ST1 2019 Launch Edition

Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Hier een revieuw over mijn eerste indruk over mijn st1 2019 (the yellow one) 8-) Op woensdag 18 September ben ik mijn sp gaan ophalen bij mijn dealer. Eerste rit huiswaarts verliep vlekkeloos en heel aangenaam, doch heel hard. Ben dan gestopt en heb een beetje druk van de banden gelaten, zowel voor als achter. Ik had geen mano-meter bij dus niet te ver gewaagd .Heeft eigenlijk niets uitgehaald, blijft heel hard vooral putten, drempels en rimpels proberen te vermijden is de boodschap.Probeer dat maar eens in Belgie!!!!! Aangezien ik nog geen nummerplaat had ben ik via de kortste weg naar huis gereden om toch maar geen problemen te krijgen.De instellingen van de sensors stonden nog zoals ze bij stromer waren ingesteld alsook de kracht van de motor. Ik heb mijn snelheid eens uitgetest op een mooie baan zonder opstakels en verkeer( ja bestaat ook in Belgie) en had wel veel wind tegen. niet tegenstaande heb ik toch zonder problemen mijn 45km/u gehaald op stand 3 maar heb daar wel wat beenkracht voor moeten gebruiken. De rest van de rit lekker op stand 2 rond de 30/35 km/u gereden. Na thuiskomst eens alles overlopen, handleiding eens goed gelezen, Forum nog eens uitgespit en de sensors aangepast alsook het motor vermogen omhoog gehaald. Vandaag de nummerplaat ontvangen en heb zonet een ritje van 26 km achter de boeg met mijn nieuwe instellingen. Ik moet zeggen dat ik verwonderd was van het vermogen die werd opgewekt door de motor. Ik ben begonnen in stand 1 te fietsen en heb zonder problemen door juist gebruik te maken van de versnellingen mijn 30 tot 35 km/u gehaald, welliswaar met wat meetrappen. In stand 2 haalde ik gemakkelijk minj 45 km/u (omni). Op een bepaald moment zelfs tot 49 km/u zonder dat de motor afremde. We spreken nog altijd van stand 2. In stand 3 enkel even getest op de hoogste versnelling en had nagenoeg dezelfde snelheid als stand 2, wel met iets minder trapkracht en heel confortabel rijden alhoewel met wat meer zenuwen want je weet maar nooit met die snelheid. Kortom ik ga de kracht van de motor weer iets terug schroeven want heb die eigenlijk niet ten volle nodig. Ik heb het grootste stuk dan ook maar afgelegd in stand 2 en mijn snelheid geregeld volgens mijn versnellingen. Zelfs hellingen en bruggen lekker in 2 blijven rijden enkel 2 standjes terug geschakeld waardoor ik toch met een mooie snelheid van rond 35KM/U naar boven reed. En eerlijk gezegd vind ik dit de beste snelheid voor mij (30 tot 35KM/U). Het verbruik zal ik ook eens vermelden, ik was vertrokken met 90% en na 26 km had ik nog 59%. Ik denk dat dit verbruik aanvaardbaar te noemen is met een accu van 618 W/H. Ook eens gereden zonder ondersteuning, dit viel vrij goed mee maar is daar niet de geschikte fiets voor. Nogal lomp gewicht om vooruit te krijgen. Maar is zeker doenbaar indien je eens onverwacht de accu leegtrekt. Volgende week zal ik dan mijn eerste woon werk verkeer hebben met de st1 en ben er zeker van dat dit vrij vlot zal verlopen. Dat waren mijn eerste indrukken die vooral positief te noemen zijn en nu wacht het grote werk in alle weersomstandigheden die nagenoeg niet altijd zo rooskleurig zullen zijn. Word vervolgd ........................ Nog even zeggen dat ik eerder deze week foto's heb gepost op het betreffende onderdeel in dit forum.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooi luc, het pleziert me dat je zoveel motorvermogen ervaart. Dit was voor mij de bedenking tegen de st1 en voor de st3. Die laatste vond ik uiteindelijk te duur. Je hebt geen verende zadelpen? Iedere Belg op dit forum roemt deze aanpassing. Ik heb m ook er bij genomen ondanks het feit dat mijn route naar mijn werk mooi geplaveid is. Leuk dat je ogenblikkelijk je ervaringen deelt, je bent de eerste! Heel veel plezier en hopen dat stromer deze nieuwe serie correct in elkaar heeft geschroefd. Eigen belang..... :bp:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik zag daarstraks een gele ST1 rijden niet ver van de Royerssluis ???
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ps, ik krijg net bericht van mn FM. Morgen mijn knalgele st1 halen. Hoi, hoi. De eerste inNederland? :bp:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuke review Luc ST1. Ook goed om te lezen hoe je jezelf laat wennen aan een nieuwe bike met zoveel kracht en snelheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En gefeliciteerd met het bezig natuurlijk. Enjoy!
Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Tony Mb schreef: 20 sep 2019, 19:09 Ik zag daarstraks een gele ST1 rijden niet ver van de Royerssluis ???
Weet niet waar die sluis is, maar was zeker niet ik. Ik woon in Drongen bij Gent en ik reed deze middag dan ook in het Gentse :)
Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Peerke1960 schreef: 20 sep 2019, 18:44 Mooi luc, het pleziert me dat je zoveel motorvermogen ervaart. Dit was voor mij de bedenking tegen de st1 en voor de st3. Die laatste vond ik uiteindelijk te duur. Je hebt geen verende zadelpen? Iedere Belg op dit forum roemt deze aanpassing. Ik heb m ook er bij genomen ondanks het feit dat mijn route naar mijn werk mooi geplaveid is. Leuk dat je ogenblikkelijk je ervaringen deelt, je bent de eerste! Heel veel plezier en hopen dat stromer deze nieuwe serie correct in elkaar heeft geschroefd. Eigen belang..... :bp:
Tja ik wou afwachten en eerst wat ervaring opdoen voor ik beslissingen neem voor eventuele upgrades. Maar na mijn ervaring vandaag ga ik waarschijnlijk wel opteren voor een body float.
Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Stromeur schreef: 20 sep 2019, 20:34 Leuke review Luc ST1. Ook goed om te lezen hoe je jezelf laat wennen aan een nieuwe bike met zoveel kracht en snelheid.
Is mijn eerste fiets met motor, heb ineens geopteerd voor een sp omdat ik met de gewone opa fiets ook al 20/25 km/u rijd gemiddeld. Dus maar voor een snellere optie gekozen dan kan ik kiezen welke snelheid mij het beste ligt zonder afgeremd te worden door de motor.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tof te lezen luc! Veel plezier en veilige km's met je yelow horse! Onlangs gaf ik op m'n gps 'n adres in in België, en selecteerde de optie wegenwerken vermijden en plots was België weg! :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie