Storing stromer st1 en spatbordverlenger

Plaats reactie
Stromerrider
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2017, 11:11

Beste mensen, ook ik ben door de aanschaf van mijn st1 helemaal verslaafd geraakt aan mijn Stromer, die ik dagelijks gebruik voor wwverkeer van 29km. Inmiddels de grote spatlap gemonteerd en ook mijn spatbord aan de voorkant verlengt :cool2: zodat ik minder last heb van opspattend water, want dat is toch wel een dingetje. Mijn traject kent veel onverharde wegen en fietspaden met boomwortels. Op een gegeven moment valt mijn stromer na het nemen van een drempel onderweg uit en geeft op het display battery-low Aan. De concusie had ik snel getrokken, de batttery was even los geweest van de conector onderin de houder. De interface uit en weer aangezet en ik kon weer verder. Toch zat het mij niet helemaal lekker. Thuis aangekomen, de klep opengemaakt, battery eruit en de connector gevoeld, bleek deze inderdaad los te zitten. Schroevedraaier erbij gepakt, blijken de schoefjes loos te draaien. En ik natuurlijk verbaast dat er bij stromer niet een likje locktide op gedaan was. Maar nu mijn vraag, zijn er meer mensen bekend met deze stroring, en weet iemand of ik er wat dikkere en langere schoeven in kan draaien, of is er een andere oplossing?
Want voorlopig zal mijn parcours wel hobbelig blijven.
Groet Stromerrider
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (1.59 MiB) 3004 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou niet gaan experimenteren met andere formaten schroeven, je weet niet wat je mogelijk stuk draait daarmee. Je hebt het antwoord zelf eigenlijk al gegeven: beetje locktite erop en je bent weer good to go toch?

En tja, een Stromer is geen MTB, al heeft-ie er qua geometrie en afmontage natuurlijk wel wat van weg. Wel stoer, dat je zoveel onverhard rijdt. Woon je zo afgelegen of heb je gewoon een hele ambitieuze route gemaakt?

Je dealer om advies vragen is ook een optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DJustin
Pro
Pro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 sep 2017, 17:27

Wat een mooie "voorspatbord". Zoiets heb ik ook nodig, ivm opspattend regenwater. Mijn voorlamp zit vaak ook onder de modder. Ik wil eigenlijk een mooie 3d print. Want degene die beneden zit is dezelfde die boven zit. Daarom zou je aan 1x een 3d ontwerp voldoende hebben. Helaas kan ik niet 3D tekenen, anders kun je echt wel wat moois maken.
ST2 2015 - 14.000km
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Nog nooit last van gehad, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb het mechanisme om de batterij op zijn plaats gehouden nog niet bekeken. Ik heb de bat er nog maar één maal uit gehad. (toen ik mijn wiel er uit haalde)
Ga naar de dealer en vraag om het te maken zou ik denken... een garantie gevalletje meer of minder doen ze bij Stromer niet moeilijk om :bj
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromerrider
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2017, 11:11

Ik had nadat ik de spatlAp gemonteerd had ik nog steeds vuile schenen en natte knieen. Toen zag ik dat er met het voorwiel aan de bovenkant veel water mee kwam. Wanneer je dan met tegenwind fietst, blaast dat water "" terug"" en komt op je benen terecht. Vandaar mijn verlengstuk. Een 3Dprint zou mooi zijn. In de houder heb ik inmiddels 2 dikkere parkers gedraaid. Ik trof daaronder overigens een zooitje aan bedrading aan. Niet netjes afgewerkt!!! :aq
Plaats reactie