Ombouw Magura MT2 remmen (ST2 2015) naar MT5

Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Ik heb in principe een ST2 anno 2017 (heb hem Aug 2017 gekocht).
Na de M99 Pro die ik heb erop heb gezet wil ik er 2x MT5e's op zetten met in het achterhoofd ook de M99 Taillight te plaatsen om te genieten van het "brakelight" met de MT5e als connectie medium. Bij deze reseller is de MT5e zoiets als een mazzeltje.
https://www.bikester.be/468485.html?gcl ... v_chn=shop
Probleem echter, je moet een uitvoering kiezen, tzz HIGO-sluiting die uitverkocht is, of HIGO-sluiting opening nog 3 stuks.
Welke kiezen voor een ST2 2017 ? Op de specs van Stromer kan je dat niet lezen.

Anderzijds stel ik mj de vraag of je niet kan panacheren, daarmee bedoel ik bvb.
https://www.bikester.be/magura-mt-trail ... 37150.html kopen en de remhandels van de MT5e apart aanschaffen.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Sorry, heb een tipo geschreven, moet zijn :
Probleem echter, je moet een uitvoering kiezen, tzz HIGO-sluiting die uitverkocht is, of HIGO-opening nog 3 stuks.
Welke kiezen voor een ST2 2017 ? Op de specs van Stromer kan je dat niet lezen.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

SnowBeast schreef: 02 jun 2019, 17:24 Sorry, heb een tipo geschreven, moet zijn :
Probleem echter, je moet een uitvoering kiezen, tzz HIGO-sluiting die uitverkocht is, of HIGO-opening nog 3 stuks.
Welke kiezen voor een ST2 2017 ? Op de specs van Stromer kan je dat niet lezen.
Kan je het niet meten, ergens moet die kabel toch een stekker hebben.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Hoe eenvoudig kan het niet zijn.
MT5e's op je ST2 zetten en klaar, ware het niet dat :
door Elsje » 17 sep 2018, 21:08
.... Ik had al dat vermoeden omdat ik op internet zag dat het binnenwerk van de connectoren een andere kleur hebben (rood). De connectoren van de MT2 en MT4 remmen van onze Stromers zijn speciaal voor Stromer geleverd door Magura :roll: Maar ja internetfoto's hoe betrouwbaar zijn die...
Maar mijn vermoeden dat het niet zou passen werd bevestigd. De dealer had per abus 1 ST2s sensorkabel (2 polig en rood) besteld voor mij en toen zag ik dat die anders is dan de mijne (3 polig). Ofwel Stromer heeft op de ST2s een connector gebruikt die Magura standaard levert. Goed dat ik daar achter kwam. Dus heb ik nu een 2e ST2s kabeltje in bestelling. Nu wachten totdat de MT5e remmen worden geleverd en het 2e kabeltje.
Links ST2 connector en rechts ST2s connector (al aangesloten op de OMNI)
Je moet dus dit hebben :https://www.amegoev.com/stromer-stromer ... r-st2.html
Code red voor ST2s, want coded yellow bestaat ook.
Online volgens mijn niet te vinden (kan natuurlijk zijn dat ik slecht zoek) :oops:
Waar koop je die ? Iemand een hint ? :bc
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

SnowBeast schreef: 06 jun 2019, 12:41 Hoe eenvoudig kan het niet zijn.
MT5e's op je ST2 zetten en klaar, ware het niet dat :
door Elsje » 17 sep 2018, 21:08
.... Ik had al dat vermoeden omdat ik op internet zag dat het binnenwerk van de connectoren een andere kleur hebben (rood). De connectoren van de MT2 en MT4 remmen van onze Stromers zijn speciaal voor Stromer geleverd door Magura :roll: Maar ja internetfoto's hoe betrouwbaar zijn die...
Maar mijn vermoeden dat het niet zou passen werd bevestigd. De dealer had per abus 1 ST2s sensorkabel (2 polig en rood) besteld voor mij en toen zag ik dat die anders is dan de mijne (3 polig). Ofwel Stromer heeft op de ST2s een connector gebruikt die Magura standaard levert. Goed dat ik daar achter kwam. Dus heb ik nu een 2e ST2s kabeltje in bestelling. Nu wachten totdat de MT5e remmen worden geleverd en het 2e kabeltje.
Links ST2 connector en rechts ST2s connector (al aangesloten op de OMNI)
Je moet dus dit hebben :https://www.amegoev.com/stromer-stromer ... r-st2.html
Code red voor ST2s, want coded yellow bestaat ook.
Online volgens mijn niet te vinden (kan natuurlijk zijn dat ik slecht zoek) :oops:
Waar koop je die ? Iemand een hint ? :bc
Gewoon bij de dealer. Volgens mij goedkoper dan via de link. Je moet inderdaad die kabel hebben.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
SnowBeast
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2018, 20:45

Idd, die weg ingeslagen.

Bedankt voor de 'simpele' tip Elsje, 2x EUR 20 ongeveer en zo'n EUR 20 verzendkosten.
Kan wel 4 weken duren voor die binnen zijn ....
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) :bu:
M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

SnowBeast schreef: 27 jun 2019, 13:29 Idd, die weg ingeslagen.

Bedankt voor de 'simpele' tip Elsje, 2x EUR 20 ongeveer en zo'n EUR 20 verzendkosten.
Kan wel 4 weken duren voor die binnen zijn ....
Ik heb de factuur nog even opgezocht. Kabeltje kost bij de dealer 16 euro per stuk.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Weet iemand het verschil tussen
Schakelaar Hugo sluiting
Schakelaar Hugo opening

( https://www.bikester.nl/468485.html )

Wil aan de ombouw beginnen de originele kabels al besteld bij de dealer van een st2s

Thanks
ST2 Black
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Ik denk er uit te zijn
Dus heb ik opener nodig

i am here to help everyone understand the difference. Because Magura would not even reply.
opener- switch are disconnected when lever not pressed, signal activates when connected(triggering lever)
closer- switch are connected when lever not pressed, signal activates when disconnected(triggering lever)
You must know by hook or by crook what kind if signal switch you have on your e-bikes or e-scooters. Such as dismantling your stock switch.
ST2 Black
Stromas
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018, 17:50
Locatie: Haarlem
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Ik vind de uitleg hierboven verwarrend en volgens mij is de beschrijving van "closer" niet correct. Volgens mij is het als volgt:
Higo opener; als je de remhendel inknijpt open/onderbreekje je het stroomcircuit.
Higo closer; als je de hendel inknijpt sluit je het circuit (kan er stroom lopen).
Ik heb gemeten op mijn ST2 sport, 2017 met Magura MT4 remmen en 3 pollige higo stekker. Als de remhendel in rust is hebben alle 3 de pinnen onderling geen connectie. Als de hendel ingeknepen wordt is er connectie tussen 2 pinnen. Dit is dus een higo closer.
Stromer ST2 Sport, model 2017.
Plaats reactie