Zij die niet Froome noemen gebruiken de 11 ... veel plezier nog !Samtruwant schreef: ↑10 dec 2019, 20:51 Ik vraag me af wie ooit de 11 gebruikt, dat is toch maar geschikt voor snelheden rond en boven de 50 km/u?
ST1 2019 Launch Edition
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Niks mis met de 11, maar de meerderheid van de Stromeraars gebruikt deze (vrijwel) continu, zelfs bij optrekken vanuit stilstand. Eén van de grootste nadelen van een stevige motor-ondersteuning is dat het, zeker voor onervaren fietsers, erg verleidelijk is om er een ongezonde cadans op na te houden.Samtruwant schreef: ↑10 dec 2019, 20:51 Ik vraag me af wie ooit de 11 gebruikt, dat is toch maar geschikt voor snelheden rond en boven de 50 km/u?
Als eerste komen hier dan de klachten over snelle slijtage van ketting en de 11 ("moest nie moge voor zon dure fiets"), de knieklachten volgen een paar jaar later vanzelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Poeh met zo'n verbruik zul je wel een flinke elektriciteitsrekening hebbenSamtruwant schreef: ↑10 dec 2019, 20:51 -KNIP-
Oja, mijn verbruik ligt op 10,1 Kwh / km na 700 km, gemiddelde 35km/u.
Veel plezier nog,
Even aannemende dat je 10,1 Wh/km bedoelt, is het zelfs zeer netjes te noemen. Rijd je vaak in stand 2?
Stromer ST1 2019, rood
-
- Pro
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
- Locatie: Diksmuide
Dat bedoel ik inderdaadZoran schreef: ↑10 dec 2019, 21:54Poeh met zo'n verbruik zul je wel een flinke elektriciteitsrekening hebbenSamtruwant schreef: ↑10 dec 2019, 20:51 -KNIP-
Oja, mijn verbruik ligt op 10,1 Kwh / km na 700 km, gemiddelde 35km/u.
Veel plezier nog,
Even aannemende dat je 10,1 Wh/km bedoelt, is het zelfs zeer netjes te noemen. Rijd je vaak in stand 2?
Eigenlijk niet zo vaak in tijd uitgedrukt. Wat ik wel doe: Bijna altijd optrekken in stand 2, goed beenkracht gebruiken en opschakelen naar m'n kruissnelheid; dan pas stand 3 inschakelen en daarbij hoog omwentelingsritme aanhouden. Denk dat ik hierdoor weinig piekvermogen aanspreek en zal wel hele slok schelen op verbruik.
-
- Pro
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
- Locatie: Diksmuide
- Niwla
- Veteraan
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Klever X Alpha 45
- Km-stand: 10K
Zonder hier meteen een nieuw topic voor te maken: is er ergens een uitgebreide vergelijking te vinden tussen de nieuwe ST1 en de ST1x ? En dan niet in rijervaring maar op hardware-gebied ?
Zo heb ik volgens mij gelezen dat de ST1x geen remlicht heeft en de ST1 wel. Dat soort details ben ik eigenlijk naar op zoek.
Zo heb ik volgens mij gelezen dat de ST1x geen remlicht heeft en de ST1 wel. Dat soort details ben ik eigenlijk naar op zoek.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
maar ik ben natuurlijk geen expert...