Keuze lastig: ST1, ST1 X of ST2

Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Stromeur schreef: 23 mei 2020, 01:09 Kijk verder dan alleen je portemonnee:

viewtopic.php?p=5375#p5375
Ik krijg de indruk dat je gelijk hebt , ik kom heel veel stromer’s tegen van stoppende of gestopte dealers
Je zou kunnen zeggen dat de markt voor pedelec’s flink krimpende is , waarschijnlijk door dat mensen niet op de weg tussen de auto’s mogen
Gezien de vele problemen(pjes) met de nog steeds mooiste speed pedelec durf ik het niet aan om bij een niet dealer een stromer te kopen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Supertjeduc schreef: 26 mei 2020, 15:35 Ik krijg de indruk dat je gelijk hebt , ik kom heel veel stromer’s tegen van stoppende of gestopte dealers
Als je (online) aanbiedingen jaagt dan ga die inderdaad tegen komen.
Supertjeduc schreef: 26 mei 2020, 15:35 Je zou kunnen zeggen dat de markt voor pedelec’s flink krimpende is , waarschijnlijk door dat mensen niet op de weg tussen de auto’s mogen
Die gele plaat heeft de markt niet positief beïnvloed, maar toch is de SP markt nog steeds booming en dat wordt-ie vanwege COVID-19 alleen nog maar meer.

Ik zou trouwens ook geen Stromer kopen bij een niet-erkende dealer. Die mist de know-how, ervaring en toegang tot support en onderdelen bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Stromeur schreef: 26 mei 2020, 20:06

Ik zou trouwens ook een Stromer kopen bij een niet-erkende dealer. Die mist de know-how, ervaring en toegang tot support en onderdelen bij Stromer.
Ook "NIET" bedoel je denk ik ?
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

*ook GEEN.

Foutje inderdaad :-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goesting
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2020, 10:20
Locatie: Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST1 (2020)
Km-stand: 950

Binnenkort ga ik ook Stromeren naar Brussel. Mijn woon-werktraject is net geen 50km, met 225 hoogtemeters.

Kandidaten zijn de nieuwe ST1 of een ST3, beide met de grootste batterij. Een testrit is mogelijk via de handelaar, maar helaas niet met de grootste batterij, waardoor ik het volledige traject niet kan verkennen.

Tips? Is dit soort traject doenbaar met een ST1? Doel is om minstens 1 dag per week dit te doen, en als het meevalt misschien zelfs 3-4 dagen.
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Ik denk zeker van wel! Maar goed, als het rond het vriespunt is met tegenwind en je gewicht is boven de 100kg ... ik noem maar wat maar dan zou je misschien moeten schakelen tussen stand 2 en 3. Is er in de omgeving écht niet een blauwe accu te proberen??
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Goesting schreef: 30 mei 2020, 20:13 Een testrit is mogelijk via de handelaar, maar helaas niet met de grootste batterij, waardoor ik het volledige traject niet kan verkennen.
Hij kan verkopen, maar het lukt hem niet om je daarin bij staan ... :bn:

Er zijn nog handelaars, die je hopelijk zowel voor als na de aankoop willen helpen, hopelijk vind je zo iemand ... je zal hem nodig hebben.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Goesting
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2020, 10:20
Locatie: Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST1 (2020)
Km-stand: 950

Bedankt voor de tips. Voor alle duidelijkheid: die 50km is enkele richting. Bij een proefrit naar het werk moet ik dus bijladen.

Maar nou komt ie: wegens Corona mag ik ten vroegste pas op 15 juni naar kantoor, maar de fiets moet via leasing ten laatste op 21 juni besteld worden. Dit gooit dus roet in het eten om het traject ten gronde te testen. Zeker omdat ik Brussel centrum moet doorkruisen en daar een geschikte route moet zoeken.

Ik ben sowieso overtuigd van het concept, maar wil over een paar maand niet tot de conclusie komen dat een ST1 minder geschikt is voor dit traject. Het contract loopt immers 3 jaar.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Tja, een 3 of een 1 hangt van je portemonnee af en hoe hard je je benen wilt gebruiken. Ik rij 40 enkel, 3 dagen per week op een ST1 en ik ben een oude vent. Maar goed, ik heb nauwelijks hoogteverschillen. Met een 3 ben ik hooguit 2 minuut sneller, maar met mijn 1 krijg ik mooiere hammen. Voordeel is dat je met een 1 iets minder van je batterij vraagt. 50 km is een eind maar kan zeker in de zomer prima. In de winter een tandje minder, en door Brussel zul je toch niet full speed kunnen rijden veronderstel ik.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
christian
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2020, 10:01

Ik. Heb nu een ST1x 25 km gekocht maart 2019. en haal een snelheid van ca 26 km mits veel beenkracht .
Ik had verwacht meer steun te krijgen en overweeg nu om een ST1 te kopen.
Zal ik dan meer steun hebben ? Mijn snelheid zou ik graag op 30/31 km/u krijgen.
Ik heb een accu van 983 wh en hoeveel actieradius zal ik ongeveer hebben.
Kan er mij iemand meer info geven om met gemak in mijn oude dag (80)aan een mooie snelheid
Nog mooie fietstochten te maken
Plaats reactie