Welke firmware versie is actueel op ST1

Rutgerrr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 14:17

Super irritant dat je updates niet zelf kunt uitvoeren, ik vermoed dat dealers daar een speciaal usb-kabeltje voor nodig hebben? Het is een vage aansluiting naar de controller.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

USB naar RS232 als ik me niet vergis. En de dealer heeft toegang tot het systeem van Stromer waar je update vandaan gehaald wordt. Het is op zich toch niet zo'n probleem om een update te laten uitvoeren tijdens een onderhoudsbeurt o.i.d.?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Waar zit die rs232?
Ik ben deze nog niet tegen gekomen op mijn st1.
Wordt de software niet geladen via het oplaadcontact?
Dit zou toch het meest logische zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij zit de programmeerkabel van de ST1 ergens in het kabelboompje aan bij de liggende achtervork. Maar pin me er niet op vast, ik heb zelf geen ST1 om dit na te kijken. Als je het zeker wilt weten, vraag het dan even aan je dealer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Dit zonet bekeken, geen (extra) aansluiting te zien aan de achterbrug.
Enkel de 3 aansluitingen met de motor.
Gebruikersavatar
St1Elite
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:51
Locatie: Alkmaar

Ik ben van de week naar mijn Dealer geweest om nieuwe firmware erin te later "schieten" en hij vertelde mij dat een St1 niet te updaten is..... Iemand die dit heeft laten doen?
Sinds 17 Juli 2017 Stromer ST1 (2e handsje), 522Wh accu, BM-45 Cateye spiegel, Ergon-GP3 handgrepen, ABUS Bordo 6500 vouwslot, Cane Creek Thudbuster ST bilvering, Supernova verlichting, ABUS pedelec+ helm, Garmin Edge 705 gemonteerd.
JulesM
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 sep 2017, 21:28
Locatie: Odijk
Merk SP: ST1 (2016)
Km-stand: 16.000

De dealer raadde me af om de firmware te updaten van C08.0 naad C09.0. Ik weet niet of het kan en hoe eenvoudig dat is.
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Mijn st1 is net afgeleverd en heeft de 9 firmware. Ik heb enkel een st1x getest en weet dus niet wat het verschil is maar mijn eerste indruk tov de st1x is dat de motor veel sneller start bij druk op het pedaal (ook met sensor van de st1x op max). De motor maakt wel iets meer geluid, vooral bij lage snelheid en dan vlot accelereren.

Edit:
viewtopic.php?t=213#p4340
Welke aanduiding heb je op het schermpje staan voor de ondersteuning? Loopt dit van 1 tot 4 of heb je van ECO tot POWER? Ik heb dit voorjaar nieuwe software op de fiets gekregen van de dealer. Voorheen kreeg je bij 43/44 km het vervelende 'remmende' gevoel als de ondersteuning wegviel. Voelt net als het remmen bij recupereren.
Dat gevoel is nu helemaal weg. Gister met de wind redelijk in de rug (windkracht 4) tikte ik op het rechte stuk zelfs 50 km op de teller. Je zag trouwens aan de pijltjes dat er bijna geen ondersteuning was. Ter vergelijking op de heenweg (wind tegen) nog 4% over in de baterij. Op de terugweg, wind mee nog 54% over...
[firmware]
C09.0
D00.90
Lijkt me een update waard dan maar een echte changelog heb ik niet gevonden.
Rutgerrr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 14:17

Mijn dealer heeft het nagevraagd bij Stomer. De 0.9 versie heeft iets de maken met de kalibratie van de sensor van de motoraandrijving die vooral bedoeld is voor fietsen in de bergen. Ik zou me er niet druk over maken.
Chris
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 sep 2017, 13:35

Goed om te horen. Overigens geeft mijn st1 de zelfde firmware op het display als die post waar ik naar linkte maar als ik probeer sneller te fietsen dan 44,4 op het display gaat toch de motor uit en krijg je dat remmende gevoel. Enkel door boost hoger in te stellen en dan te gebruiken kan ik een hogere snelheid halen. Wat dat betreft lijkt een update dus ook niet de moeite waard.
Op stromerforum.ch las ik wel wat over een Duitse en Zwitserse versie dus er is vast e.a, te doen met de firmware maar helaas niet zelf.
Plaats reactie