Stromer ST1 start ineens niet meer op

Stromerrider
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2017, 11:11

mijn dealer zei vrijdag dat de melding no batt een storing in de motor is, dus je zult waarschijnlijk een ''nieuwe '' motor onder garantie krijgen.
Repelsteeltje
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2018, 17:59

Oei , als dat dan maar goed afloopt...
Fiets is 2dehands aangekocht. En aangezien die oorspronkelijk was aangekocht bij AS adventure en die daarmee gestopt zijn ben ik naar Velodome gegaan omdat die me veel ervaring leken te hebben met stromer... Fin hij is binnen sinds gisteren. Ik hou jullie op de hoogte.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Daar ben ik ook wel benieuwt naar. Een te volgen test wat betreft Veldome en garantie van adoptiestromers.
Ik hoop dat ze slagen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Repelsteeltje
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2018, 17:59

Hallo, gisteren stromer gaan ophalen.
Ik had ook gevraagd om de remmen na te kijken en een plastiekje\rubbertje te voorzien aan de pikkel want dat was eraf...
Resultaat:
-nieuwe remblokken €25
- nieuwe pikkel €50
- werkuren €90

Totaal €165

Maar hij is wel gemaakt... Ze konden me niet zeggen wat ze gedaan hadden om het probleem "no bat" te verhelpen... Want de technieker was al weg toen ik daar aankwam.. enkel dat er geen extra stukken nodig waren om het te verhelpen.

Maar eind goed al goed... We zijn naar Werchter gereden en terug... Zonder problemen. Dus denk dat t ok is.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Dat het is opgelost (of lijkt te zijn opgelost) is fijn.
Dat het geld kost, is jammer, maar logisch.
Dat ze niet kunnen melden wat er mis was, maar wel dat daar geen onderdelen voor nodig waren, vind ik vreemd. Ik zou dat nog eens gaan navragen. En laten specificeren.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Valt op zich nog mee. Zeker omdat er nog wat ander klein spul is vervangen. En als het daarmee gemaakt is :ay .
Ik zou ook nog eens gaan horen bij de monteur wat nu juist het probleem was.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromerrider
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2017, 11:11

Ben ook erg benieuwd wat de oplossing voor no batt is. Na plaatsing van de nieuwe door stromer geleverde motor gaf die van mij wederom no batt aan. De monteur zei dat dit wel vaker voorkwam en er wordt wederom een nieuwe motor besteld bij stromer. Ff fijn detail: wanneer er een nieuwe motor is geplaatst gaat weer 2 jaar garantie in op die motor, dus voor mij een geruststelling als deze keer op keer kapot ( lees display met no batt)blijft gaan. Ik ben overigens van mening dat de melding no batt niet van de motor komt, vandaar dat ik erug benieuwd ben naar hoe het bij jouw is opgelost.
SelleKen
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2018, 00:14
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST1 2017
Km-stand: 12750

Toen ik deze ochtend mijn stromer ST1 (oud model) aanzette kreeg ik de melden 'geen batterij', ook de verlichting ging niet aan. De batterij eens verwijderd en terug geplaatst maar dit loste het probleem niet op. wegens tijdsgebrek heb ik niet verder naar een probleem kunnen zoeken en da maar het ov genomen.
Gisteren door een felle regenbui gereden, kan dit het probleem zijn? Daarvoor echter nog nooit problemen gehad.

Iemand die weet hoe dit op te lossen is, of wat het probleem kan zijn?
ST1 charcoal 630wh 20” model 2017
31/03/2018
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt me stug dat dit door de regen komt. Daar is bij de oude ST1 nooit gedoe mee geweest.

Je Stromer maakt geen contact met de accu. Alle contactpunten (die aan je accu en die onderin het accuvak) even goed reiningen en kijken of dat het probleem oplost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SelleKen
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2018, 00:14
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST1 2017
Km-stand: 12750

bedankt voor het snelle antwoord, ik zal vanavond de contacten even reinigen met contactspray.
Hopelijk is daarmee het probleem opgelost
ST1 charcoal 630wh 20” model 2017
31/03/2018
Plaats reactie