Klant wil bij dealer A, waar hij tevreden over is, dezelfde korting als bij dealer B.
Dealer A zegt: sorry, doen we niet. En als je je Stromer bij dealer B koopt dan leveren wij daar geen service op. (Logisch: service na verkoop wordt grotendeels bekostigd met marge uit verkoop.)
Er had belletje moeten gaan rinkelen: waarom gaan klanten van goedkope dealer B voor service naar dure dealer A?
BramVDBe schreef: ↑07 jul 2020, 21:42
Ik verwachtte daarom juist nog minder de ventilatie van frustraties en de "told you so" toon. Niet iets waar een nieuw lid van de stromer familie boodschap aan heeft.
Goedkoop=duurkoop waarschuwingen worden met gemak in de wind geslagen, terwijl men het forum wel snel weet te vinden als daar problemen van komen. Liefst wordt de schuld meteen 1 op 1 doorgeschoven naar Stromer, omdat dat makkelijker is dan kritisch kijken naar het eigen besluitvormingsproces. (Daar hebben we hier momenteel een gevalletje van lopen; consument wil Stromer eigenhandig voor de rechter slepen voor het gepruts van zijn dealer.) In werkelijkheid is service een wisselwerking tussen Stromer en de dealer, die de dealer aan ons als klant moet leveren.
Verder vind ik het feit dat je dealers tegen elkaar uitspeelt verpakt als "kans voor dealer A", nogal meh. Het is geen kans voor de dealer, het is een kans voor jouw portemonnee. De consequenties van die keus (minder marge voor de dealer = minder service voor jou) zijn voor je eigen rekening.
Ik heb alle begrip voor dealers die een mooi stukje werk leveren tegen een nette prijs. Zij vormen samen een waardevol dealernetwerk voor ons als consument Een beetje korting of een gratis extraatje hoort daar wel bij, maar de échte pijsstunters zijn alleen bezig om ons dealernetwerk om zeep te helpen door concurrentie de markt uit te prijzen. (Moet je zien hoe we ervoor staan als fw.nl en consorten het in hun eentje voor het zeggen krijgen.)