Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
StromerMoose schreef: ↑11 nov 2018, 13:16
Bij de montage van de Hebie 632 loopt de M10 bout vast op de ' body' van de standaard. De Hebie is eigenlijk gemaakt voor montage van bovenaf. Bij de door Stromer afgeleverde standaard (lijkt een aangepaste Hebie) is de doorvoerbus langer zodat de bout niet vast loopt. Hoe hebben jullie dat opgelost?
Hallo StromerMoose,
Even een paar berichten terug kijken, daar staat beschreven wat je moet doen (uitboren schroefdraad in standaard)
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Die Pletcher Omptima Flex er ook opgezet wegens zelfde getitik van de eerste (had hem bijna middendoor getrapt). Wel de steun moeten uitboren om de bout degelijk te kunnen aandraaien en de poot een goede 1. 5cm korter gezaagd om m'n ST2 stabieler op zijn pootje te houden. Donker titanium kleur, diskreet en oerdegelijk simpel.
Elsje schreef: ↑14 jun 2018, 08:02
Mijn standaard begint steeds verder uit te zakken als hij is ingeklapt waardoor de trapper gaat aanlopen. Tik, tik, tik,.....
Lijkt ouderdom: uitgesleten asje. Dus tijd voor een betere oplossing.
Ik dacht aan de Hebie 632. Ik kan die alleen op duitse sites vinden. Is een stevige standaard die NIET automatisch inklapt maar moet wel iets gemodificeerd worden (uitboren schroefdraad)
Welke standaard zit onder de 2018 Stromers?
Hoi Elsje,
Je beschrijft het typische probleem wat alle ST2 rijders tot het 2018 model hebben met de Herbie standaard, daarom heb ik ik de Pletcher Optima Flex bracketstandaard (speciaal voor e-bikes) bij Rose gekocht en daarna nul problemo.
P.s. deze standaard is ook gemonteerd op de ST5 en de prijs is een lachertje.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
De bout liep vast doordat de kop te breed is. Inmiddels paar mm eraf geveild, nu moet het passen. Van het weekend bout nog wat inkorten, dan kan de Hebie erop.
Is de schroefdraad uitboren nodig voor een straffe bevestiging op het frame?
Zou de schroefdraad op je frame nooit uitboren. In principe is de schroefdraad standaard een 10. Het korter maken van de bout kan ook je schroefdraad op je frame aantasten als je het niet korrekt doet. Ga naar een DIY winkel, neem je originele bout mee en vraag/zoek naar een iets kortere versie (of een iets langere naargelang). Een paar mm verschil is genoeg.
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"
In de eerdere posts wordt als tip gegeven om de schroefdraad van de standaard uit te boren. De originele Stromer heeft ook een bus zonder schroefdraad op de standaard. Het schroefdraad op het frame laat ik ongemoeid.
Idd handig om een iets kortere bout te kopen. Moet dan ook de boutkop weer een paar millimeter smaller veilen. Daar heb ik dan weer niet zo veel zin in.
Klopt, heb ik zo gedaan met mijn Pletcher Optima Flex. Schroefdraad standaard uitboren. (geen bredere draad trekken).
Van schroefdraad frame afblijven (!)
Kortere of langere bout kopen (naargelang behoefte van de standaard).
Succes is not final, Failure is not fatal, it is the Courage to continue that counts (Winston Churchill) M99 Pro-Continental Contact+City(zomerband)-Magura 7.R Race-Beryl Burner Brake-Spurcycle "Tibetan Gong"