Nog iemand met oplaadproblemen na herstelling(en)

buco

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ondanks (meerdere) herstellingen en software updates blijvend last hebben van oplaadproblemen met de ST2.

Ik bedoel dus niet dat je ooit al oplaadproblemen hebt gehad en misschien nog altijd maar dat je er nooit mee naar de fietsenmaker bent geweest.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kun je het probleem omschrijven?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
buco

Goh, in het kort komt het erop neer dat als de lader in ofwel de fiets ofwel de batterij (goud en blauw) steekt het verwachte gredrag is dat de lader op groen/oranje springt en dat volhoudt tot groen/groen knipperend bijna vol om dan uiteindelijk bij 100% lading op vol groen te springen.

Het geconstateerde gedrag wijkt daar (at random) helaas vanaf. Soms springt de lader vrijwel meteen op groen/groen pinkend, gisterenavond lijkt de lader rechtstreeks op de de blauwe batterij de batterij te wijgeren (de LED's pinken wel even bij aansluiten (rood/groen)). Deze ochtend met de lader die op het werk ligt hetzelfde verhaal. Het is me ook al gebeurd dat de batterij wel begint op te laden (in de fiets) maar stopt op 50% of op 80% maar niet als de fiets vol is.

Ik heb ondertussen al meerdere nieuwe laders gekregen, een nieuwe blauwe en nieuwe gouden batterij, de omni is vervangen, de controller is 2x vervangen, de trapsensor is vervangen, software updates gekregen, ik heb de raad gekregen van de oplaadcontacten schoon te houden, ... . Ik heb zelfs ooit een vervangstromer (ST1x) gehad van Stromer toen ze naar de mijne gingen kijken inclusief de eigen batterij/lader en die had hetzelfde voor :roll: .

En hier sta ik, de garantie is sinds februari afgelopen (voorlopig nog geen extra kosten aangerekend gekregen voor dit probleem) maar het is er nog steeds. In de winkel kreeg ik te horen dat ik de enige was waar de problemen zo hardnekkig blijven. :bu:

Maar dus, vandaar mijn vraag: Zijn er nog mensen die ondanks pogingen tot verhelpen van de oplaadproblemen ze toch blijven ervaren?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Ik had het probleem dat de fiets vanzelf reed, maar na kalibratie is het verholpen. Maar de fiets gaat nu gps gemeten naar 48 en daarvoor 46, op de omni gaat hij nu naar 50km/u en uiteraard loopt de batterij iets sneller leeg. Ik heb wel een ander soort banden geplaatst conti contact city plus.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
rudidress
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2018, 19:10

had hetzelfde probleem lader aansluiten en direct groen groen. Na contact fietswinkel advies gekregen om de lader aan te sluiten op de stromer en vooraleer de stekker in het stopcontact te steken de stromer aanzetten. Voorlopig geen probleem meer met laden.
ciao,
rudi
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

Mijn accu's worden los van de fiets niet opgeladen maar ook in de fiets gaat dit niet vaan harte..
Ik krijg in de gaten dat dit niet aan de oplader ligt?
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

Ik begin te begrijpen dat dit een software probleem is dus wil ik dit zo snel mogelijk opgelost hebben via de fabrikant?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het Stromer Forum is een forum voor consumenten, geen ondersteunings-kanaal van Stromer of de dealers.

Bij problemen met je Stromer kunnen wij proberen je van advies te voorzien en met je mee te denken, maar wanneer je het idee hebt dat jouw probleem moet worden opgelost door de fabrikant, dan is het juiste aanspreekpunt je Stromer dealer. Zij zullen indien nodig contact opnemen met Stromer.

My 2 cents: laat je dealer eerst onderzoeken of jouw probleem wordt veroorzaakt door de hardware. (Jouw lader testen op een andere accu / jouw accu testen op een andere lader.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

In het verleden mn fiets hier in de buurt gekocht bij een dealer maar dat is niet meer, nu moet ik akelig ver weg voor een andere dealer.
Plaats reactie