Belevenissen op de ST2(s)

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jovdt schreef: 13 dec 2018, 17:41 ...had geen zin om te testen hoe glad het eigenlijk wel was.
Ik doe dat juist bewust wel, zowel in de auto als op de fiets: ruim voor de bocht eventjes wat harder remmen dan strikt noodzakelijk (op de fiets alleen de achterrem, in de auto alleen als er niemand dicht achter me rijdt) om te voelen hoe glad het is. Dat geeft heel veel informatie!
Dat doe ik niet om met die informatie zo hard mogelijk door de bocht te knallen, maar zodat ik nog extra kan remmen indien het gladder is dan ik had ingeschat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Na zaterdagochtend in alle (relatieve) vroegte heel gemeen achterin de auto opgehaald te zijn mocht S-EVe dan vandaag toch het eerste ritje maken. De 700m van Jos/Nelis/Brian als testrit met nog 900m 'zit het zadel goed' van ondergetekende jeukte het toch wel hoor ...

Jammer dat het wat koud/ijzig was - derhalve verstandig in de achterbak opgehaald - moest en zou er dan toch getrapt moeten worden. Dat is gelukt, en met koud frisse tegenzin nog een paar mooie plaatjes zoals viewtopic.php?p=45308#p45308 geschoten. 9.67 km erbij!

Vanochtend genoeg jeuk gehad, tijd om te krabben - en niet de voorruit van de auto, want 7 graden en vrij droog wegdek => gaan. Het eerste woon-werkritje op de ST2 zit er dan ook lekker op en de koffie smaakt net zoals met de ST1x loaner ineens veel beter.

Voorzichtig rijden, continue kijken of alles nog goed zit (tas, zakje met ketting) - mantratje 'rijd voorzichtig' continue in het hoofd. Allemaal prachtig tot vlak bij de werklocatie de treinen stapvoets rijden (werkzaamheden) en ik het fietspad dankzij de schoolgaande (tegemoetkomende) jeugd niet op kan. Dan maar omrijden, daar heb je tenslotte zo'n fiets voor.

Helaas viel toen toch het zakje van het zadel af, snel aan de drager - loopt aan - stik, dan maar onder de jas de laatste 5 km - nog wat meer jeugd (en onhandig fietspad dwars door het centrum) - maar he, ik heb m'n smile nog steeds tussen de Cratoni en S-EVe zitten hoor :d3:
Het laatste stukje voorzichtiger (rommel op de rijbaan, vrachtwagens, onoverzichtelijk) en dan houdt een collega fijn de achterdeur open en kan ik zo naar binnen glijden.

Rustig aan doen blijkt relatief, en de ST2 hongerig - then again, bij de 1 had ik de batterij niet al een dag af laten koelen en ik heb totaal niet op de snelheid of uberhaupt de omni gelet - behalve in de woonwijk halverwege. Heerlijk, het batterijtje mag dus wel opladen voor de terugweg, van 34 terug naar 100% graag :cool2:

Vanavond maar even een zadeltasje en overschoenen van de verlanglijst strepen in de sportzaak - geen koude voeten maar wel smerig :P En geen zin meer om af te stappen omdat het trelock-tasje niet goed monteerbaar is.

Kortom - met enorme smile aan het werk en nu even met jullie delen :bi

Groetjes,

Tom
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Een tijd geleden fietste ik (weliswaar niet met een ST2) in de Franse Landes op een eenzame weg langs een bos, toen voor me een vos opdook, die zich een ongeluk schrok toen hij me plots zag opdoemen.
In plaats van dadelijk terug het bos in te spurten, rende hij uit volle macht in m’n rijrichting, voor me op de weg.
Pas na een volle minuut of zo had hij het door, rende het bos in, en bleef daar stilstaan om z'n "achtervolger" te bekijken. Kon dat lieve beestje verbazingwekkend hard spurten.
Een magisch moment.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Halverwege mijn reis naar het werk een snakebite in de achterband. Op weg naar het dichtstbijzijnde treinstation stopte een collega die m’n fiets en mij oppikte.
Nu dus weer een nieuwe Winterconti met binnenband erop.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Raptor
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 apr 2018, 09:01

Een tweetal weken reed ik 's avonds na het werk naar huis en plots hoorde ik een ferm lawaai aan de achterwiel, een hevig gerammel.
Onmiddellijk gestopt, achterwiel geïnspecteerd, maar niks te zien, draaide wat aan het wiel, hoorde wel een getikt maar niet gevonden wat het was. Besloot dan maar voorzichtig verder te rijden (moest toen nog 45 km doen). Thuisgekomen ST2 ondersteboven gezet en achterwiel nogmaals geïnspecteerd en toen zag ik het: er stak een klein metalen pin in de band.
Hij zat er schuin in en raakte de binnenkant van de spatbord, van daar dat getikt. Maar gelukkig was mijn band niet plat...
ST2 MY2017 - in gebruikname: 06.04.2017 - ww: 47km enkel - 12.000km op de teller
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Toen ik vanmorgen buiten stapte, was het een beetje aan 't fiezelen. Geen probleem, dacht ik, hiervoor hoef ik zelf geen regenkledij aan te doen. Ik had beslist de hele rit in stand 2 te doen vandaag, en eens goed van jet te geven. Sensorgevoeligheid (in stand 2) stond wel redelijk hoog, ik schat 35%. Onderweg begon het wat harder te regenen, maar voor een beetje water haal ik de regenjas echt niet uit.
Met de rug zachtjes in de rug aangekomen met een gemiddelde snelheid van 37,7 km op de GPS, 39,8 km/h volgens de Omni. Mijn fietstruitje was bij aankomst ook helemaal doorweekt. Ik was vooral ontgoocheld in de gemiddelde hartslag, ik dacht eens flink van jetje te hebben gegeven, maar uiteindelijk had ik gemiddeld slechts 139 bpm.

Vanavond dus een tweede kans. Met de wind op kop, en de koppelsensorgevoeligheid in stand 2 nog wat verder dichgeknepen (30%). Na 10 km begon het flink te regenen, en de rest van de rit dus in de regen mogen rijden. Dat is de eerste keer dat ik zolang door de regen rijd met de Stromer.

Ik dacht dat ik in de terugrit een pak hoger in hartslag was gegaan, maar met een gemiddelde van 143 bpm valt dat echt tegen. Ik ben door de maanden hartslagcontrole toch een beetje teveel een diesel aan 't worden, ik moet dringend wat meer hoge hartslag-stukjes doen. Ik ben vandaag niet boven de 158 bpm geweest, dus geen eens mijn omslagpunt bereikt...
Thuis gekomen met een gemiddelde snelheid van 35,6 km/h GPS of dus 37,4 km/h volgens de Omni.

Wat me wel niet tevreden stelt: in het terugrijden op een rit van 55 km de batterij bijna volledig leeggereden (rest : 8¨%), het natte wegdek gaat aan mijn verbruik geen goed hebben gedaan, maar echt geweldig vind ik dat resultaat niet...

Volgende week dus eens naar 't werk vertrekken met koppelsensor op 20% :dwarf:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, wat doet de koppelsensor precies? Ik lees ook wel dat ie op 80% of 100% gezet wordt!
Als ik tegelijk mag reageren op die bandenpech: zo een ijzeren pin zou dat van die staalborstels komen, waar ze de weg mee vegen?
Nog een van mij: ik reed met de achterband in een inbussleutel nr 4, dwars in de band, met moeite geplakt, maar onderweg, nog 30 km, moest ik steeds vaker bij pompen....uiteindelijk laatste 2 km moeten lopen. Dat lopen met lekke achterband is ook een drama, band wil eraf lopen...grrrrr.
Gegroet Wim (ga het rap beleven hoe de St2 fietst op mijn ww!)
St7
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wimst schreef: 14 jan 2019, 10:09 Hallo, wat doet de koppelsensor precies? Ik lees ook wel dat ie op 80% of 100% gezet wordt!
Koppelsensor geeft aan hoeveel kracht jijzelf moet zetten om een bepaalde snelheid. Hoe hoger de stand, hoe minder inspanning jij moet leveren om bvb 45 km/h te rijden, maar ook hoe minder autonomie je hebt (en zelf vind ik rijden met 100% koppelsensor maar niets, onvoldoende feedback van de pedalen en dan wordt Stromeren gewoon bewegen ipv sporten..
Als ik tegelijk mag reageren op die bandenpech: zo een ijzeren pin zou dat van die staalborstels komen, waar ze de weg mee vegen?
Volgens mij kan dat van alles zijn, gaar moeilijk zijn om dat te achterhalen
Nog een van mij: ik reed met de achterband in een inbussleutel nr 4, dwars in de band, met moeite geplakt, maar onderweg, nog 30 km, moest ik steeds vaker bij pompen....uiteindelijk laatste 2 km moeten lopen. Dat lopen met lekke achterband is ook een drama, band wil eraf lopen...grrrrr.
Gegroet Wim (ga het rap beleven hoe de St2 fietst op mijn ww!)
Koop je een Gaadi voor je Stromer, in de juiste maat (zoek eens op via de zoekfunctie), dan kan je jezelf altijd depanneren
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vanmorgen effe flink geschrokken.
Ik reed een stukje volledig onverlichte weg, met twee scherpe bochten (hier dus : https://www.google.com/maps/@50.8857192 ... 312!8i6656) stond er plots een loslopende hond over de weg.
Om het plaatje helemaal compleet te maken, het was een Labrador, zwart dus en zo goed als onzinzichtbaar in 't donker (zo rond 07h00), en een flink hond. Effe alles toe moeten gooien.
Enkele honderden meters daarvandaan heb ik al eens oog in oog gestaan met een loslopende hengst, die nogal euhhh - hengstig - aan de weide van een merrie stond, pal op de weg, en niet direct van plan was om voor mij te wijken.
En elders op mijn route heb ik ook al een (slapende) losgebroken koe (of stier) op 't fietspad gezien dit jaar.

Je beleeft wat, zo op een Stromer. :bn:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Mooi weggetje, een aanrijding met een labrador lijkt me daar verschrikkelijk!
En bedankt Tomasji gaadi neem ik voortaan mee. Het wordt een St1x, geen St2. Over 2 weken heb ik de Stromer, ik zal dan een berichtje doen. Wim
St7
Plaats reactie