Eject knop defect, batterijvak krijg ik niet open

Plaats reactie
Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Ik wilde bij mijn ST1 de accu eruit halen, maar de eject knop werkt niet meer. Ik kan hem indrukken, maar normaliter krijg je dan weerstand ook de accu eruit te drukken, nu niets geen weerstand. Hierdoor kan ik de accu er niet uit krijgen.
Is er manier om deze er alsnog uit te krijgen, zodat ik misschien binnenin kan zien wat er mis is?

Alvast bedankt.
Remon
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Remon Koehorst schreef: 09 sep 2020, 20:59 Is er manier om deze er alsnog uit te krijgen, zodat ik misschien binnenin kan zien wat er mis is?
Even je FM bellen, die kan je helpen. Deel de oplossing AUB NIET hier, daar zou je kwaadwillenden enorm mee helpen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Bedankt voor je reactie. Je hebt natuurlijk nog wel je sleutel nodig. Ik krijg hem dus wel een 'standaard' stukje open met de sleutel, het gaat echt om het laatste stukje dat je normaal met de knop doet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat FreddyH bedoelt is dat er een truukje is om de accu-deur open te krijgen zonder sleutel, of als dat met sleutel niet meer lukt. Vraag je dealer hoe dat moet, liefst door erheen te gaan en bekijk dan meteen samen waar het mis is met het mechaniek.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Ga ik doen!
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik denk dat je een oude ST1 (zonder x) bedoeld. Hierbij is het openen van de accu volledig mechanisch. je moet wel echt doordrukken op die knop maar dat wist je waarschijnlijk al. Kan je niet met een zaklampje zien waar die blokkeert.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Remon Koehorst
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 01:46

Klopt inderdaad. Het doordrukken werkt niet meer, kan nu helemaal doordrukken zonder de weerstand.
Frank L
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2019, 16:45
Locatie: Rotterdam
Merk SP: ST1
Km-stand: 7600

Remon Koehorst schreef: 11 sep 2020, 13:23 Klopt inderdaad. Het doordrukken werkt niet meer, kan nu helemaal doordrukken zonder de weerstand.
Mijn ST1 had hetzelfde euvel toen ik hem vorig jaar van iemand overnam.
Er bleek een klein onderdeeltje te ontbreken, probleem werd in no time gefixt door Juizz Rotterdam, kostte een tientje.
witte ST1 2016 -witte Giro Camden - woonwerk Rotterdam <> Delft
Plaats reactie