Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

mensen zijn veel te vlug met insinueren en concluderen ......... zo zie je maar ;)
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

IMG_8035.JPG
IMG_8035.JPG (310.43 KiB) 3283 keer bekeken
Dit zegt natuurlijk niets over het ontstaan, gevolgen en het vervolg.
Feit is dat het op zijn minst vervelend voor alle partijen is.

Even cliché, het duurt natuurlijk allemaal veel te lang, verhaal schimperig en te vaag. Ik heb even een plaatje van vorig week vrijdag 25 01, deze bus stond aan de stroomafnemer te laden op de bushalte: totaal 14 alarmeringen binnen twee minuten en het kreng wilde niet uit.
As. maandagavond debriefing met twee woordvoerders van de fabrikant erbij; het kan dus ook snel en feitelijk zodat we er iets van kunnen leren :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

WFVst5 schreef: 27 jan 2019, 11:38 IMG_8035.JPG
Dit zegt natuurlijk niets over het ontstaan, gevolgen en het vervolg.
Feit is dat het op zijn minst vervelend voor alle partijen is.

Even cliché, het duurt natuurlijk allemaal veel te lang, verhaal schimperig en te vaag. Ik heb even een plaatje van vorig week vrijdag 25 01, deze bus stond aan de stroomafnemer te laden op de bushalte: totaal 14 alarmeringen binnen twee minuten en het kreng wilde niet uit.
As. maandagavond debriefing met twee woordvoerders van de fabrikant erbij; het kan dus ook snel en feitelijk zodat we er iets van kunnen leren :ay
Dus als het te lang ,vaag en te schimperig is mag je insinueren en concluderen ??

Lets wait and see. :geek:

Als er betwistingen zijn duurt het sowieso langer tussen de betrokken partijen.

Maar het blijft jammer dat dit zich voordoet.
En vind ook dat dit vlugger kan behandeld worden , zowel door de FM en Stromer.
Z’on fiets is toch een serieuse aankoop kwa euro’s .
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 27 jan 2019, 11:38 Dit zegt natuurlijk niets over het ontstaan, gevolgen en het vervolg.
Precies mijn punt, al vijf maanden. Daar heb ik vragen over. Plus ik heb vraagtekens bij de beschuldiging dat "Stromer geen interesse" had, want ik ken de storyline (en die is volgens mij niet door alle partijen correct gedeeld).

Ik ben ontzettend benieuwd naar het complete verhaal Golvas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Stromeur schreef: 27 jan 2019, 12:41
WFVst5 schreef: 27 jan 2019, 11:38 Dit zegt natuurlijk niets over het ontstaan, gevolgen en het vervolg.
Precies mijn punt, al vijf maanden. Daar heb ik vragen over. Plus ik heb vraagtekens bij de beschuldiging dat "Stromer geen interesse" had, want ik ken de storyline (en die is volgens mij niet door alle partijen correct gedeeld).

Ik ben ontzettend benieuwd naar het complete verhaal Golvas.
Me 2 :cool2:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Om met de deur in huis te vallen : het filmpje dat de eigenaar van deze fiets op de sociale media postte is geen fake : deze fiets bestaat dus echt en bovendien is hij (helaas) wel degelijk echt afgefikt.

Je ziet duidelijk dat dit geen afgeleefde fiets is maar een netjes behandelde, regelmatig gepoetste en goed onderhouden fiets … werden nog recent (kort voor de brand dus …) vervangen door kwalitatieve onderdelen : de banden (Continental ipv Schwalbe), de cassette, de ketting, de TMM sensor.

Een samenvatting van de feiten die ik gisteren te horen kreeg : aanvankelijk was er een probleem met de display van deze fiets … de display flipte regelmatig en om dit op te lossen verving de eigenaar de knoopcel die in deze display zit, hierna heeft de fiets ruim een week probleemloos gefunctioneerd … toen begonnen de problemen met de display opnieuw, de dealer werd gecontacteerd en deze adviseerde om de fiets binnen te brengen.

De fiets werd vervoerd in de laadruimte van een zogenaamd bakkersautootje, de batterij zat op dat moment in de fiets. Terwijl de eigenaar aan het rijden was werd hij een geur gewaar in zijn auto, een geur die hij niet kon thuisbrengen … luttele tijd later kwam hij (onderweg naar de dealer) op een tussenbestemming aan, bekeek zijn fiets, zag dat er rook uit zijn fiets kwam en hij wist meteen van waar de brandlucht afkomstig was.

Hij heeft de fiets zo snel mogelijk uit de laadruimte gehaald, heeft hem op een veilige plaats op de oprit gezet en is de brand beginnen filmen … wat er toen gebeurde zagen we in het veelbesproken filmpje.

Ik ben geen branddeskundige, maar imho is dit – ondanks alle veronderstellingen hier en elders - duidelijk geen fakeverhaal … de fiets die krol me liet zien is wel degelijk de fiets van het filmpje. Er is volgens mij geen sprake van enige trucage in het filmpje en je ziet op de foto’s ook duidelijk dat de batterij (die niet zou gereviseerd zijn en nog in originele en 100% intacte staat zou geweest zijn voor de brand) wel degelijk gebrand heeft. Voor alle duidelijkheid : de foto’s hieronder heb ik gisteren zelf gemaakt en zijn niet bewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fiets is na de brand naar de dealer in Eke gebracht (door een takeldienst, via de bijstandsverzekering) en de eigenaar heeft het filmpje aan de dealer bezorgd … de dealer ging de volledige opsomming van de feiten en het filmmateriaal overmaken aan Stromer.

Vijf weken later kreeg de eigenaar dan het bericht (van de dealer, alle communicatie in deze zaak is trouwens via hem verlopen) dat er van Stromer uit geen enkele interesse was in dit probleem en het onderzoeken ervan: case closed, zowel voor de dealer als voor Stromer.

De eigenaar heeft het filmpje dan op de sociale media gedropt en vrijwel meteen werd hij opnieuw door de dealer gecontacteerd … deze wist hem te vertellen dat er plotsklaps wel interesse was van de fabrikant, dat er voordien een spijtige communicatiefout was gebeurd en dat de dealer de fiets ging opsturen naar Stromer zodat hij ginds kon onderzocht worden.

Op een gegeven moment kreeg de eigenaar dan het bericht dat de plannen gewijzigd waren : twee mensen van Stromer zouden tot bij de dealer komen om de fiets daar ter plaatse volledig te onderzoeken … vanaf dat moment viel de communicatie geruime tijd stil, was de dealer zelf niet te spreken en kreeg de eigenaar enkel personeel aan de lijn dat niet op hoogte zou geweest zijn van deze zaak.

Vorige week reed de eigenaar dan met krol mee naar de dealer : krol zijn Stromer heeft een probleem met de capaciteit van zijn batterij en aangezien krol hiervoor naar de dealer reed (zo’n 150 km heen en terug) besloot hij mee te rijden om ter plaatse poolshoogte te gaan nemen. Bij de dealer is dan gebleken dat er nog niemand naar de fiets is komen kijken en dat dat ook niet zal gebeuren wegens … geen interesse in deze zaak.

Jammer, want zo weet niemand (en dus Stromer zelf ook niet) wat de exacte oorzaak van dit alles was en als je de oorzaak niet kent, dan weet je ook niet hoe je zoiets in de toekomst kan voorkomen … niet als constructeur en ook niet als eindgebruiker.

Een gemiste kans voor velen ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

@Golvas ...... thx om je reactie hier neer te pennen . :ay
Inderdaad voor iedereen zeker een gemiste kans.
Geen goede beurt van de FM en Stromer. :aq
Jammer dat de eigenaar er waarschijnlijk de dupe van wordt.
Hopelijk wordt dit nog in orde gebracht ( verzekering , ....?)en komt dit niet meer voor.

En nogmaals tegenover andere .... niet te vlug conclusies trekken en een verdict te vellen. :bf:
Altijd 2 kanten aan een verhaal ..... maja das menselijk zeker .
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Onbegrijpelijk dat Stromer er geen onderzoek naar doet. Zwitsers.....je zal ze nooit begrijpen, altijd zo koel en afstandelijk, op het arrogante af! :bu:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nou zeg zeker meerdere gemiste kansen zowel communicatief als emotioneel wat ik niet kan begrijpen is dat het allemaal zo lang geduurd heeft, ondanks de langs mekaar heen communicatie. Als ondernemer (lees stromer) zou ik dit niet willen en de klant minstens tegemoet komen en er lering uit willen trekken.

Bij mijn bijdrage van de streekbus van afgelopen vrijdag speelt natuurlijk een miljoenen- en openbaar veiligheidsbelang van een heel andere orde vandaar dat wij en de leverancier wat "gepaste druk" op de zaak gezet hebben.
Dan toch, elke klant is er een en ik kan mij de onvrede van de eigenaar van de stromer voorstellen alleen zou ik dit anders aanpakken.

Ik blijf hierdoor bij mijn punt dat het vrij normaal is dat je insinuaties krijgt door de 4.5 maand stilzwijgen terwijl dit ook meteen open gecommuniceerd kon worden, of je communiceert helemaal niets ter voorkoming van..........

Hoop dat het goed opgelost wordt!

Golvas, bedankt voor je inspanningen om wat meer feitelijk in te gaan op deze casus :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Patrick63 schreef: 27 jan 2019, 10:44 mensen zijn veel te vlug met insinueren en concluderen ......... zo zie je maar ;)
Mmmm valt wel mee toch? na 4.5 mnd eindelijk weer eens een berichtje over de feiten?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie