Accuduur

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
Plaats reactie
Snelle Jelle
Rookie
Rookie

Accuduur

Bericht door Snelle Jelle » 11 feb 2019, 21:49

Ik rij sinds begin januari 34 km enkele reis naar den Haag.
Nu hebben we koude dagen gehad en dagen met stevige wind.
Ik rij altijd in stand 3 en houd van lekker doorrijden.
Als ik op kantoor aankom heb ik ergens tussen 5(!) en 35% accu capaciteit over. Gelukkig kan hij op kantoor weer aan de lader.

Obv de mooie verkoopinfo had ik verwacht langer met een volle accu te kunnen doen. Of is dit normaal?
Hoor graag jullie ervaringen.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Accuduur

Bericht door Stromeur » 11 feb 2019, 22:05

Welke accu heb je?

Ik denk dat je dit wel een boeiend topic gaat vinden:

viewtopic.php?f=8&t=86

Scroll evt. meteen richting het einde voor de langste/meest recente tabellen. Let wel: de meeste gegevens zijn van het rijden bij hogere temperaturen, en de ST2 2018 heeft een hoger verbruik dan de ST2 2017. Je zult zien dat jouw actieradius fors gaat toenemen zodra de temperatuur stijgt. (Wat ook helpt is altijd starten met een accu die op comfortabele kamertemperatuur is, een graad of 20.)

PS: Die verkoopinfo is gebaseerd op de meest ideale (en in de praktijk dus niet-bestaande) omstandigheden: perfecte bandendruk, perfect wegdek, nul komma nul wind, een berijder die niks weegt en die ook geen rijwind vangt, geen fietstassen, ideale temperatuur, optimaal getweakte instellingen etc.

Erg jammer dat Stromer meedoet aan het op deze manier opleuken van de actieradius, maar ik vrees dat ze wel moeten want alle SP fabrikanten doen het. Een goeie Stromer dealer zal je bij verkoop een eerlijk verhaal geven over de actieradius die jij op jouw route, met jouw bouw etc. mag verwachten. Een Stromer dealer die strak de specs van de fabrikant aanhoudt, daar stap ik naar buiten om nooit meer terug te komen.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Louis_ST2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Accuduur

Bericht door Louis_ST2 » 13 feb 2019, 18:49

Ik schat in de 814 ..
Het is een zwarte ST2 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Conti

Plaats reactie