Aankoop overjarige ST1 Platinum
Geplaatst: 11 jul 2018, 08:48
Ik ben redelijk nieuw op dit forum en daarbovenop ben ik ook een echte leek op het gebied van SP.
Mijn woon-werkverkeer is dagelijks 50km. Tot voor kort deed ik dit ofwel met de motor ofwel met een cyclocross fiets. Aangezien ik richting Antwerpen moet, er nu al om 06u 's morgens files staan en er in september grote werken beginnen op de ring van Antwerpen ga ik mijn motor verkopen en een elektrische fiets kopen.
Ik ben begonnen met het kijken naar een degelijke gewone elektrische fiets en deze dan iets sneller te laten rijden. Daarna ben ik gaan uitkijken naar SP maar na wat inlezen heb ik dan weer geleerd dat die standaard fietsen met middenmotor niet echt geschikt zijn voor deze snelheden en dat er redelijk wat problemen zijn met ketting en tandwielen (met R&M als enige uitzondering blijkbaar). Dan ben ik uitgekomen op de Qwic RD10 Speed maar nu lees ik weer her en der dat er iets mis is met de afregeling van de standen en dat stand 4 en 5 blijbkaar niet bruikbaar zijn.
Een gewone Stromer is mij te duur. Ik weet niet hoe lang ik op mijn huidige werkplaats nog kan blijven dus het geld van de verkoop van de motor ga ik niet investeren in de SP. De bedoeling is dat ik de investering op 2, max. 2,5 jaar 'terugverdiend' heb met mijn fietsvergoeding.
Nu zag ik op eeen tweehandssite een advertentie staan voor een splinternieuwe Stromer ST1 Platinum met 630Wh batterij en 500W motor voor 3.590€
Is dit een goede prijs? Waar zitten de verschillen met het nieuwe ST1 model? Kan ik met deze fiets vlot een gemiddelde snelheid van 35 a 37km/u halen (90% van mijn traject bestaat uit lange rechte stukken via kleine wegen)
Kan ik met deze fiets de dagelijkse afstand van 50km overbruggen (ook in de winter, bij regenweer, met veel wind of als de batterij al een jaartje ouder is)? Ik zou de batterij wel kunnen opladen op mijn werk maar vermits een batterij maar een bepaald aantal keer kan opgeladen worden zou dit dadelijk de levensduur van de batterij halveren.
Alvast bedankt!
Mijn woon-werkverkeer is dagelijks 50km. Tot voor kort deed ik dit ofwel met de motor ofwel met een cyclocross fiets. Aangezien ik richting Antwerpen moet, er nu al om 06u 's morgens files staan en er in september grote werken beginnen op de ring van Antwerpen ga ik mijn motor verkopen en een elektrische fiets kopen.
Ik ben begonnen met het kijken naar een degelijke gewone elektrische fiets en deze dan iets sneller te laten rijden. Daarna ben ik gaan uitkijken naar SP maar na wat inlezen heb ik dan weer geleerd dat die standaard fietsen met middenmotor niet echt geschikt zijn voor deze snelheden en dat er redelijk wat problemen zijn met ketting en tandwielen (met R&M als enige uitzondering blijkbaar). Dan ben ik uitgekomen op de Qwic RD10 Speed maar nu lees ik weer her en der dat er iets mis is met de afregeling van de standen en dat stand 4 en 5 blijbkaar niet bruikbaar zijn.
Een gewone Stromer is mij te duur. Ik weet niet hoe lang ik op mijn huidige werkplaats nog kan blijven dus het geld van de verkoop van de motor ga ik niet investeren in de SP. De bedoeling is dat ik de investering op 2, max. 2,5 jaar 'terugverdiend' heb met mijn fietsvergoeding.
Nu zag ik op eeen tweehandssite een advertentie staan voor een splinternieuwe Stromer ST1 Platinum met 630Wh batterij en 500W motor voor 3.590€
Is dit een goede prijs? Waar zitten de verschillen met het nieuwe ST1 model? Kan ik met deze fiets vlot een gemiddelde snelheid van 35 a 37km/u halen (90% van mijn traject bestaat uit lange rechte stukken via kleine wegen)
Kan ik met deze fiets de dagelijkse afstand van 50km overbruggen (ook in de winter, bij regenweer, met veel wind of als de batterij al een jaartje ouder is)? Ik zou de batterij wel kunnen opladen op mijn werk maar vermits een batterij maar een bepaald aantal keer kan opgeladen worden zou dit dadelijk de levensduur van de batterij halveren.
Alvast bedankt!