Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inderdaad de beste oplossing denk ik. Hij kan sterven aan een shock (of wat anders van de klap), of hij kan binnen een paar minuten gewoon weer opvliegen. Hopelijk is-ie er net als jij alsnog goed vanaf gekomen.

Hier in Friesland zoeken de eenden nu de zon schijnt ook meteen het warme asfalt weer op en in het paarseizoen zijn de woerden vaak ook nog mega-afgeleid, dus iedereen is gewaarschuwd.

Je zult wel geschrokken zijn van de klap zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Strerk
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2018, 15:37
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST2 20" sport white
Km-stand: 19000

Het was inderdaad wel even schrikken. Gelukkig voor mij dat hij niet mijn hoofd raakte. Dan was ik waarschijnlijk wel uit balans geraakt. Volgende keer toeter ik wel even op tijd. Nu was ik zijn reactie aan het afwachten en schatte in dat ie zou blijven zitten.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 17 apr 2019, 23:04
Stromend schreef: 17 apr 2019, 22:55 Heb achtereenvolgens de volgende foutmeldingen gezien:
Batt. Error ox210101
Drive error ox210206
Other unspecified error ox210213 en
Drive error ox210205
Dus foutmeldingen die en de accu en de motor betreffen, en de U gaat uit. Het zou mij niks verbazen als er ergens een connector niet lekker vast zit.
Verschillende foutmeldingen die "samen" hoog worden lijkt mij uitvallen van voeding. Alle foutmeldingen zijn mogelijk maar als batt error de laatste is (als de oplijsting van fouten ifv tijd gekomen zijn) zullen ook de foutmeldingen stoppen omdat er geen spanning/communicatie meer is.
Valt ook het display uit?
Zo ja :
1) Contact(en)/ kabel(s) tussen batterij <--> fiets <--> controller (laten) nazien/meten
2) minder waarschijnlijk maar mogelijk is BMS/accu
Als het display niet uitvalt is het niet de BMS/accu want de voeding voor elektronica/communicatie werkt. Maar dan is meer info noodzakelijk over hoe,wanneer en in welke volgorde deze fouten voorkomen.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Jins en Stromeur, dank voor jullie analyse. Er zijn nog een paar meer foutmeldingen in het display geweest die ik heb weggeklikt voor ze goed te registreren.
Ik laat de diagnostiek aan de FM en vertrouw er op dat hij weet wat te doen.

Het display blijft nog gewoon werken.
Het repeterend aan/uit van de ondersteuning is gevaarlijk tijdens hand uit steken merkte ik gisteren. De fiets raakt dan in onbalans en dat moest ik opvangen met een onverwachte stuurbeweging. Soms draait de moter na bij stoppen met trappen.
Na remmen is er regelmatig korte uitval van de ondersteuning.
Vandaag gaat de fiets achterop de auto naar m’n FM
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Dinsdag avond van 45 naar nul in 3 seconde voor een honduitlater in donkere kledij, met 4 schattige, maar nu toch kwaaie, hondjes (zonder lampjes).... Op een zeldzaam donker plekkie. Goede brakes.... Pfieuw.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Uit de analyse van de FM lijkt het om een wegvallend contact in de kabel die van de controller naar de motorkabel loopt, te gaan.
Nu even niet op voorraad maar besteld en na de Pasen vervolg.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromend schreef: 18 apr 2019, 14:33 Uit de analyse van de FM lijkt het om een wegvallend contact in de kabel die van de controller naar de motorkabel loopt, te gaan.
Nu even niet op voorraad maar besteld en na de Pasen vervolg.
Laat ons hopen dat het snel opgelost is en het niet een "trial and error" verhaal wordt.
Succes.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De vervangen controller is door Stromer Zwitserland helemaal gecheckt en er zijn geen fouten in ontdekt.
Het dus niet vreemd dat de storingen na vervanging terugkwamen.
De motor vertoont ook geen afwijkingen. Hopenlijk klopt de gedachtengang van de FM.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Gisteren met de Stromer achterop de fietsendrager rond andere tijden woonwerk gedaan. Hierdoor toch weer een aantal Stromers gezien die ik anders niet tegenkom op mijn route.😁
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Met het mooie weer van de voorbije weken toch behoorlijk wat fietskilometers in de benen de voorbije weken. De voorbije 5 weken 2420 km gefietst, en ik vermoed dat er dit week-end ook nog wel wat km gaan "bijkomen".

De ochtendritten worden nu echt wel bijzonder, niet alleen door de prachtige schemering (ik vertrek iets voor zessen) maar vooral door het geile gezang van de vogels die je overal hoort. Vandaag merkte ik dat de karakieten terug in 't land zijn...

Ik heb mijn (ochtendlijke) route nu gewijzigd, de eerste 19 km zijn op een gescheiden fietspad, zonder autoverkeer (op de occasioneel kruisende, meestal verkeersluwe wegen na), daarna gaat het eerst door de appelgaarden rond Herk-De-Stad (wat ruikt die bloesem nu lekker ! ) om dan grotendeels over verkeersluwe wegen naar 't jaagpad langs het Albertkanaal te gaan voor nog 13 km jaagpad.

Ik ga volgende week dezelfde route ook eens 's avonds uitproberen, maar ik vrees dat het jaagpad echt veel te druk is rond 18h00, zeker bij mooi weer.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie