Waar ligt de begrenzing per ondersteuningsstand?

Plaats reactie
framan
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2018, 10:44

Ik merkte al meteen dat de Stromer in stand 4 bij het overschrijden van de max van 45 km/u begint "tegen te sputteren", ofwel, de ondersteuning stopt en ik moet zelf al het werk doen wat natuurlijk niet lukt en als de snelheid weer onder 45 komt spuit de fiets weer vooruit enz. Niet prettig fietsen rond dit omslagpunt dus een paar km langzamer lost dit op. Ik merk nu echter dat in de lagere ondersteuningsstanden iets soortgelijks gebeurt. Stand 1 heeft ditzelfde bij ongeveer 34 km/u, stand 2 heeft dit rond de 38km/u en stand 3 rond de 41 km/u. Ik heb de sensitiviteit op 50% staan omdat ik zelf nog het nodige wil "werken". Mijn gedachte was dat ik in stand 1 minder ondersteund zou worden en harder zelf moest trappen maar het lijkt erop dat de ondersteuning even groot Is als in stand 4 maar dat deze stopt rond 34 km/u.
Rond die snelheid in stand 1 gebeurt hetzelfde als in stand 4 rond 45km/u. Is dit herkenbaar en eventueel te verhelpen?
Dagelijks woon-werk verkeer van 23 km enkele reis
Bertus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2017, 11:33

Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een verklaring rondom het "inhouden" van de ondersteuning. Ik heb mijn ST1 een half jaar en rijd met veel plezier rond!
Ik merk dat de ondersteuning in standje 4 al subtiel begint af te nemen bij 41,5 km/h. Ik kan dan nog wel komen tot 42,5 of 43,.. maar ik haal nooit de 45 op de teller. Heb jij bepaalde instellingen waarmee deze snelheden makkelijker te halen zijn? Ben zelf 75 kg en 1,83m. Goed getraind.
De snelheden van stand 1 t/m 3 haal ik ook met de snelheden, die jij noemt.
Wow, what a ride ! Stromer ST 1 - 630 Wh - Bodyfloat - Quadlock - Ortlieb backroller - Cateye BM45
framan
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2018, 10:44

Ik ben vergelijkbaar met 1.82 meter en 77 kg. Ik fiets fanatiek met de racefiets dus heb wel een heel aardige conditie. Wat ik doe om de snelheden te behalen weet ik niet. Sowieso Is 45 km/u alleen haalbaar als de wind gunstig staat. Met flinke wind tegen lukt 45 me ook niet, krap 40 maar meestal daaronder. Ik heb begrepen van de fietsenzaak dat de motor in dat geval niet sterk genoeg Is om 45 te halen.
Dagelijks woon-werk verkeer van 23 km enkele reis
Rutgerrr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 14:17

Zonder tegenwind tegen tik ik de 45 makkelijk aan. Met wind in de rug ook in stand 3. Dus dat herken ik niet. Kan helpen om de sensor op 70 te zetten. De ondersteuning verschilt echt wel tussen de standen. ST1 hoort echt niet te remmen behalve op de 45.
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Je kan eens proberen de code 1007 op 0 te zetten i.p.v. de standaard 1 en stel dan ook weer die sensor met 1004 naar wens af. Ik las dat het te maken had met het vermogen maar het lijkt mij meer een ander ondersteuningsprofiel. Helaas zijn niet alle mogelijkheden officieel gedocumenteerd.

Verder kan je eventueel de boost snelheid met 3775 wat boven de begrenzer instellen, bijvoorbeeld 60. Niet dat je dat haalt maar je krijgt dan dat de motor z’n maximaal toerental kan bereiken als je boost gebruikt en mee trapt in plaatst van dat het abrupt stopt en je dat zo’n aan/uit effect krijgt.
Bertus
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2017, 11:33

Ik heb de sensor nu op 70 staan en ik moet zeggen dat de ondersteuning een stuk alerter reageert; goed merkbaar. Heb inmiddels al stukken met 43/44 /45 km/h op de teller gehad en dat is wel een opluchting. Het hoeft niet altijd zo hard te gaan, maar wel fijn dat het mogelijk is! Bedankt iedereen voor de tips en adviezen!
Wow, what a ride ! Stromer ST 1 - 630 Wh - Bodyfloat - Quadlock - Ortlieb backroller - Cateye BM45
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Gisteren een nieuwe ervaring op mijn ST1. Met een stevige wind in de rug reed ik op de rechte open stukken met een snelheid van 47,1 op de teller, met af en toe zelfs 48,1 (boven de 47 gaat het blijkbaar met stapjes van 1 i.p.v. 0,9 km/uur omhoog).
Deze snelheden heb ik nog nooit langere tijd gehaald en de ondersteuning deed nog leuk mee.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
framan
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2018, 10:44

Opvallend Liesbeth, de enige keren dat ik de 44,4 km/u doorbreek is van een viaduct af met wind mee en dan valt na deze snelheid de ondersteuning volledig weg en moet ik heel hard werken om dat even vol te houden :oops:
Wat voor instellingen heb je of is dit spontaan ineens en eerder dus nooit meegemaakt?
Dagelijks woon-werk verkeer van 23 km enkele reis
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Ik heb gevoeligheid op 50 staan en de powerstand. Ik had wel echt 5 bft recht van achteren op een zeer open stuk. Maar was voor mij de eerste keer dat ik echt een stuk deze snelheid haalde, normaal fiets ik meestal iets boven of onder de 40, windje mee rond de 42 en dan haal ik af en toe een keer 44,4. Hoop niet dat de motor nu uitgeput is en dit de laatste stuiptrekken waren!
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Plaats reactie