 jun 2018, 20:52 Eén van het groepje zat redelijk snel in mijn wiel om dan nog eens weg te springen van mij. Indrukwekkend! Net ik hem ging zeggen: knap gedaan man zei hij: een beetje minder de luiaard uithangen dan kan je mij misschien volgen.
Wacht die cocky bastard is tegen 45km/u alleen in je wiel gesprongen en dan vol in de wind tegen 45km/u en meer je voorbijgegaan??? En hoe lang heeft die dat zo vol gehouden want dat doen er toch niet veel hem na denk ik... Ik heb al serieus wat km's jaagpad opzitten en ik heb er ooit 1 gehad die in het wiel kon blijven hangen.

Maar dan die vuile bek erbij dat is natuurlijk weer belachelijk wat een volledig overbodige opmerking :roll:
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Voor wedstrijdrijders is dat geen probleem. Aan zijn lichaamsbouw en uitrusting te zien was hij belofte of elite zonder contract. Op dat stuk was het trouwens ook wind in de rug. En ook al lijkt het dan dat je wind op kop hebt het voordeel van de wind in de rug is nog altijd veel groter. En dat wegspringen heeft uiteraard maar een tiental seconden geduurd maar hij heeft zich wel kunnen 'tonen'. Op dat stuk, de parallel met de E34 Antwerpen Knokke(het stuk Kemzeke-Wachtebeke) is ideaal om te koersen. Daar heb ik het toch al meer gezien dat renners achter een voorbij rijdende brommer gaan die 45-50 gaat. En eens je in het wiel zit is er ook de meezuigingskracht.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Lomito

Oregon schreef: 21 jun 2018, 10:53En eens je in het wiel zit is er ook de meezuigingskracht.
En een ongezonde hoeveelheid halfverbrande koolwaterstoffen en ander chemisch uitlaatspul dat recht in je gezicht blaast... :bu:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag moest ik nog bij de fietsenmaker geraken. Op tijd vertrokken op 't werk, maar de batterij laten liggen op 't bureau. Daarna met een rotvaart vertrokken, maar wel twee keer geblokkeerd door wegenwerken én 4 minuten stilgestaan voor een overweg.
Ik had de wind in de zeilen, en dat was nodig. Zowat de hele tijd 47-48 km/h op de display van de Stromer gezien, en om 18h55 aangekomen bij de fietsenmaker. Uiteindelijk thuisgekomen met een gemiddelde van 40 km/h, dit ondanks die wegenwerken en een aantal keer dat ik rechtsomkeer moest maken omdat ik de verkeerde weg had gekozen volgens de GPS.
Rit van 63 km aan een gemiddelde snelheid van 40,0 km/h volgens de omni, 280 hoogtemeters en toch nog 14% batterijcapaciteit over. Fiets is toch wel een onwaarschijnlijk plezier en onwaarschijnlijk goed. :bp:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie