Motor hapert ST1 45 Km

Gerard
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2017, 19:25

Heb een nieuwe Stromer ST1 45 km gekocht en meegenomen naar Spanje. De fiets bevalt me goed op een punt na en dat is dat hij regelt matig inhoud ! Ergste is dat als je een heuvel op fiets en je boven komt je op een normale fiets lichter begint te fietsen. Op mijn Stromer is het net anders om. Als ik boven bent dan trap ik tegen een steeds grotere weerstand aan. Beetje schakelen en van mode veranderen en het gaat weer. Ook op een vlakke weg houdt hij wel eens in. Dan heb je ook het gevoel dat je extra weerstand weg trapt. Wie weet wat ik hier iets aan kan doen ? Motorondersteung al op 90 gezet !
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Gerard,

Dat klinkt niet zoals het hoort.

Als je je Stromer opstart, doe je dit dan altijd zonder druk op de pedalen? Dat is erg belangrijk, anders kalibreert je ST1 niet goed.

Andere optie is dat de remsensor niet helemaal lekker werkt. Deze stuurt dan op de verkeerde momenten een signaal naar de motor dat-ie uit moet (terwijl jij nog vrolijk aan het trappen bent). Dit zou je eventueel zelf kunnen testen door de remsensor kabel (zit aan je rechter remhendel) tijdelijk los te halen. Als het probleem met de ondersteuning nu verdwenen is, dan heb je de boosdoener gevonden en kun je de remsensor het beste laten nakijken door je dealer.

Succes!

[Topic verplaatst naar ST1 forum.]
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gerard
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2017, 19:25

Dank je wel. Gaan we proberen. Heb nog wel een vraag. Waar dient deze remsensor voor ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Simpel gezegd: de remsensor zorgt ervoor dat de motorondersteuning wordt uitgeschakeld wanneer je remt.

Laat je ons even weten of dit geholpen heeft? Ik ben wel benieuwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gerard
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2017, 19:25

Zal ik doen wordt wel einde van deze week.
Gerard
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2017, 19:25

Heb de remsensor ontkoppeld. En het inhouden is een stuk minder. Fiets nu veel constanter en prettiger. Heb nog wel steeds dat als ik een klim maak van bijvoorbeeld 1 km dat als ik boven ben niet vrij kan trappen. Bedoel dus dat het net lijkt dat ik tegen een weerstand aan trap. Als ik niet trap is die weerstand er ook. Toch vreemd. Ga van berg op naar een vlak gedeelte. Je mist dan het gevoel wat je op een "normale" fiets wel heb.
Wat nu te doen ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij welke snelheid gebeurt dat "inhouden"?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gerard
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2017, 19:25

ga met ongeveer 25 km per uur naar boven en als ik boven ben laat ik hem uitlopen. Dan houdt hij al in. Wil ik verder trappen dan trap ik tegen een weerstand aan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het enige wat ik nog kan bedenken is kijken of je trapsensor schoon is, en experimenteren met een andere sensorgevoeligheid (lager). Als je er daarmee niet uit komt, en je start de ST1 ook echt consequent op zonder druk op de pedalen, dan zou ik ermee naar de dealer gaan. Of - als je nog lang in Spanje blijft - je dealer en/of Stromer zelf vragen om ondersteuning bij dit probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gerard
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2017, 19:25

Oké zal ik doen. Nog een ander problem met een andere stromer fiets van mijn vrouw. Zij heeft de dames uitvoering en heeft een tweetal problemen:
1: De recup modus is helemaal weg terwijl die wel aanstaat. Bij mij blijft hij trouwens altijd staan of ik 0/1 heb ingevuld bij 1009 !

2: De fiets vibrereert als ze de berg op fietst en hem in modus 3 of 4 zet. Dus veel vraagt van de motor.

Graag hierop een reactie.
Plaats reactie