Tweedehands ST1

Aaron
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2017, 12:34

Ik kan ook kog een Riese en Müller charger nuvinci verdrievoudigd kopen voor zelfde prijs maar dan met een tweede batterij.
Ik denk dat in voor die zal gaan. Wat minder stoer maar ja, ik moet op mijn werk geraken en vooral weer thuis.

Groeten Aäron
En Merci voor de tips.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb een ST1 maar wel met de 630wh batterij.
En 42Km per dag gaat hiermee prima zelfs op stand 4.

Ik heb toevallig vandaag nog eens het volle traject op stand 4 gereden.
Meestal doe ik dat niet, dit heeft toch enkel zin op de lange rechte stukken. Dus Stadsverkeer op 2, rechte stukken met wind mee op 3, en met wind op kop stand 4.

Vandaag (ik ben even terug gaan kijken).
Dist: 42,7Km (uitzonderlijk op stand4)
Triptime: 1:21u
Batt: 23%
Av speed 31,5Km/u

Met een nieuwe 522 batterij moet 30Km dus best haalbaar zijn. Wat het gaat worden als het kouder wordt... geen idee.
Of de batterij al van zijn kracht is verloren met 1000Km... dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ik merk het in elk geval niet en heb nu bijna 2000Km gefietst met de mijn ST1.

Het stuk door de Stad haalt de gemiddelde snelheid flink omlaag. Heb tegenwoordig ook een flinke omleiding en enkele stoplichten extra. maar op het jaagpad en langs het kanaal rij ik zo rond de 39 à 42 zeg maar.

Dat de ST1 niet in het lijstje van Lomito voorkomt komt waarschijnlijk omdat de display niet zo uitgebreid is en dus niet zoveel info geeft. (en ik te lui ben om het allemaal te gaan uitreken) ;)

Maar staar je niet blind op standje4, je hebt dat echt niet zo veel nodig als je denkt om mooie snelheden te bekomen. Zeker niet als je 60Km per dag gaat fietsen, dan gaat je conditie er ook flink op vooruit kan ik je verzekeren.
Vraag een flinke proefrit (naar je werk en terug bv)

Wat betreft die aanbieding ik heb mijn nieuwe ST1 met de 630wh batterij 2800€ betaald(of was het 2900 :bn: nee het was toch echt 2800€ :roll: ). En dat is hij elke euro waard. :bp:

Of je voor dat geld een andere Speed Pedelec kan kopen die net zo goed is... Misschien, maar je zal toch flink mogen zoeken vrees ik.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Aaron
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2017, 12:34

Dag Tony

Kan je mij vertellen waar je die st1 gekocht het voor €2800? Want dat is inderdaad een mooie koop die mij wel interesseert
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Aäron, volgens Lomito heeft Dikkenberg in Herveld regelmatig fietsen die met een mooie korting weg kunnen.
Recent had Lomito weer zo'n berichtje geplaatst.
Ik weet niet waar je woont en of Herveld in de buurt van jouw woonplaats is of dat de afstand goed te overbruggen is.
Witte ST3 van maart 2019
Aaron
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2017, 12:34

Net gebeld naar Dikkenberg in herverld. Stromer ST1 met 522wh voor €2950.
Is toch meer dan de €2800 van Tony voor een st1 met 630wh
Lomito

Zijn alle andere parameters ook ongeveer gelijk...
- bouwdatum fiets/leeftijd accu
- kilometerstand
- gebruikssporen
- perfecte service van dealer (snelle reparaties/aanpassingen, gelijkwaardige leenfiets, reparatie 's avonds thuis)
- garantietijd
- staat van slijtage-onderdelen (banden, aandrijflijn, remblokjes)
- waardevolle aanpassingen (verende voorvork, bodyfloat, ergonomisch zadel, verbeterde cassette)
- inruilwaarde oude fiets

Dat zijn heel wat zaken die stuk voor stuk een groter verschil kunnen maken dan die € 150 (= 5% van aanschafprijs)
Als je alleen selecteert op de aanschafprijsprijs mis je waarschijnlijk enkele van bovenstaande punten.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb deze fiets in Antwerpen bij FIETS gekocht.
Toch enkel opmerkingen: Het is een ST1 dames model (Step through)
Een show room model 17". Dus een model dat niet zo heel gelieft is en enkel voor de kleinere medemens. Een eenmalige aanbieding waaraan ik dus niet kon weerstaan en waar ik heel tevreden over ben. De service van fiets heeft vooralsnog een 6. dus maar echt net voldoende.
Als je er eentje vind voor 150€ extra zou ik niet twijfelen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Aaron
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2017, 12:34

Ik zit met dilemma. Misschien is de uitkomst op een Stromer forum voor de hand liggend maar ik hoop op eerlijkheid.

Riese und muller charger nuvinci beltdrive €2500 met Bosch performance 500 wh maar tweedehands(5000km)
Of
Stromer ST1 522wh nieuw met wat lakschade voor €2799

Wat moet in doen?????!!! Zeg maar jullie gedacht.

Groeten Aaron
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Hoewel de R&M charger een prachtige fiets is zou ik hem persoonlijk links laten liggen. Zeker met 5000 km op de teller. Nuvinci is weliswaar een mooi systeem, maar houd er rekening mee dat bij 40-45 km met de R&M een behoorlijk snelle cadans hebt en dat fietst op de lange duur gewoon niet lekker.

Als die stromer idd nieuw is op wat lakschade na zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn.
Plaats reactie