Ik heb het Stromer media center even leeg getrokken:
Relaunch van de Stromer ST1 in 2019!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Hahahaha! De ST1 is wel nog ietsje anders, en dat-ie, in tegenstelling tot de X-Speed, in één kleur is gelakt helpt ook. Dat Stromer nu ook voor een unisex model kiest houdt mede de prijs wel lekker laag.
Ik denk dat deze nieuwe ST1 bij uitstek geschikt is als stads-commuterfiets, niet per definitie voor lange ww-afstanden. De zitpositie oogt vrij recht (en kan met de optionele stuurpen nog rechter worden gemaakt), de accu-capaciteit is niet mega (wat uit te breiden is, maar dat kost weer), de prijs is aantrekkelijk. Stromer gaat hier een hele nieuwe doelgroep mee aanboren. Slim van ze.
Naar mijn smaak is-ie wat te truttig, dat vind ik van de Klever X-Speed inderdaad ook. Ik ben vrij industrieel ingesteld, maar anderen vinden dit juist vrolijk. Ik verwacht dat er veel belangstelling gaat zijn voor deze nieuwe ST1.
Ik ben wel benieuwd, als het dan vooral de stads-commuters zouden worden die voor de ST1 gaan, of de NL regelgeving dat we binnen de bebouwde kom de rijbaan op moeten gaat drukken op de verkoop. Mede om die reden sta ik te trappelen om hem eens stevig te testen. Kan-ie op de rijbaan net zo makkelijk mee in het verkeer als de rest van de huidige Stromer-vloot bijvoorbeeld? En hoe is het stuurgedrag, met deze nieuwe geometrie? Hoe liggen de banden in scherpe bochten?
Wat je op de foto van het schuine vooraanzicht trouwens goed kunt zien, is dat de kunststof afdekplaat voor het controllervak (en inmiddels voor de toeter) zoals aangekondigd is verdwenen. Dat maakt de bike wel weer wat strakker, en hopelijk minder gevoelig voor storingen door vocht.
Ik denk dat deze nieuwe ST1 bij uitstek geschikt is als stads-commuterfiets, niet per definitie voor lange ww-afstanden. De zitpositie oogt vrij recht (en kan met de optionele stuurpen nog rechter worden gemaakt), de accu-capaciteit is niet mega (wat uit te breiden is, maar dat kost weer), de prijs is aantrekkelijk. Stromer gaat hier een hele nieuwe doelgroep mee aanboren. Slim van ze.
Naar mijn smaak is-ie wat te truttig, dat vind ik van de Klever X-Speed inderdaad ook. Ik ben vrij industrieel ingesteld, maar anderen vinden dit juist vrolijk. Ik verwacht dat er veel belangstelling gaat zijn voor deze nieuwe ST1.
Ik ben wel benieuwd, als het dan vooral de stads-commuters zouden worden die voor de ST1 gaan, of de NL regelgeving dat we binnen de bebouwde kom de rijbaan op moeten gaat drukken op de verkoop. Mede om die reden sta ik te trappelen om hem eens stevig te testen. Kan-ie op de rijbaan net zo makkelijk mee in het verkeer als de rest van de huidige Stromer-vloot bijvoorbeeld? En hoe is het stuurgedrag, met deze nieuwe geometrie? Hoe liggen de banden in scherpe bochten?
Wat je op de foto van het schuine vooraanzicht trouwens goed kunt zien, is dat de kunststof afdekplaat voor het controllervak (en inmiddels voor de toeter) zoals aangekondigd is verdwenen. Dat maakt de bike wel weer wat strakker, en hopelijk minder gevoelig voor storingen door vocht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Was mij ook onmiddellijk opgevallen. Schitterende evolutie. Want heel veel problemen met die rubber afdekplaat ivm spleten en niet goed aansluiten in frame.Stromeur schreef: ↑03 jul 2019, 22:29
Wat je op de foto van het schuine vooraanzicht trouwens goed kunt zien, is dat de kunststof afdekplaat voor het controllervak (en inmiddels voor de toeter) zoals aangekondigd is verdwenen. Dat maakt de bike wel weer wat strakker, en hopelijk minder gevoelig voor storingen door vocht.
Ook vanuit esthetisch oogpunt is dit een grote stap vooruit vind ik.
Dit zal ongetwijfeld overgenomen worden op de volgende serie ST3 en ST5s.
ST3 black 983wh
-
- Expert
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
- Locatie: Hamme
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 8000
Als ik kijk naar de meerprijzen voor de batterij dan stel ik eigenlijk vast dat de fiets niet zo heel veel goedkoper is dan de ST1X.
Waarom zouden mensen dan overstappen of dit model (tenzij ze hem echt willen gebruiken met de kleinste batterijen voor korte afstanden)? Of zie ik iets over het hoofd?
Waarom zouden mensen dan overstappen of dit model (tenzij ze hem echt willen gebruiken met de kleinste batterijen voor korte afstanden)? Of zie ik iets over het hoofd?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een ST1 met upgrade naar 618Wh accu kost 4590.
Een ST1 X met 618Wh accu kost 5190
(Huidige prijzen van een Amsterdamse Stromer dealer.)
Dat is 600 euro ofwel bijna 14% verschil. Ik vind dat niet niks.
Ik denk overigens niet dat iemand vanaf een ST1 X gaat overstappen naar een ST1. Lijkt me een downgrade, maar misschien bedoelde je dat niet zo letterlijk.
Verder denk ik niet dat de ST1 X en de nieuwe ST1 lang naast elkaar zullen blijven bestaan. Zou mij niks verbazen als de ST1 X volgend jaar EOL wordt. Dan hebben we dus een line-up met de ST1, dan een groooooot gat, dan de ST3 en de ST5. Laat de ST 2.5 maar komen Stromer!
Het wordt wel boeiend of iemand een afgeprijsde ST1 X pakt, of een nieuwe ST1. Het zijn twee behoorlijk verschillende fietsen, maar op papier krijg je volgens mij met een afgeprijsde ST1 X meer bang for buck (al zou ik de ST1 eerst moeten testen om dat met zekerheid te kunnen zeggen.)
Een ST1 X met 618Wh accu kost 5190
(Huidige prijzen van een Amsterdamse Stromer dealer.)
Dat is 600 euro ofwel bijna 14% verschil. Ik vind dat niet niks.
Ik denk overigens niet dat iemand vanaf een ST1 X gaat overstappen naar een ST1. Lijkt me een downgrade, maar misschien bedoelde je dat niet zo letterlijk.
Verder denk ik niet dat de ST1 X en de nieuwe ST1 lang naast elkaar zullen blijven bestaan. Zou mij niks verbazen als de ST1 X volgend jaar EOL wordt. Dan hebben we dus een line-up met de ST1, dan een groooooot gat, dan de ST3 en de ST5. Laat de ST 2.5 maar komen Stromer!
Het wordt wel boeiend of iemand een afgeprijsde ST1 X pakt, of een nieuwe ST1. Het zijn twee behoorlijk verschillende fietsen, maar op papier krijg je volgens mij met een afgeprijsde ST1 X meer bang for buck (al zou ik de ST1 eerst moeten testen om dat met zekerheid te kunnen zeggen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik zou zelf voor de 1x gaan. Jammer van die grotere wielen, maar de enorme bandenkeuze voor de 1x tegen de nu nog flink tegenvallende keuze voor de 1 alleen al maakt het een no brainer.
Als de 1x wegvalt vind ik het wel jammer dat Stromer niks onder de 7500 Euro heeft voor grote mensen.
Als de 1x wegvalt vind ik het wel jammer dat Stromer niks onder de 7500 Euro heeft voor grote mensen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Bandenkeuze zal toch wel een keer verbeteren? Als ik naar Stromer kijk is het ontwikkelen van een band een eitje; elk model een eigen bandje.....