Belevenissen op de ST2(s)

guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

Lomito schreef: 02 jan 2018, 14:06
Mooi pandje trouwens. Lekker ruim.
Ik had een naamsticker voor jou klaarliggen afgelopen vrijdag, helaas geen Guus :bn:
Klopt. Het is mij helaas niet gelukt om te komen die dag. Jos zei wel dat er mogelijk nog een keer een borrel komt. En zo blijft onze mythe in stand: Guus ontmoet Chris niet :mrgreen: Bestaat Guus wel? Dat is nu de vraag ... :lol:
Lomito schreef: 02 jan 2018, 14:06
Ik hoop dat ik hem (heel) snel weer terug heb. Ik zou morgen graag weer Stromeren en zit nu dus even zonder.
Geen leenfiets gekregen???
Nee. Dat komt omdat de inschatting vanochtend was dat het een eenvoudig probleem zou zijn, waarbij de fiets snel weer terug zou zijn.
guus
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:23

guus schreef: 02 jan 2018, 11:16
Stromeur schreef: 02 jan 2018, 10:29 Trilde de motor? Zou kunnen dat de motorkabel niet helemaal lekker is en vervangen moet worden.
Ik dacht het niet. Ik ben benieuwd wat er uit rolt qua diagnose. Ik zal het hier nog melden.
Daarstraks telefoon gehad van Jos. Ze hebben de motorkabel vervangen. Ben benieuwd. Morgen ga ik hem ophalen.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Vandaag linkershifter van de voorderailleur verwijderd inclusief binnenkabel en de Ergotec M88 spiegel geplaatst. Ook geprobeerd de achterderailleur af te stellen omdat hij sinds de nieuwe ketting doorslaat op het kleinste tandwiel. Ik dacht dat het aan te weinig veerspanning in de derailleur lag maar ik denk toch dat het kleinste tandwiel is versleten. Tijd voor een andere cassette. Nu nog beslissen wat ik erop ga zetten.

Je hebt met de M88 duidelijk minder zicht dan met de standaard spiegel maar zal kwestie van wennen zijn denk ik.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Elsje schreef: 14 jan 2018, 17:20 Ik dacht dat het aan te weinig veerspanning in de derailleur lag maar ik denk toch dat het kleinste tandwiel is versleten. Tijd voor een andere cassette.
Gewoon kleinste tandwiel vervangen voor €5,75
Lomito

Het grootlicht van de M99pro ziet er van 20 meter afstand ongeveer zo uit:
.
Grootlicht M99pro.jpg
Grootlicht M99pro.jpg (200.34 KiB) 3063 keer bekeken
.
Ik kon er niet inkijken maar de camera durfde wel...
Wie het ook durfde was deze verkeersdeelnemer:
.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zo kwam ik laatst een jogger tegen rechts op de strook, zonder reflectie. Hij liep me tegemoet en het scheelde een haartje...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mensen hebben echt geen idee. Ik vind het hier in Harlingen trouwens soms al link bij een zebrapad in het donker: mensen denken écht dat je ze ziet als ze ineens een slecht verlicht zebrapad oplopen. En dat is dus niet zo.

Chapeau voor alle honden uitlaters die op de onverlichte weg vlakbij mijn manege altijd zelf een fluoriserend hesje dragen én zo'n fietsknipperlampje aan de halsband van de hond bevestigen. (Want ook dat gebeurt: zie ik de voetganger met hesje wel, blijkt er een onzichtbare hónd aan de wegkant naast te lopen. Een 80km/u weg nota bene.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Heb geen St2(s) maar zeker een hele positieve mening over dat soort hondenbezitters die hun hond voorzien van een vorm van verlichting. Dat zijn mensen die niet alleen hun dier uitlaten maar ook nadenken/meedenken over hun optreden in de omgeving. HULDE !
En ik kwam enige tijd geleden een paardrijdster tegen (in de schemer) die haar paard had voorzien van een opvallend iets om de hals (reflectieband + lampje) buiten haar eigen hesje.
Heb haar ook gelijk "dank voor je zichtbaarheid" toegeroepen. Voor mij verdient zo iemand bonuspunten.

Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Inderdaad hulde voor al die goed zichtbare verkeersdeelnemers. de onzichtbare zien we niet... ;-)
Nee, ik rijd een schoolfietsroute, en je wilt het niet weten. allemaal jongelui die geen idee hebben blijkbaar. :-(

Een puntje van kritiek op die foto van het grote licht: ik hoop dat je het alleen als signaal gebruikt, ik zou ernstig bezwaar hebben als ik je zou tegenkomen....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik fiets rustig met het grote licht aan, als het donker is en de weg is onverlicht. De wegen hier zijn toch zo goed als leeg. Zodra ik een tegenligger zie, in de verste verte al, auto, fiets, maakt niet uit, gaat het grootlicht direct uit totdat we elkaar gepasseerd zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie