Ondersteuning

Rob
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2017, 16:33

Beste stromerrijder, ik ervaar een probleem met mijn nieuwe stromer fiets. Ik had reeds een 45 km u fiets en deze heb ik afgelopen week ingeruild voor de mooiste fiets die ik ooit heb gezien. Echter, misschien is het wennen hoor, maar ik fiets als een speer naar bijvoorbeel 32 km u maar zodra ik deze snelheid vast wil houden vervalt de ondersteuning!!! Ik trap me gek totdat ik extra gas geef en dan schiet hij weer omhoog. Het is nagenoeg onmogelijk om een constante snelheid te rijden, ongeacht de gevoeligheid want die heb ik in alle standen geprobeerd. Ook is het onmogelijk om ondersteund zeg maar 20 km u te rijden, daar naar toe wel maar danmoet je echt zelf alles doen. Ligt dit aan mij? Is dit wennen? Volgende de dealer wel maar ik weet het niet. Iemand een advies? Alvast dank
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat klinkt zeker niet normaal.

Welke Stromer heb je?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2017, 16:33

St1 maar wel met een 622 accu
Rob
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2017, 16:33

Maar ik heb hem nu op 60% gevoeligheid staan en nu rijdt hij top.... superblij!!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha. Kijk aan. Mooi dat het is opgelost :D
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb mijn ST1 op 80% gezet....rijdt super :bp:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Rob
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2017, 16:33

Blijft vreemd dat bij alle andere instellingen dit plaatsvindt maar goed, ik verander de gevoeligheid toch nooit meer...
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Hallo Rob, ik neem aan dat jij dit aanpast in stand 2. Geeft stand 3 dit vreemde gedrag bij jou?
Rob
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2017, 16:33

Het zal wel wennen zijn na mijn sparta e speed. Die reed natuurlijk best lekker voor de helft van het geld, eerlijk is eerlijk. Ik moet behoorlijk wennen aan het feit dat het "onrustig" fietsen is bij een lagere snelheid onder de 30 km u. Het zal hopelijk wennen zijn want het is een genot om boven de 30 te rijden en daar is de fiets ook voor gemaakt natuurlijk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je Stromer ST1 hoort gewoon een regelmatige ondersteuning te geven, op alle snelheden.

Als je je fiets opstart/aan zet, doe je dit dan zónder druk op de pedalen? Dat is belangrijk, anders kalibreert je fiets niet goed en dat geeft raar gedrag in de motorondersteuning.

Het enige moment waarop ik mijn Stromer St1 X voel "zoeken" naar de juiste ondersteuning, is bij veel wind tegen (kracht 5 a 6) op onregelmatig wegdek. Ik heb de sensorgevoeligheid vrij hoog staan (op 70), en onder zulke omstandigheden kan ik de druk op de pedalen niet voldoende stabiel houden. Dan doet de sensor in zijn hoge stand iets teveel zijn best en stuurt gemengde signalen naar de motor met onregelmatige ondersteuning tot gevolg. Sensorgevoeligheid lager instellen lost dit direct op.

Als het probleem van de onregelmatige ondersteuning met experimenteren met de sensorgevoeligheid (welke waarde het beste werkt is voor iedereen anders) niet verdwijnt, dan zou je ook de stuurkabel van je remsensor eens los kunnen halen. Die zit aan je rechter remhendel. Ga een stukje rijden, kan geen kwaad, je remmen blijven het gewoon doen. Als je probleem nu weg is, ga dan met je ST1 naar je dealer om de remsensor opnieuw in te laten stellen, want dan is dat zeker weten de boosdoener.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie