ST1 Step Through

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Vanmorgen stond ik weer klaar om naar het werk te vertrekken. Ik wil de fiets loskoppelen van de lader maar dan zie ik dat ik deze gisteren heb vergeten in te steken. :bu: Mijn vrouw was als bij wonder eerst thuis gisteren en begon mij met allerlei vragen te bestoken met de telefoon in haar hand, ik was dus afgeleid van de dagelijkse routine en zo kwam ik deze morgen tot de ontdekking dat er nog maar 23% in mijn batterij zat. Nu heb ik dus iets van een 35% nodig om op mijn werk te geraken. Wat gedaan, omkleden en de pedaalemmer nemen of voorzichtig op de trappers beginnen duwen?
Toch maar vertrokken met de lader in de tas en ondersteuning op 1. De display op het batterij niveau gezet en voorzichtig gereden. zoveel mogelijk kalm optrekken en proberen om maar 1 pijltje op de display te laten oplichten. Het ging uiteindelijk nog verbazend goed en de rit van 21Km, met +/- 27Km/u uitgereden. Bij aankomst had ik nog 5% over.
Wel een beetje raar als andere speed pedelecs en wieler toeristen je voorbij vliegen. Ook nog even geprobeerd wat het geeft om zonder ondersteuning te rijden maar dat heb ik snel opgegeven :ck:
Zou je de batterij helemaal kunnen leeg rijden?

Ps Henry, Ik heb op mijn ST1 een 500 watt motor.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, je kunt de batterij helemaal leeg rijden. Maar dan wordt geadviseerd om hem direct weer op te laden om diepontlading te voorkomen (wat schadelijk is voor je batterij). Ik zou het daarom liever niet doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Gisteren wou ik na het werk even een bezoekje brengen aan Pa die in het hospitaal ligt (is aan de betere hand gelukkig).
De fiets kon ik daar goed vast maken met het Abus slot, maar voor alle veiligheid toch maar even de tas en de zadelpen met BF er zelf uitgetrokken...
Bijlagen
IMG_5716.JPG
IMG_5716.JPG (3.48 MiB) 4531 keer bekeken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

....die nemen ze inderdaad nu even niet mee.....

Trouwens een erg bruikbare fietspaal; hier kan je tenminste goed een beugelslot aan vastmaken.
Heb je nog geen geel plaatje op je fiets ?

Grtz, Reinout
Lomito

Reinout-St1x schreef: 30 aug 2017, 08:11Trouwens een erg bruikbare fietspaal; hier kan je tenminste goed een beugelslot aan vastmaken.
In navolging van de fietsnietjes zou ik deze palen fietsdarts noemen. 8-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou die zadelpenklem met snelontspanner vervangen door eentje zonder snelontspanner, hoef je het zadel er niet meer af te halen.

(Toen ik nog studeerde scheurde ik door Utrecht op een -toen al aardig vintage- Batavus racefiets. Snelontspanner op de zadelpen en beide wielen. Hoe vaak ik niet met twee wielen plus zadel onder mijn armen de kroeg in ben gedoken en dan rond 4u 's nachts in benevelde toestand moest gaan zoeken tussen de tafels en barkrukken waar ze nou gebleven waren ...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Mijn werkpaardje, ondertussen de 2500Km gepasseerd... :cool2:

Mijn winterbandjes staan al klaar...
Mijn winterbandjes staan al klaar...
IMG_5780.JPG (2.34 MiB) 4438 keer bekeken
Stalen ros en de slotgracht
Stalen ros en de slotgracht
IMG_5779.JPG (3.4 MiB) 4438 keer bekeken
wat is er niet helemaal juist?
wat is er niet helemaal juist?
IMG_5778.JPG (2.47 MiB) 4438 keer bekeken
IMG_5777.JPG
IMG_5777.JPG (3.65 MiB) 4431 keer bekeken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooi hoor, en helemaal super-de-luxe met die BoadyFloat en Redshift Shockstop.

Wat er niet klopt aan het plaatje weet ik niet, behalve dat het tijd wordt voor een Spurcycle bel?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jimh307
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2017, 19:15

Tony Mb schreef: 25 jun 2017, 01:26 Wat comfort betreft kan ik kort zijn want er is er geen. Elk putje, bultje, elke stoeprand is een aanslag op je zitvlak en rug dus zeker op het einde van de rit (kasseien) is de snelheid er goed uit en wordt je goed door elkaar geschud. Een verende zadelpen zal er toch moeten komen, en misschien een verende stuurbevestiging.
Hoe hard staan je banden? Het is comfortabeler om met een lagere bandendruk te rijden en als je rechtop zit is dit achter 3 tot voor 1. Dus achter 3 bar en voor 1 bar.
Zit je voorover dan is het 1,5:1 dus achter 3 bar en voor 2 bar.
Je moet hier even balans in zien te vinden. Bandendruk is "erg!" bepalend voor het comfort. Zeker met de Big Ben/Balloon banden moet je de druk niet al te hoog zetten. Scheelt echt heel veel.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dinsdag avond, op ongeveer 3Km van huis...Pfffff. Ik voel de band leeg lopen. :aq :aq :aq
En het ging net zo lekker met die nieuwe spirgrips. Dat stukje dan maar te voet naar huis, 3 Km... makkie.
Er blijkt een soort nietje in te zitten???
IMG_5947.JPG
IMG_5947.JPG (1.83 MiB) 4160 keer bekeken
Probleem 1, Ik heb dus helemaal geen plakspullen.
Probleem 2, Woensdag 1 november is in België een feestdag dus alle winkels dicht.
Alvast het wiel maar gedemonteerd. Bij gebrek aan een standaard de fiets onderste boven gezet. De spirgrips komen ook hier goed van pas.
IMG_5939.JPG
IMG_5939.JPG (2.43 MiB) 4158 keer bekeken
Als de fiets onderste boven staat heb je ook niet het probleem dat het wiel naar beneden valt als je het los schroeft. Voldoende foto's genomen, altijd handig.
IMG_5946.JPG
IMG_5946.JPG (1.85 MiB) 4162 keer bekeken
IMG_5944.JPG
IMG_5944.JPG (4.46 MiB) 4162 keer bekeken
IMG_5943.JPG
IMG_5943.JPG (1.53 MiB) 4162 keer bekeken
IMG_5942.JPG
IMG_5942.JPG (1.73 MiB) 4162 keer bekeken
Met het wiel naar een vriend gereden want die heeft vast wel plakspul.
Probleem 3, vriend heeft plakspul maar dat is nog van de vorige eeuw...
Tegen beter weten in toch maar geprobeerd.....Pffff, het lekt zo mogelijk nog harder. We laten het wiel maar rusten, ik heb belooft om te helpen schilderen in mijn oudste dochter haar appartement dus dat gaat voor (en alles is toch gesloten)
Donderdag dan maar gedwongen met de auto naar het werk. Op het werk me even een uurtje afgemeld om een nieuwe binnenband te kopen. Dat zijn dan 3 binnenbanden, 2 Continentals topcontact winter II blablabla geworden en een setje bandenlichters. De achterband leggen ze er gelijk wel even op, prima. Jammer dat ik het voorwiel niet bij heb...

Donderdag voelde ik het al opkomen maar vrijdag is het onvermijdelijk... rugpijn. Als gevolg van het (schilder)werk verkrampen de spieren in mijn rug, erg oncomfortabel zal ik maar zeggen. De fiets moet maar even on hold. Ik moest vrijdag sowieso toch al met de auto naar het werk dus dat is voorlopig niet zo een probleem.
Vrijdagavond toch maar even wat verder aan de fiets werken. Voor ik het wiel er terug in zet eerst maar eens beginnen om met WD40 alles wat proper te maken wan men fietsje ziet er niet uit (zoals je op de foto kan zien). De tandwielen en de ketting zijn door de stiefmoederlijke behandeling wel niet zo fris meer :oops: Misschien moet ik gelijk de ketting maar eens vervangen. Na een uurtje freubelen krijg ik bericht van mijn rug dat het wel weer welletjes is geweest. Het warme pittenkussen is mijn beste vriend...
Vandaag zaterdag zit schilderen er toch niet in en ga ik op zoek naar een nieuwe ketting. De rest van de middag besteed ik aan bankzaken :mrgreen:
's Avonds na het eten toch nog even terug de garage in. Nog wat poetsen, het wiel er terug in, de ketting op maat maken en er terug op, het begint er weer op een Stromer te lijken. Nu zie ik net op het www dat je best een nieuwe ketting eerst schoon maakt en dat je ze dan terug moet smeren... :shock:
Dus morgen eerst de ketting schoon maken (WD40?) , en dan terug oliën...
De wielbouten nog aantrekken en de band van het voorwiel omwisselen en dan eens kijken of alles het nog doet :geek:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie