ST2S Afvallende ketting

Plaats reactie
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Zijn er nog ST2S gebruikers die problemen hebben met een afvallende ketting,
Sinds een tijdje valt de ketting af niet als ik van versnelling verander maar gewoon tijdens het fietsen heb ook de indruk dat hij vooraan afvalt niet achteraan.Fiets heeft juist een onderhoud gehad (2 weken terug) nieuwe ketting en nieuwe tandwielen achter.
Momenteel heeft hij zo'n 8000 Km gereden 2 x onderhoud gehad ik rij per week tussen de 550 à 650 Km per week maar als dit regelmatig gebeurd stoort me dit wel.

Info /raad welkom
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dit is gewoon niet acceptabel.
Je fietsenhandelaar vragen dit op te lossen, desnoods door het toevoegen van een kettinggeleider aan de voorste tandwiel (ST2s is één blad vooraan dacht ik?) .
Ketting die afloopt is niet helemaal onschuldig, die kan altijd ergens blijven achter haken ...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Ik zou ten rade gaan bij de man die eraan gewerkt heeft ... werd het voorste tandwiel al eens vervangen ?
Lomito

Ik heb in de 13.200 km geen afvallende ketting meegemaakt. Ook niet van anderen er over gehoord. Het probleem lijkt daarom eerder exemplarisch voor jouw fiets. Mijn 5 eurocenten: voorblad versleten en moet ook vervangen worden.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Foto-tje wellicht vanaf de zijkant totaal overzicht en 1 van alleen voorblad?

Kan van alles zijn; te lange ketting gemonteerd, derailleur houdt e.e.a. niet meer voldoende op spanning, scheef tandje op voorblad. Voorblad versleten kan ook. Mijn gok zonder verdere info: Onvoldoende spanning door derailleur, dus te slappe ketting of te langzaam weer op spanning.

De hamvraag, was het ook al voordat de ketting etc vervangen werden? Dat is mij niet 100% duidelijk uit de startpost. Je hebt het over een tijdje last en twee weken geleden spullen vervangen. Wat is in deze een tijdje?
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Golvas schreef: 15 aug 2018, 21:22 Ik zou ten rade gaan bij de man die eraan gewerkt heeft ... werd het voorste tandwiel al eens vervangen ?
Nog niet vervangen was volgens de dealer nog niet nodig
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Mountainmac schreef: 15 aug 2018, 21:52 Foto-tje wellicht vanaf de zijkant totaal overzicht en 1 van alleen voorblad?

Kan van alles zijn; te lange ketting gemonteerd, derailleur houdt e.e.a. niet meer voldoende op spanning, scheef tandje op voorblad. Voorblad versleten kan ook. Mijn gok zonder verdere info: Onvoldoende spanning door derailleur, dus te slappe ketting of te langzaam weer op spanning.

De hamvraag, was het ook al voordat de ketting etc vervangen werden? Dat is mij niet 100% duidelijk uit de startpost. Je hebt het over een tijdje last en twee weken geleden spullen vervangen. Wat is in deze een tijdje?
Deed het ook met de vorige ketting al een paar keer toen wat meer spanning gebracht op de ketting met de hendel op de derailleur maar toen deed hij het ook nog
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dus zoals ik al eerder heb aangegeven, niet acceptabel, ook niet die extra spanning op de derailleur is een lapmiddel dat niet werkt. Jouw fietsenhandelaar dient dit op te lossen voor jou. Je hebt een fiets van > 9000 EUR bij hem gekocht, je mag dus echt wel eisen dat hij dit oplost.
Het is duidelijk een probleem met jouw fiets, dat anderen niet hebben (maar zelfs dat zou er niet toe doen).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie