Maximale snelheid st2 na update

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Golvas schreef: 15 jan 2019, 20:12
Stromerfred schreef: 15 jan 2019, 15:58 Dat is de versie van 6 november dus.
Sterker nog : de FW versie van 6 november 2019 ... ze zijn vooruitziend, daar in Oberwangen. :ay
Allez nog even wachten op die update dus :lol:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Stromas
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018, 17:50
Locatie: Haarlem
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Ook ik heb een 2017 model en het fenomeen dat ik al tijden niet meer boven de 46-47 kom, waar ik eerst vrij gemakkelijk het maximum van 48,5 haalde. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit sinds de laatste FW update naar 3.4.2.1.5462 is, die in juli 2018 bij de dealer tijdens onderhoud is geinstalleerd. Ik heb dit een paar maanden aangekeken en van alles en nogwat gecontroleerd, maar geen oorzaak gevonden.
Uiteindelijk heb ik de fiets vorige week naar de dealer gebracht. Deze heeft de fiets helemaal nagekeken en een proefrit gemaakt. Conclusie; niets mis met de fiets, snelheid is goed. Als mogelijke verklaring gaf de dealer aan dat de huidige firmware iets minder de werkelijke snelheid overdrijft.
Nu ben ik tevreden met de inzet en service van de dealer, zij hebben dit uitgebreid, serieus en kosteloos nagekeken. Maar een weinig bevredigende verklaring vind ik dit wel. Ook met de GPS ben ik 2 a 3 km per uur kwijt aan topsnelheid.
Ik geloof best dat de fiets verder in orde is. Alles werkt ook prima, sensor hoeft zelden gecallibreerd te worden etc. Maar het blijft raadselachtig. Het enige dat ik kan bedenken is dat in deze firmware de vermogenscurve rond de max. snelheid wat eerder afvlakt.
Overigens ook wat raadselachtig. De dealer gaf aan dat er zeer regelmatig / maandelijks kleine firmware verbeteringen worden doorgevoerd. Bij het nakijken van de fiets vorige week is er dan ook de nieuwste versie op gezet. Alleen is deze versie dezelde die ik al sinds juli 2018 heb, namelijk 3.4.2.1.5462 . Op de vraag hoe dit een nieuwere versie met talrijke kleine aanpassingen kan zijn, terwijl het versie nummer identiek is was geen duidelijk antwoord. Hier komt men nog op terug.
Stromer ST2 Sport, model 2017.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hoi Stromas,

Ik heb precies hetzelfde (zie pagina 1).
Het is 100% zeker een aanpassing in de software. :bu:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Dit om de ST 3 en de ST 5 beter te profileren als krachtiger.....? Vermits uit de eerste ervaringen weinig verschil leek in topsnelheid tussen de verschillende modellen zou deze ingreep de verklaring kunnen zijn. Vroeger was de ST 2 de top nu dus niet meer...
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die slechte gedachte gaat bij mij ook al tijd door mijn hoofd. Zou wel triest zijn.
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Ik vind dit eigenlijk ook wel echt jammer!
Met wat tegenwind haal je met moeite 43-44 op de omni = 40 op gps
Was vroeger wel anders...
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

[quote=Daniel1975 post_id=48834 time=1548590667 user_id=69]
Die slechte gedachte gaat bij mij ook al tijd door mijn hoofd. Zou wel triest zijn.
[/quote
Ik zou het geen slechte gedachte noemen, het is gewoon een marketingstrategie van Stromer .Je kan de prijs van een ST5 niet enkel verantwoorden door beter materiaal... Kopers kijken vooral naar de prestaties en daar moet dan het verschil gemaakt worden binnen de wettelijke normen. Vermits communicatie desbetreffend niet de sterkste kant is kunnen we blijven gissen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer belooft 45km/u, een Stromer kan makkelijk 45km/u en we rijden er allemaal 45km/u mee.

Als je Stromer geen 45 echte kilometers per uur meer haalt na een FW update (dus eerder is afgetopt), je instellingen staan wel allemaal als vanouds en andere factoren zijn ongewijzigd yadayada: dan naar de dealer ermee, maakt niet uit wat de achterliggende gedachte van Stromer is (als die er al is, maar dat is sowieso ons probleem niet).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Even los van de discussie of 45 km/uur altijd gehaald moet kunnen worden, het is nog maar de vraag hoe hard die garantie van 45 km/uur is die door Stromer gegeven wordt, bij welke omgevingscondities die snelheid gegarandeerd wordt en welke inspanning (in Wh) door de berijder daarbij moet worden geleverd. Dit staat volgens mij nergens duidelijk gespecificeerd.

Als ik ervaringen van gebruikers van andere merken speed pedelecs gebruikers lees, dan is 45 km/uur in hun situatie nog veel vaker een droom in plaats van de dagelijkse werkelijkheid. Maakt verder niks uit, als Stromer 45 km/uur heeft beloofd en dit voor jou één van de aankoopcriteria was, dan kun je Stromer daarop aanspreken.

Ik ben het helemaal met Stromeur eens dat het in jezelf, tegen je omgeving of tegen de muren blijven mopperen geen zin heeft. Als iedereen die het er niet mee eens is zijn fietsenmaker aanspreekt kan iets aan de situatie worden gedaan. De fietsenmaker moet die signalen dan wel doorbrieven aan Stromer, maar onder lichte druk van een schare zeer gewaardeerde klanten zal die dat zeker willen doen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Er zijn veel factoren die de te halen snelheid beïnvloeden, zeg maar wat, ' t gewicht van de rijder, weersomstandigheden, enz..enz.. Vrees dat Stromer er wel een paar opties zal aan toevoegen om hun 45km/h. belofte waar te maken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie