Belevenissen op de ST2(s)

mrstrom

jjj schreef: 05 nov 2018, 11:45 Goed te horen van je ervaring. Een van de voordelen van zo’n fiets is dat je de ondersteuning eenvoudig kan aanpassen.

Bijvoorbeeld iets meer ondersteuning op de heen weg zodat je minder transpireert. Op de terugweg iets minder ondersteuning zodat je je abonnement op de sportschool niet meer nodig hebt.

Omdat de ondersteuning steeds verminder kan worden zal hetzelfde traject steeds een (fysieke) uitdaging blijven.

Nog een belangrijke (voor mij). Wanneer je een keer een zware dag hebt gehad (of weekeinde :D ) hoef je niet te sporten.

Ik hoop dat je voor jou een goede keuze kan maken!
bedoel je dan de trapondersteuning in het menu aan passen of de 1, 2 en 3 stand? Tussen deze 3 zit best wel verschil namelijk. In stand 2, krijg ik hem niet zo snel boven de 35 of 38 km/u.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 05 nov 2018, 10:45 - Deze fiets heeft geen spiegel, dat is wel een must vind ik.
Dat vindt de wetgever ook. Persoonlijk wil ik die spiegel voor geen goud missen, zeker niet op de weg.

Succes met je keuze!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Helaas zie ik wel vaker dat bij leenfietsen de spiegel ontbreekt. Zeer irritant en reden om even terug te gaan naar de dealer voor een koekenpan.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

mrstrom schreef: 05 nov 2018, 11:53 bedoel je dan de trapondersteuning in het menu aan passen of de 1, 2 en 3 stand? Tussen deze 3 zit best wel verschil namelijk. In stand 2, krijg ik hem niet zo snel boven de 35 of 38 km/u.
Stand twee is helemaal naar wens aan te passen. Wanneer je de Stromer app op je telefoon hebt (en de fiets aan jouw account gekoppeld is) is het zelfs super eenvoudig. Vanuit de fiets heb ik het zelf nooit gedaan (mag Stromer of een ander uitsluitsel over geven).

Je kunt meer afstellen: maar mijn ervaring beperkt zich tot stand twee. Omdat ik “even tussen twee fietsen zit” kan ik het nu niet exact opzoeken. Voor mij is stand 2 met de app ruim voldoende.

Wil ik trainen; standje twee; rij ik tussen de fietsen in bijvoorbeeld de stad standje een (max 30 km/h) en rij ik tussen de auto’s en wil ik makkelijk meekomen standje 3.

Mijn vorige fiets en straks de nieuwe (St5) hebben ook een standje S; die is voor de stoplicht sprint om de auto’s (bijna) achter je te laten :lol:
mrstrom

Bedankt, ik heb hem niet gekoppeld aan mijn telefoon, het is toch een leenfiets.
In het menu is er wel een optie om de trapondersteuning in te stellen. Die heb ik nu een stapje hoger gezet. Hij stond 2 stapjes van maximaal af, nu nog 1 stapje eronder.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Belevenissen met de Stromer;
Vanmorgen onderweg een opvliegende meeuw vol tegen de helm; beest had niets en vloog gelukkig verder!
En vorige week een forse Rottweiler die 's ochtends denk ik reageerde op de Stromer met de nogal aanwezige U verlichting i.c.m. fietslamp. Hond maakte echt aanstalten de aanval in te zetten en sprong op; de eigenaar hing vol in de riem om de hond te houden. Toch maar ff een tandje bijgezet en spiegeltje in de gaten gehouden voor een paar honderd meter... Daarna bij aankomst op het werk de accu aan de lader gehangen, om aan het einde van de dag erachter te komen dat de accu niet was bij-geladen, omdat de magnetische stekker een nietje had opgepakt dat keurig tussen de verbinding met de accu had gezeten... :bu:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 05 nov 2018, 10:45 - Als je constant rijdt heb ik wel het gevoel dat de motor aan en dan weer uit gaat en dan weer aan. Je voelt het aanzetten wel steeds. Is dat met een menu instelling "vlakker" te krijgen ?
Kijk eens naar de gevoeligheid van de trapsensor. Deze kun je aanpassen op de OMNI display, hoeft niet via de app, en werkt op alle drie de ondersteuningsstanden.

De trapsensor meet in feite de druk op de pedalen en bepaalt bij welke druk op de pedalen de motor moet gaan ondersteunen. Als de gevoeligheid van de trapsensor voluit staat (dus op 100) is je Stromer ook enorm gevoelig voor veranderende druk op de pedalen. Zet 'm eens op 50 en kijk of dat lekkerder rijdt. (De mijne staat op 70, ST2 S 2017.)

Sowieso leer je na verloop van tijd wat beter om een constante druk op de pedalen te houden. Het is ook gewoon even wennen, een speed pedelec. Je hoeft hier verder niks specifieks voor te leren, dat komt vanzelf wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Dank je voor de feedback. Ik heb hem juist hoger gezet en vandaag dit niet zo ervaren. Gisteren op de terug weg ook niet speciaal. Misschien is het ook nog wat wennen.
Vandaag over de weg gereden ipv fietspad, dat beviel wel beter. kan hier ook goed is meer door een dorp. Buiten de bebouwdekom nog wel op het fietspad, de boeren maken er een aardige smeerboel van. En autos rijden daar ook niet 60 maar 80.
Lomito

J3R schreef: 05 nov 2018, 20:15 Belevenissen met de Stromer;
Zo... jij hebt je portie wel weer gehad aan ontmoetingen in het wild. Ik vraag me ook wel eens af hoe snel zo'n hond kan rennen, zal toch ook in de buurt komen van de 45 km/u?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een gemiddelde hond kan zo rond de 30km/u rennen, maar met hogere topsnelheden. Een greyhound gaat over de 70km/u.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie