Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vandaag gezien op Facebook, met het volgende commentaar van de poster:
Door spontane kortsluiting is mijn ST1 volledig uitgebrand. Bij Stromer Zwitserland hebben ze helaas geen interesse in mijn verhaal. Hoop dat iedereen zijn brandverzekering in orde is... het zal maar 's nachts in jouw garage gebeuren ⚡️🔥🔥
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Akelig om te zien.

Ik vind wel dat er te weinig informatie wordt gegeven om te kunnen beoordelen wat hier aan de hand is. Op FB heb ik enkele vragen geplaatst (m.b.t. conditie van de accu, modificaties aan de Stromer, wat de reactie van Stromer was, wat de dealer zegt, of vastgesteld is waar de brand is ontstaan). Ik hoop op reactie van de poster. Geen idee of het een lid van het Stromer Forum is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Een bizar verhaal in een bijzondere setting.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ook zonder kentenplaatje. Het lijkt wel in scene gezet.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja... Het filmpje is redelijk gelikt, de Stromer staat in een keurige entourage (maar ik snap dat iemand een rokende Stromer naar buiten rijdt), er zit geen geluid bij het filmpje (dus ook geen opwinding/stemmen o.i.d. te horen) en er zit geen kenteken op de Stromer (eigenaar rijdt standaard zonder of eraf gehaald voor de gelegenheid?) Je zou in een situatie zoals deze toch wat meer paniek verwachten, of is dit iemand die het hoofd gewoon goed koel houdt?

De introductiepost geeft nul informatie, maar ik kan me niet voorstellen dat Stromer geen reactie heeft gegeven aan de eigenaar, toch minimaal dat de fiets naar de dealer moet voor onderzoek.

Wat dat betreft heeft de poster de schijn tegen. Maar ik wacht liever even af of er een reactie van hemzelf komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het filmpje is ook op een andere FB pagina geplaatst, waarbij iemand vergelijkbare vragen heeft gesteld. Ik ben benieuwd wat het antwoord wordt.

De beheerder van de FB groep waar dit is gestart neemt het op voor de eigenaar van deze Stromer, maar daar ben ik niet van onder de indruk, want die geeft er sowieso de voorkeur aan om chronische Stromer-haters/trollen in bescherming te nemen i.p.v. mensen die genuanceerd posten (inherent aan 99% van FB, zo schreeuwerig).

Ik vind het ontzettend jammer dat het via FB vaak zo moeizaam is om de waarheid te achterhalen. Zo'n filmpje met deze introductie zorgt voor onrust en verontwaardiging. Begrijpelijk, maar de ellende is dat zoiets vaak enkel met dát doel (en het onder druk zetten/in diskrediet brengen van de fabrikant) wordt geplaatst. Als er iets serieus mis is, dan willen we dat natuurlijk weten, ook als het een incident betreft. Ik in ieder geval wel, want zoals bij de meesten op het forum bekend is, beschouw ik zo'n joekel van een accu in mijn huis als gevarengoed. Ik denk daar niet licht over.

Maar op deze manier kan niemand er iets mee, behalve moord en brand gillen dat het allemaal weer een schande is van Stromer, of direct de poster beschuldigen van een hoax.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Overigens meldt de eigenaar dat lastig te zien is of de bron van de rookontwikkeling bij de accu of de motor zit, maar de rook komt overduidelijk uit het accuvak (en verlaat het frame via alle openingen, waaronder die in de liggende achterbrug). Zo te zien is er niks aan de hand met de motor. Ook staat de deur van het accuvak iets open, dat kan ik niet plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Lijkt me inderdaad in scène gezet met wat droogijs in bakje water in de accubuis. Als de accu zo hevig reageert en brandt zoals ik verneem uit de verhalen rond een accubrand, dan zou het heftiger moeten branden en ook de verf zou meteen gaan bladderen door de hitte. Er zit overigens wel geluid bij, op de achtergrond hoor je een motorkettingzaag, maar geen paniek en zo. Tevens, de locatie is mij te gekunsteld, geen publiek etc...
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Dit is fake!

- Fiets staat netjes uitgestald
- Persoon die filmt loopt er rustig omheen terwijl ik toch wel heel erg anders zou reageren als het om mijn fiets zou gaan
- Ik zie geen steekvlammen of iets dergelijks

Lijkt gewoon een actie om Stromer in een kwaad daglicht te zetten, begrijpelijk dat Stromer er niet op reageert. Intussen wel heel erg jammer dat Stromer door dit soort mafketels in een kwaad daglicht wordt gezet.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Het is vast een belgische stromer, Jan is boomverzorger in Baasrode Belgie.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie