Is inderdaad een punt waar rekening mee dient gehouden te worden, Elsje.
Zeg niet zomaar een schroef tegen 'n schroef..
Wat betekent het dat schroeven gehard zijn?
Onze Wovar RVS410 schroeven zijn gemaakt van gehard koolstofstaal. Dit zorgt ervoor dat ze twee maal zo sterk zijn als gewone RVS schroeven. De schroeven worden gehard door een speciale warmtebehandeling. Het staal wordt eerst verhit en vervolgens snel gekoeld. Het afbreken van schroeven tijdens het indraaien leidt vaak tot grote ergernis. Wovar voorkomt dit met onze schroeven van RVS410 kwaliteit.
Roesten schroeven/moeren
Denk dat ik hier mijn gading kan vinden. Hoop ik toch althans. Ook leuke kleurtjes, nou ja ... toch voor ieder wat wils
https://www.mlmparts.com/nl/aluminium-i ... 6a0b6.html
Het RVS thema genoteerd, dank u Elsje.
Heb ook maar een momentsleutel gekocht om mijn 'brute force' te temperen. Heel het frame hangt vol met grafitti van Isaac en zijn meters
https://www.mlmparts.com/nl/aluminium-i ... 6a0b6.html
Het RVS thema genoteerd, dank u Elsje.
Heb ook maar een momentsleutel gekocht om mijn 'brute force' te temperen. Heel het frame hangt vol met grafitti van Isaac en zijn meters
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill)
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Dat opmeten ondertussen gebeurd : in een originele stuurpen van een ST2 zitten dus 6 inbusbouten M5x18 ... als je hier in de zoekfunctie "M5x18" invoert krijg je al meteen een idee qua aanbod maar normaliter heeft de lokale fietsenboer dat ook wel op voorraad.
Het aanhaalmoment voor deze vier bouten = 6Nm ... mocht je ze ook vervangen : het aanhaalmoment bouten stuurpen / stuurbuis ST2 = 5Nm.
Het gebruik van kwalitatieve bouten en een borgmiddel (bijvoorbeeld Loctite 243) is een must.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gehard heeft geen meerwaarde, zijn alleen slijtvast.Free2be schreef: ↑11 feb 2019, 18:29 Is inderdaad een punt waar rekening mee dient gehouden te worden, Elsje.
Zeg niet zomaar een schroef tegen 'n schroef..
Wat betekent het dat schroeven gehard zijn?
Onze Wovar RVS410 schroeven zijn gemaakt van gehard koolstofstaal. Dit zorgt ervoor dat ze twee maal zo sterk zijn als gewone RVS schroeven. De schroeven worden gehard door een speciale warmtebehandeling. Het staal wordt eerst verhit en vervolgens snel gekoeld. Het afbreken van schroeven tijdens het indraaien leidt vaak tot grote ergernis. Wovar voorkomt dit met onze schroeven van RVS410 kwaliteit.
Bij stalen bouten (8.8, 10.9 of 12.9) gaat het om de treksterkte voordat de bout vloeit en breekt. Dus een 10.9 stalen bout moet je niet zomaar vervangen door een rvs bout deze moet dan even sterk zijn als de 10.9 kwaliteit.
Echt te zot voor woorden dat ze deze roestende zooi monteren, lijkt wel goedkope Chinese meuk
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Meestal zal het dan een dikkere bout worden om dezelfde sterkte te garanderen. Uiteraard zijn er ook Titanium bouten..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Zoals het fruitmobieltje : designed in & assembled in, en dan af en toe balendoor WFVst5 12 feb 2019, 22:59
.. Echt te zot voor woorden dat ze deze roestende zooi monteren ...
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill)
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"