GESTOLEN: RF2ST2M700AGE0150

Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Wat een naar bericht. ik kan me je onmacht gevoelens goed voorstellen. Heel veel sterkte!
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

a.randsdorp schreef: 05 okt 2018, 17:45 De fiets is meegegeven aan iemand ten behoeve van reparatiedoeleinden, vandaar dat deze mechanisch niet op slot stond. (...)
De fiets is tijdens het transport ontvreemd.
Is het transport gedekt door de verzekering van de FM?

Anders ben ik bang dat je jouw verzekering een goede reden hebt gegeven om niet uit te keren op basis van nalatigheid.
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Geen zorgen . Leverancier neemt 100% verantwoordelijkheid
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

a.randsdorp schreef: 05 okt 2018, 20:48 Geen zorgen . Leverancier neemt 100% verantwoordelijkheid
Gelukkig maar! Dit is een discussie die je niet met je verzekeraar wilt voeren :shock:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

a.randsdorp schreef: 02 okt 2018, 12:27 Vrijdag jl is in Breda ontvreemd gloednieuwe witte ST2 chassisnummer RF2ST2M700AGE0150
Neem contact op met mij of Fietsenwinkel.nl in Amsterdam als je de fiets tegenkom. Ca 80km slechts op de teller.
Balen zeg; hopelijk een goede en snelle afwikkeling zodat je weer kan fietsen.
Ik vraag me af of het bij diefstal van een Stromer om "gelegenheidsdieven" gaat, of professionelen die gericht op zoek zijn.
Laatst gewijzigd door J3R op 06 okt 2018, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

a.randsdorp schreef: 02 okt 2018, 12:27 Vrijdag jl is in Breda ontvreemd gloednieuwe witte ST2 chassisnummer RF2ST2M700AGE0150 door man, getinte huidskleur ca 30-35 jaar, 1,70-180, reed met Sixt huurauto .
De fiets wordt mogelijk doorverkocht . Neem contact op met mij of Fietsenwinkel.nl in Amsterdam als je de fiets tegenkom. Ca 80km slechts op de teller.
😪
Akelig, en ja het geeft aan dat onze fietsen “doelwit” kunnen zijn. In elk geval sterkte. Gestolen tijdens transport kan betekenen dat er een georganiseerde bende achter zit, niet zo maar een individue die zijn kans heeft gegrepen.
In dat opzicht verbaasde met het enige weken terug dat op Ebay.com een handvol OMNi’s werden aangeboden. Kunnen zulke OMNI’s weer gebruikt worden om gestolen fietsen te deblokkeren? Of is er een unieke “pairng” tussen OMNI en fiets die alleen Stromer kan instellen?
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Elke fiets is van een uniek kader nummer voorzien, dat moeilijk te verwijderen valt, en best door 'n 2de hands koper of politie geverifieerd kan worden. Of het electronisch gedeelte voldoende beveiliging biedt, waarbij er vanalles kan vervangen worden, zonder opsporings mogelijkheden laat ik in 't midden.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het zou me niks verbazen als die Stromer al lang ergens in het buitenland staat.

Ik vind het echt heel erg rot voor je a.randsdorp. Hopelijk komt er snel een vervanger en kun je deze ellende achter je laten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Stroompje schreef: 06 okt 2018, 10:25 In dat opzicht verbaasde met het enige weken terug dat op Ebay.com een handvol OMNi’s werden aangeboden. Kunnen zulke OMNI’s weer gebruikt worden om gestolen fietsen te deblokkeren? Of is er een unieke “pairng” tussen OMNI en fiets die alleen Stromer kan instellen?
Klopt.
Stromer kan alleen zelf de link leggen tussen de Omni en de fiets.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt niet helemaal. Ik heb een tijdje terug mijn OMNI zelf vervangen door een OMNI C module en bij vervangen gebeurt het volgende:

Oude OMNI eruit en nieuwe OMNI erin deblokkeert je Stromer wel degelijk. Je kunt ermee rijden en alles wat je rechtstreeks op de OMNI display kunt bedienen doet het gewoon. Met het vervangen van de OMNI verandert een onbruikbare (als in: niet rijdende en traceerbare) gestolen Stromer dus wel degelijk in een bruikbare (rijdende en niet-traceerbare) gestolen Stromer.

Wat je mist, zijn bepaalde features. Want zolang er geen koppeling is gemaakt tussen de nieuwe OMNI en de rest van de Stromer (op basis van serienummer OMNI en VIN nummer Stromer) en de OMNI App (op basis van e-mail adres eigenaar) werkt een aantal zaken niet:

- De gegevens uit de oude OMNI (instellingen, afstanden e.d.) staan niet in nieuwe OMNI. Als de nieuwe OMNI echt nieuw is, is-ie leeg. Als de "nieuwe" OMNI al eerder gebruikt is, dan staan de gegevens van de vorige gebruiker erin. (Totdat Stromer de gegevens van de eigenaar overzet naar de nieuwe OMNI, wat ze bij mij b.v. hebben gedaan.)
- Er worden geen firmware updates naar de Stromer gepusht.
- Je kunt de Stromer niet bedienen via de OMNI app. De OMNI App is dus 100% onbruikbaar.
- Mogelijk (maar niet zeker) werkt het geheel niet 100% vlekkeloos omdat de OMNI zonder dat-ie door Stromer is gekoppeld aan de Stromer niet "weet" in welk type Stromer (welke accu, welke motor, welke verlichting wel/geen toeter) hij is geplaatst. Maar de kans is heel erg groot dat je de Stromer echt wel een heel eind aan de praat krijgt.

Maakt dit het voor een dief interessant om de OMNI te vervangen en zo van de anti-diefstalmodus en GPS tracking af te komen? Ik weet zeker van wel. Is de Stromer de volle 2e-hands of nieuwprijs waard? Echt niet!

Kan de dief op deze manier een volledig functionele Stromer doorverkopen? Neen: geen FW updates, geen bediending via de OMNI App, maar mogelijk WEL een rijdende Stromer met volledige OMNI module mogelijkheden én een teruggedraaide tellerstand, aangezien die in de nieuw-uit-doos OMNI zonder gegevens van de vorige eigenaar weer keurig op 0km staat.

Zal een erkend Stromer dealer hierop aanslaan wanneer de koper van zo'n gestolen Stromer aanklopt voor service? Ik weet zeker van wel, want alles van Stromers en de essentiële onderdelen die erin zitten, en van de eigenaren staat in de Stromer Portal geregistreerd. De dealer zal er dus rap achter komen dat er "iets vreemds" aan de hand is met deze spook-Stromer en dan valt de koper door de mand. De koper is in Nederland dan ook nog keihard strafbaar wegens heling, want hij/zij had redelijkerwijs kunnen weten dat dit gestolen waar is.

Maargoed, zolang iemand enkel een rijdende Stromer wil, geen OMNI App of FW updates en geen erkend Stromer dealer opzoekt voor service, dan kan-ie dus wel degelijk doorverkocht worden. Ik denk alleen wel dat dit dan voor een fors lagere prijs en in e.o.a. schimmig/corrupt land gaat gebeuren. Dat is ook waarom ik vermoed dat die Stromer al lang in een ander land staat, tenzij de dief een hopeloze amateur is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie