Mooie en duidelijke review Sylvia. Jammer dat Stromer de nog grotere mens niet tegemoet is gekomen. Misschien komt dat met de "ST4" wel. Laten we het hopen.
Groet Mark
Review: de nieuwe Stromer ST1
- Stromer9000
- Veteraan
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
- Locatie: Gent (België)
Jouw nachtwerk heeft een prachtige review opgeleverd! Ziet er een toffe fiets uit en een prijsklasse die een iets ruimer publiek zal aanspreken...
Laatst gewijzigd door Stromer9000 op 04 aug 2019, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 LE | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Benieuwd wat Stromer nu gaat doen. Er is nog niets aangekondigd toch?
Sowiso een jaartje gewoon productie draaien gok ik voordat er weer iets gelanceerd wordt?
Sowiso een jaartje gewoon productie draaien gok ik voordat er weer iets gelanceerd wordt?
-
- Pro
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 27 jul 2019, 21:09
- Locatie: Diksmuide
Bedankt!
Keuze komt nu weer eerder bij deze uit ipv de St1X. Ongeveer zelfde ondersteuning, betere demping door grotere wielen (belangrijk bij gebrek aan vering) en zithouding valt nog enigszins te tweaken. Als ik het echt sportief wil neem ik wel eens m'n racefiets. En dat voor een lagere prijs. Zoals ik eerder al aangaf hoeft die gps voor mij niet.
Ik slaap er nog paar nachten over en maak dan een beslissing!
Keuze komt nu weer eerder bij deze uit ipv de St1X. Ongeveer zelfde ondersteuning, betere demping door grotere wielen (belangrijk bij gebrek aan vering) en zithouding valt nog enigszins te tweaken. Als ik het echt sportief wil neem ik wel eens m'n racefiets. En dat voor een lagere prijs. Zoals ik eerder al aangaf hoeft die gps voor mij niet.
Ik slaap er nog paar nachten over en maak dan een beslissing!
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Leuke review Sylvia! Ik kan me goed vinden in je observaties. Ik heb er onlangs een (kort) ritje op gemaakt en vond het ook superleuk ding dat veel biedt voor z'n prijs.
Door de (relatief) lage prijsstelling, de comforthouding icm een aantal leuke kleuren, verwacht ik dat deze het heel goed gaat doen bij een doelgroep die door diezelfde punten de ST3 en ST5 links zouden laten liggen.
Door de (relatief) lage prijsstelling, de comforthouding icm een aantal leuke kleuren, verwacht ik dat deze het heel goed gaat doen bij een doelgroep die door diezelfde punten de ST3 en ST5 links zouden laten liggen.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dit wil ik wel even recht zetten: het Microshift systeem op de nieuwe ST1 schakelt echt niet "matig" (of slecht). Serieus niet. Elke klap is raak, de shifters doen hun werk uitstekend en functioneren soepel en snel, zelfde als Shimano. Alleen het verschuiven van de ketting naar een volgend tandwiel voelt ruwer aan. En ik ben echt vreselijk verwend: mijn Di2-systeem schakelt als een mes door een pakje boter. ST1 versus ST2 S = "kloink" versus "tik".Daniel1975 schreef: ↑04 aug 2019, 07:30 Matig schakelen gaat mij snel irriteren. Als dat voor anderen ook geldt: een Deore 9sp derailleur + shifter heb je al voor €80. En dat schakelt al prima, je hebt echt geen XT nodig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Daar heb ik de dealer om gevraagd: maar helaas. Nick meende dat hij ergens een schets voorbij had zien komen van het Comfort model en heeft flink zitten graven op de comp en in zijn papieren, maar hij kon het niet meer vinden. In de media database van Stromer zelf heb ik 'm ook nog niet gezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Heb ik ook over lopen jengelen bij de dealer: of-ie echt, echt. écht nog niks wist van Stromers toekomstplannen (ah toe nou), maar zijn antwoord was precies wat jij ook schrijft: eerst maar eens productie draaien. Geen idee dus of er een ST4 komt, of misschien een gelimiteerde uitgave, iets a-la de ST5 zoals we onlangs in de Financial Times zagen?Daniel1975 schreef: ↑04 aug 2019, 10:08 Benieuwd wat Stromer nu gaat doen. Er is nog niets aangekondigd toch?
Sowiso een jaartje gewoon productie draaien gok ik voordat er weer iets gelanceerd wordt?
De productielijn van Stromer is momenteel sowieso aan de kleine kant. Met de ST5 is Stromer gestart met assemblage in Zwitserland. Eerdere plannen om een productielijn in Duitsland op te zetten zijn niet doorgegaan. Maar in de tussentijd is de assemblage wel grotendeels weggehaald uit Taiwan, omdat Stromer hogere afleverkwaliteit wil.
Volgens mij wordt nu alleen de ST1 X nog in Taiwan elkaar gezet. Die zal volgend jaar wel EOL worden en dan assembleert Stromer dus 100% vanuit Zwitserland. Dit zorgt nu al voor krapte in de ST3 voorraad. Dealers die nu niks meer hebben staan, die hebben een probleem tot misschien wel eind dit jaar, want de ST3 verkoopt ontzettend goed.
Kortom: pas op de plaats voor Stromer. Die ST1 daar gaan ze hun handen nog vol aan krijgen, want ik geloof echt dat het een enorm succesnummer wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Knappe review !
Bandenmaat = 54 x 584, klopt dat ? Indien ja: da's 1 mm smaller dan de Continental Contact Plus City in 27,5" ... benieuwd of die te monteren zijn zonder dat ze raken.
In Groningen viel de achterreflector eraf, terwijl ie in Herveld nog aanwezig was.
Dat lipje is het lipje van het dekseltje van het oplaadpunt, er is bij de ST1 2019 minder afstand tss dit dekseltje en de batterijdeur / batterijvak.
Bandenmaat = 54 x 584, klopt dat ? Indien ja: da's 1 mm smaller dan de Continental Contact Plus City in 27,5" ... benieuwd of die te monteren zijn zonder dat ze raken.
In Groningen viel de achterreflector eraf, terwijl ie in Herveld nog aanwezig was.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ah, dank u. In een edit met bijpassende credits erbij gezet in mijn review.
Ja, klopt dat is de maat. Ik vermoed dat de CCPC er wel tussen past.
De ST1 in Herveld is een andere (Dark Grey) dan die in Groningen (Light Grey). Verder staat er nog een demo bij de Amsterdamse dealer en volgens mij nog ergens, maar ik weet niet bij wie. Misschien één van de Juizz vestigingen? In BE heeft Veldome 'm, en Vergauwe. (En misschien nog meer, maar dat heb ik dan gemist.)Golvas schreef: ↑04 aug 2019, 13:06 In Groningen viel de achterreflector eraf, terwijl ie in Herveld nog aanwezig was.
Het zijn sowieso allemaal redelijk afgeragde exemplaren; rideable prototypes die op beurzen en dealer-events in heel Europa hebben gestaan. Bus in, bus uit, hop iedereen erop. Dat ga je er uiteindelijk aan af zien. (Dat is ook de reden dat de nieuwe sluiting van de accu-deur niet goed aan mij gedemonstreerd kon worden. Er is al teveel aan gekloot.) Nu die dealer events zijn geweest, zijn de prototypes onder de winkels van de grote jongens verdeeld zodat de consument er kennis mee kan maken.
Ik vraag me verder af of de drager op deze demo's de definitieve drager wordt. Dit zijn namelijk gewoon de Racktimes die we al kennen, met een maximale belastbaarheid van 17kg, terwijl de jongens in Herveld mij vertelden dat de belastbaarheid van de drager op de nieuwe ST1 omhoog gaat naar 22kg. Maargoed, Stromer zou Stromer niet zijn als we daar niet pas achter komen zodra er een klant met het eerste officiële model de deur uit rijdt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023