Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Vandaag zou laatste mooie zomerse dag zijn van deze week althans
Dus heb de kans gegrepen om een ritje te maken vanuit Almere naar A'dam Centrum en weer terug
Totaal ca 56 km

Gewoon voor de gezelligheid (terras bij cafe KALE ) maar ookom eens te bezien wat de accu doet

gestart met 100 %
Heen ondersteuning 2 en terug ondersteuning 3 / gekozen versnelling 11
resterend %: 26% bij terugkomst in Almere, bij een gemiddelde gereden snelheid van 31 km/h
vanuit almere is het knallen met 40 km maar dichterbij A'dam is het verstandiger met beleid de snelheid te kiezen
in het centrum is het op bepaalde plekken stapvoets rijden zooo druk en zooo smal

Ik beheers de Omni nog niet voldoende genoeg om er op dit moment nog meer info uit te halen .
Een Volgend projectje zeg maar om er meer en meer in te stromeren. onderweg terug naar Almere weer een stromer tegengekomen (2e vandaag).
Er wordt -met een blik van herkenning- wederzijds gegroet
HaHa het lijkt wel weer de tijd dat ik motor reed. Ook onder motorrijders geldt eenzelfde onderlinge amicaliteit

Onderweg nog een enkele stromer-bewonderaar tegenkomen de rest van de groep
IMG_3456.JPG
IMG_3456.JPG (2.51 MiB) 3462 keer bekeken
IMG_3456.JPG
IMG_3456.JPG (2.51 MiB) 3462 keer bekeken
keek schaapachtig :lol: download/file.php?mode=view&id=732https ... iew&id=731
Bijlagen
IMG_3354.JPG
IMG_3354.JPG (3.47 MiB) 3462 keer bekeken
IMG_3353.JPG
IMG_3353.JPG (2.06 MiB) 3462 keer bekeken
Laatst gewijzigd door AmPeer op 04 sep 2017, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Sinds dit voorjaar overweeg ik de aanschaf van een Stromer. Een dealer in de buurt, waar ik al diverse fietsen had gekocht in de afgelopen jaren, had in mei het dealerschap van Stromer verworven. In afwachting van zijn eerste levering van de verschillende modellen, gevolgd door het aanvragen van de kentekens, zou ik een proefrit kunnen maken. Als gevolg van opstartproblemen of andere voor mij onbekende oorzaken, had ik tot afgelopen week niets meer van hem vernomen.
Ontevreden met de gang van zaken, heb ik een week of twee geleden de telefoon gepakt en contact opgenomen met de hier alom geroemde mannen van Dikkenberg in Herveld. Nelis vertelde me dat hij binnen enkele dagen diverse 'schade' modellen binnen zou krijgen, die tegen aantrekkelijke prijzen zouden worden aangeboden. Gisteren heb ik de autorit van iets meer dan een uur gemaakt om kennis te maken met Jos en Nelis en natuurlijk voor het maken van een proefrit op de ST2 en ST2s. Ik werd uiterst vriendelijk ontvangen en had meteen een goed gevoel bij de servicegerichte opstelling van beide mannen.
Vervolgens de proefrit op de ST2. Wow, wat een ervaring! De testfiets was uitgerust met een Body Float zadelpen en dat geeft veel comfort. Accelereren in stand drie geeft je vleugels (zonder gebruik te hoeven maken van dat rode stier drankje :mrgreen:). Ook in stand 2 is het prettig en licht fietsen. Dat kan waarschijnlijk nog verbeteren door een fijnafstelling van instellingen in de Omni. Ja, en toen de ST2s. Wat moet ik ervan zeggen? Wanneer de ST2 een luxe paardje is, dan is de 's' uitvoering een ongetemd raspaardje. Optrekken met wat kracht op de pedalen in stand 3, resulteert in een gevoel gelanceerd te worden. Het electronisch schakelen met de decente piepjes van de derailleur, maakt de totaalbeleving van deze fiets helemaal af. De bouwlamp stoort me, qua design minder dan ik had verwacht. Hij geeft verbluffend veel licht en het is prettig om te ervaren dat de dagrijverlichting onder een viaduct automatisch overschakelt naar dimlicht. Terug van de proefrit, ben ik met Jos om de tafel gegaan om te zien of we tot elkaar konden komen voor de aankoop van de ST2s. De uiteindelijke prijs, de klantgerichtheid van Jos en Nelis, het feit dat de fiets bij storingen altijd gratis wordt opgehaald en gebracht, heeft me over de streep getrokken. De kwaliteit van Stromer stond voor mij sowieso al buiten kijf en de garantie blijft de volle 3 jaar, zoals bij een 'nieuwe'. Overigens, heb ik voor het bekijken van de 'schade' mijn leesbril moeten opzetten. Na goed kijken, bleek het een met moeite zichtbaar spikkeltje te zijn op het balhoofd aan de binnenzijde :lol:
Jullie raden het al: ik ben gesneuveld voor de ST2s, een fiets die ik normaalgesproken nooit zou hebben gekocht vanwege de hoge prijs.
Mede door de vele ervaringen op dit forum, heb ik de fiets meteen laten uitrusten met de 'usual suspects': Body Float, Shockstop, kleinere spiegel, Spurcycle bel, slot, niet automatisch inklapbare standaard en toch ook maar de Racktime bagagedrager. Ik vind de looks zonder de bagagedrager minder en bovendien is zo'n ding straks ook erg praktisch, lijkt me. Over de helm denk ik nog na. Ik ben benieuwd naar de nieuwe Cratoni Commuter en die zal waarschijnlijk snel op de markt komen. Tot dan stelt Jos me een Abus helm ter beschikking. De kleinere spiegel is niet de gebruikelijke Cateye 45 geworden, maar op advies van Jos een BM met een diameter van 60mm., versus de 45mm., van de Cateye. Montage aan het uiteinde van het handvat.
Als het een beetje meezit, bezorgt Jos eind van de volgende week mijn nieuwe stalen ros en tot die tijd zal ik wel slecht slapen :bp:
Ik ga de Stromer straks puur voor de fun gebruiken, want ik geniet sinds kort van mijn pensioen. Overigens, zal ik jullie van mijn ervaringen op de hoogte houden en zal me tevens eindelijk eens voorstellen op het andere topic.
Sylvia en andere actieve leden: hartelijk dank voor jullie input in dit forum, waardoor ik een weloverwogen keuze heb kunnen maken!
Hartelijke groet, Ron
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha Ron, zozo, als een baksteen gevallen voor de Fiets der Fietsen, van harte gefeliciteerd met het beklinken van de koop. Ik wens je superveel plezier met deze prachtstromer! :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Lomito schreef: 22 jun 2017, 15:38 Voor mijn dealer is geen klant te ver, kan ik je garanderen. Kom je een dagje hier Stromers uitproberen, dik uur rijden met de auto, laat ik je de highlights van de omgeving zien (plenty) en dan koop je tzt je fiets in Roermond. 8-)
Mijn antwoord aan Bikeheart op 22 juni... en we weten nu hoe dat is afgelopen. :mrgreen:
Stromeur schreef: 08 sep 2017, 14:24 Toevallig net gebeld met Nelis, de ST2 S die ik in optie heb staan bij ze is nog niet binnen.
Dat was het inderdaad, jij wilt een 17"... excuses.
Laatst gewijzigd door Lomito op 08 sep 2017, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Eindelijk is het dan zover. Gisteravond heeft Jos van Dikkenberg mijn ST2s keurig aan huis afgeleverd.
Alle modificaties zijn netjes verwerkt, behalve de Spurcycle bel. Deze staat nog in bestelling en wordt binnenkort geruild met de 'foute' namaak Spurcycle die ik zolang te leen heb.
Na een uitvoerige instructie hebben we nog wat nagebabbeld bij een kop koffie en is Jos weer richting Herveld vertrokken.
Vanmorgen een eerste korte rit gemaakt om de batterijlading van 33% terug te brengen naar 10%. Jos adviseerde me om de accu de eerste keer tot 10% leeg te rijden en hem vervolgens op te laden tot de volle 100%. Na afloop van het ritje bleken er vliegjes tussen mijn voortanden te zitten :mrgreen: :mrgreen:
Nog even een akkefietje met het opladen gehad. In de fiets laadde de batterij niet op. Jos gebeld en op zijn verzoek de batterij buiten de fiets aan de lader gehangen, Dit werkte gelukkig wel. Na een uurtje of zo, de batterij alsnog in de fiets geplaatst en dit keer laadde hij ook nu keurig op.
Morgen de eerste grote rit maken. Kan niet wachten. :d3: :d3: :d3:
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

bikeheart schreef: 20 sep 2017, 17:49
Morgen de eerste grote rit maken. Kan niet wachten. :d3: :d3: :d3:
ik/we ken(en) het gevoel :cool2:

HEEL VEEL PLEZIER !!!!
gr Amper
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23003
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha Bikeheart. Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop. Hier ga je ontzettend veel plezier aan beleven!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

bikeheart schreef: 20 sep 2017, 17:49 Eindelijk is het dan zover. Gisteravond heeft Jos van Dikkenberg mijn ST2s keurig aan huis afgeleverd.
Alle modificaties zijn netjes verwerkt, behalve de Spurcycle bel. Deze staat nog in bestelling en wordt binnenkort geruild met de 'foute' namaak Spurcycle die ik zolang te leen heb.
Na een uitvoerige instructie hebben we nog wat nagebabbeld bij een kop koffie en is Jos weer richting Herveld vertrokken.
Vanmorgen een eerste korte rit gemaakt om de batterijlading van 33% terug te brengen naar 10%. Jos adviseerde me om de accu de eerste keer tot 10% leeg te rijden en hem vervolgens op te laden tot de volle 100%. Na afloop van het ritje bleken er vliegjes tussen mijn voortanden te zitten :mrgreen: :mrgreen:
Nog even een akkefietje met het opladen gehad. In de fiets laadde de batterij niet op. Jos gebeld en op zijn verzoek de batterij buiten de fiets aan de lader gehangen, Dit werkte gelukkig wel. Na een uurtje of zo, de batterij alsnog in de fiets geplaatst en dit keer laadde hij ook nu keurig op.
Morgen de eerste grote rit maken. Kan niet wachten. :d3: :d3: :d3:
Feli!
:mrgreen:
Daarom was ie vanochtend zo aan t gapen, was n latertje met jou zei hij ;p

Ik ga over 2wkn ook mee spammen in dit topic over mijn st2 belevenissen, ook erg veel zin in.

Enjoy :ay
Gebruikersavatar
bikeheart
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 jun 2017, 11:46
Locatie: Limburg

Uitsluitend koffie :geek:
sinds 19-09-2017 in het bezit van een Stromer ST2s, voorzien van: Kinekt Bodyfloat zadelpen, Redshift ShockStop stuurpen, Spurcycle bel, Racktime bagagedrager, set Ortlieb Back-Roller Classic tassen, B&M Cycle Star spiegel, Quad Lock iPhone houder
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Lomito schreef: 20 sep 2017, 21:59 Het gaat een groot Stromer-feest worden en daar kunnen niet genoeg Essen bij aanwezig zijn. En dat zijn er op dit forum inmiddels al heel wat... :ba :ba :ba
Dat zal best... Er zijn er inderdaad al heel wat... de "Es" T1-tjes / "Es" T1x-jes / "Es" T2-jen / en ja hoor ook enkele "Es" T2 essen ;)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie