Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's inderdaad heftig ja. Hopelijk is het snel opgeruimd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

‘T was weer prachtig op de Es....
3667F996-5403-49F2-AA84-D16E50979526.jpeg
3667F996-5403-49F2-AA84-D16E50979526.jpeg (1.13 MiB) 4137 keer bekeken
Op naar de volgende km’s :bp:
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 05 jun 2019, 22:21 Vanmorgen lag die weg dus vol bomen. Bij de eerste 5-6 exemplaren kon ik nog langs de gevallen bomen manoeuvreren, maar nadien was ik aangewezen op het klauteren over de bomen...
Op mijn route was vanmiddag zo goed als alles weer opgeruimd, is het bij jou ook weer wat te doen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Gisteren twee keer een fikse bui vermeden. Op 6 km van bij ons thuis werd de lucht vlak boven de weg erg grijs en die 'wolk' kwam snel op me af (ik reed toen met fikse tegenwind). Regen. Ik dacht bij mezelf "voor die afstand ga ik niet meer stoppen om mijn regenkledij aan te doen'. 15 seconden later stond ik al stil om toch maar snel die regenkledij aan te doen :bn: , want dit was echt een vreselijke hoosbui.
Het begon toen ook fiks te hagelen, met stevige hagelbollen :o . Zodra mijn regenkledij aangetrokken was, dacht ik opnieuw te vertrekken maar dat was een slecht idee (wind op kop, die hagel doet dan flink pijn) :bh: . De wind begon nog sterker aan te zetten, en ben ergens achter een haag moetje gaan schuilen. Gelukkig was dit een bui die na enkele minuten overgetrokken was.

https://www.hln.be/in-de-buurt/tienen/v ... ~a73461f5/

Mijn Stromer heeft iig niet te veel problemen met vocht, woensdagmorgen in de gietende regen naar 't werk gereden (90 minuten lang), nu dit.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Peter1971
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2019, 13:12
Locatie: Oudsbergen

De ST2s blijft inderdaad een geweldige fiets. Ik ben ook onder de indruk van de verlichting die ik onlangs tijdens een late rit nog kon uittesten. Een zeer goede verlichting is ook echt wel nodig indien je met dergelijke snelheden fietst. Ook overdag heb ik net als Lomito gemerkt dat de overige weggebruikers inderdaad zeer vlug zien dat je nadert met de dagverlichting. Ik blijf echter wel met geel hesje en gele helm rijden omdat de verlichting alleen effect heeft aan de voorkant en ik langs alle kanten goed gezien wil worden. :cool2:
ST2 S
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb tijdelijk (sinds een maand nu) een andere accu, omdat Stromer denkt dat mijn problemen te wijten zijn aan mijn oorspronkelijke accu. Ik rijd in ieder geval al 1250 km probleemloos met die nieuwe accu.

Met dit weer en de nieuwe accu is het echt geweldig rijden op de ST2. Deze week alle ritten aan een gemiddelde boven de 39km/h GPS snelheid afgelegd (dus > 41km/h op de Omni), en toch gemiddeld met 24% resterende accu-capaciteit thuisgekomen na 53 km.
Vanavond, met beperkte wind in de rug, een gemiddelde van 41 km/h gehaald en toch 30% accu-capaciteit overgehouden. Dit ondanks het feit dat een f***** tractor me ergens flink heeft opgehouden onderweg. :mrgreen:
Gisteren, met de wind stevig op kop (de eerste 20 km bedroeg de gemiddelde windsnelheid 7 m/s op kop) ook met 39 km/h aangekomen :ai
Zo ga ik in stijl over naar club 20k, want dat is voor vrijdagavond gepland :cool2:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Tomasj schreef: 26 jun 2019, 19:48 Ik heb tijdelijk (sinds een maand nu) een andere accu, omdat Stromer denkt dat mijn problemen te wijten zijn aan mijn oorspronkelijke accu. Ik rijd in ieder geval al 1250 km probleemloos met die nieuwe accu.

Met dit weer en de nieuwe accu is het echt geweldig rijden op de ST2. Deze week alle ritten aan een gemiddelde boven de 39km/h GPS snelheid afgelegd (dus > 41km/h op de Omni), en toch gemiddeld met 24% resterende accu-capaciteit thuisgekomen na 53 km.
Vanavond, met beperkte wind in de rug, een gemiddelde van 41 km/h gehaald en toch 30% accu-capaciteit overgehouden. Dit ondanks het feit dat een f***** tractor me ergens flink heeft opgehouden onderweg. :mrgreen:
Gisteren, met de wind stevig op kop (de eerste 20 km bedroeg de gemiddelde windsnelheid 7 m/s op kop) ook met 39 km/h aangekomen :ai
Zo ga ik in stijl over naar club 20k, want dat is voor vrijdagavond gepland :cool2:
Thomasj, jou cijfers zijn super en dat je kan fietsen daar durf ik zelfs niet aan te twijfelen. Maar hoe meet je nu dat de wind gedurende 20km gemiddeld 7m/s op kop blaast en niet 10m/s onder een hoek van 20°? Hoe meet je trouwens die windsnelheid? Heb je soms een pitot tube op je Stromer? Ik zeg niet dat het niet klopt maar ik zie/weet niet hoe je het flikt :?:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Door gewoon mywindsock te activeren op je Strava-account. :mrgreen:
Die rekent dat allemaal voor me uit, en is erg betrouwbaar.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 26 jun 2019, 19:48 Ik heb tijdelijk (sinds een maand nu) een andere accu, omdat Stromer denkt dat mijn problemen te wijten zijn aan mijn oorspronkelijke accu. Ik rijd in ieder geval al 1250 km probleemloos met die nieuwe accu.
Interessant. Je bent al zo lang bezig over die accu. Ik ben benieuwd of nu eindelijk eens boven water komt of er iets mee aan de hand is en zo ja: wat. Stromer heeft jouw accu dus in onderzoek begrijp ik?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 26 jun 2019, 23:06 Interessant. Je bent al zo lang bezig over die accu. Ik ben benieuwd of nu eindelijk eens boven water komt of er iets mee aan de hand is en zo ja: wat. Stromer heeft jouw accu dus in onderzoek begrijp ik?
Neen, ik gebruik nu eerst een andere accu. Als het probleem zich niet opnieuw voordoet, zal mijn batterij onderzocht worden (of tout court vervangen worden, dat weet ik niet).
Ik heb in ieder geval de indruk dat deze nieuwe batterij een betere actieradius geeft dan de vorige.
Ik ben er vorig jaar nooit in geslaagd om met 30% resterende capaciteit aan te komen, tenzij bij felle wind in de rug. Nu is mijn route wel veranderd... maar het verschil is groot, erg groot, en mijn rit was vorig jaar 2 km korter...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie