Maximale snelheid st2 na update

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Kan wel zo zijn, maar áls je een van je aankoopcriteria het eenvoudig halen van een snelheid van 45 km/uur was en áls je dit ook getest hebt en áls je dit later ook wekenlang/maandenlang ervaren hebt, dan is het op z'n zachts gezegd toch opmerkelijk dat je die 45 km/uur niet meer haalt na de software update? Heel veel factoren die van belang zijn vallen in een vergelijking dan tegen elkaar weg.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Inderdaad, als het voorheen een piece of cake was, dient het wel zo te blijven.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dáár zit het punt: af fabriek net de 45 niet halen is acceptabel. Topspeed terugschroeven na lange tijd rijden is écht een no-go.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Vandaag met mijn klacht bij de dealer geweest. Volgens hun is het zo dat Stromer bij de firmware upgrade heeft uitgelezen hoe hard de fiets rijdt. Als hij systematisch boven de 45 uitkomt (op de omni) dan wordt bij bij de upgrade automatisch teruggeregeld. Ik wist niet wat ik hoorde.
Ze gingen bij Stromer navragen of er wat aan te doen was.

Overigens scheelde de sensor callibratie wel iets. Ik deed dat altijd naast de fiets staand. Mag niet volgens de dealer, je moet op de fiets zitten. Gewicht op het frame geeft andere sensor offset.

Ik zag het ook , mijn offset stond op 1.13V (systeem menu), na calibratie naast de fiets bleef dat 1.13-1.12. Calibratie terwijl ik op de fiets zat (maar geen voet op de trappers natuurlijk): 1.26V.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mag hopen dat ze die flauwekul heeeeeeel snel afschaffen.
Sowiso geen updates voor mijn 3: die loopt gewoon structureel max 46.5 op de GPS, niks meer aan doen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als nieuwe FW naar je Stromer wordt gepusht dan kun je installatie 3x weigeren, daarna wordt-ie automatisch geïnstalleerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Grrrrrrr.......dan maar weer terug naar begin van mijn verhaal: hopen dat ze die flauwekul snel afschaffen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 feb 2019, 20:30 Als nieuwe FW naar je Stromer wordt gepusht dan kun je installatie 3x weigeren, daarna wordt-ie automatisch geïnstalleerd.
Is dat iets waarvoor je in een gebruikersovereenkomst toestemming gegeven hebt? Anders lijkt het mij juridisch een interessant verhaal of Stromer dit wel mág...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

FreddyH schreef: 06 feb 2019, 00:22
Stromeur schreef: 05 feb 2019, 20:30 Als nieuwe FW naar je Stromer wordt gepusht dan kun je installatie 3x weigeren, daarna wordt-ie automatisch geïnstalleerd.
Is dat iets waarvoor je in een gebruikersovereenkomst toestemming gegeven hebt? Anders lijkt het mij juridisch een interessant verhaal of Stromer dit wel mág...
Mijn software was ge-upgrade toen ik de fiets voor eerste beurt had weggebracht.

Ze gingen overleggen of er wat aan te doen was, Als het antwoord nee is ga ik zeker een brief sturen naar Stromer.

Ook over de vochtbestendigheid, mijn dealer adviseerde me een spatbordverlenger, 40 euro en 20 min werk. Allemaal leuk en aardig maar als ik een fiets koop van 7000 euro verwacht ik niet daar nog spatbordverlengers aan te moeten toevoegen voordat ik ermee in de regen kan rijden.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gewoon deze kopen en binnen 5 min muurvast geplaatst. Ook andere lengtes in die shop verkrijgbaar.
https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... rlenger-2/

Stromer kiest voor design, niet voor 100% praktisch. Je kunt prima zonder verlenger rijden hoor, alleen mét is iets comfortabeler.
Plaats reactie