Beste Stromer fans,
Ik sta op her punt om een Stromer V1 te kopen met nieuwe blauwe accu van 630 KW.
Heeft iemand ervaring met deze fiets?
Welke snelheid kan ik halen? Ik lees 33KM p/u. Geen kentekenplaat? Dus nog op fietspad?
De fiets heeft 5000KM gelopen, is dat veel of ok?
Wat zou zo'n fiets moeten kosten? Vorig jaar flinke onderhoudsbeurt gehad met toen ook nieuwe accu.
Dit is mijn eerste stromer en wil 30KM per keer fietsen overigens
Bedankt!
Stromer V1
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is deze denk ik?
viewtopic.php?f=5&t=47&p=296&hilit=legacy#p298
Is dat wat de verkoper zegt? Dan kan het zijn dat dit een Amerikaans model is: daar mogen e-bikes 33km/u en speed pedelecs 45km/u. In Europa mogen e-bikes 25km/u (en speed pedelecs 45km/u).
Als deze V1 33km/u kan en niet op kenteken is gezet, dan mag je hier wettelijk gezien niet mee de weg op in NL, want voor een normale e-bike rijdt-ie te hard. En als speed pedelec krijg je hem onder de huidige wetgeving nooit meer op kenteken zonder er voor een klein vermogen aan te modificeren, vrees ik (als het al lukt).
Dat is mega-weinig, als je bedenkt dat de V1 waarschijnlijk al een jaar of 7 oud is. Een beetje Stromeraar rijdt deze afstand binnen een paar maanden weg.
Houd er wel rekening mee dat de km-stand op de V1 niet betrouwbaar is, volgens mij kan die worden gereset.
Nieuwe accu is al heel erg goed, goed onderhoud ook. Verder lastig te zeggen. Je zou in ieder geval eerst moeten weten welke variant (qua motor/snelheid/afmontage) dit precies is en hoe de uiterlijke staat verder is. Een Stromer ST1 (die kwam na de V1) heb je tweedehands al voor rond de 2500 euro. Mij lijkt dat de prijs van deze V1 sowieso lager moet zijn.
Wordt-ie eigenlijk aangeboden in NL of BE, of komt hij ergens anders vandaan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik denk dat ik hem enige tijd geleden op Marktplaats zag passeren : https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... t-weg.html
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ik zou 5.000km voor een fiets die 33 km/uur kan en waarschijnlijk al een jaar of 7 oud is niet geloofwaardig vinden. Stel dat de eigenaar gemiddeld met een snelheid van 25 km/uur heeft gereden, dan heeft die dus maar 200 uur op de fiets gezeten, wat overeen komt met een gemiddelde van een ruime 30 uur in het jaar.
Tja, wat is de fiets waard. Voor mij heeft het overleggen van een reparatiebon niet veel te maken met de waarde van het product (in dit geval een Stromer V1). Zo kun je bijvoorbeeld voor €600 aan nieuwe banden onder een oude auto laten plaatsen, dat wil niet zeggen dat die auto dan minimaal €600 waard is. Dit geldt voor mij ook voor deze Stromer V1.
Tja, wat is de fiets waard. Voor mij heeft het overleggen van een reparatiebon niet veel te maken met de waarde van het product (in dit geval een Stromer V1). Zo kun je bijvoorbeeld voor €600 aan nieuwe banden onder een oude auto laten plaatsen, dat wil niet zeggen dat die auto dan minimaal €600 waard is. Dit geldt voor mij ook voor deze Stromer V1.
Witte ST3 van maart 2019
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Een fiets die met 33km/h. in het verkeer is gebracht, is vis noch vlees. En voldoet verder aan geen enkele wettelijke norm. In principe zou je hem als speed pedelec dienen in te schrijven. Mocht je dit willen in België, dien je met je meubel naar een keuring, die je gegarandeerd met een lijstje terug naar huis zullen sturen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ah, die herinner ik me inderdaad ook nog. Als dit 'm is, dan heeft Stromer dus bevestigd dat het een 33km/u V1 model is, weten we dat in ieder geval 100% zeker. (En hij zal niet bij Stromer bekend staan als gestolen, ook fijn om te weten aangezien het slot is vervangen, zie ik op de bon.)Golvas schreef: ↑16 mar 2019, 07:58Ik denk dat ik hem enige tijd geleden op Marktplaats zag passeren : https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... t-weg.html
Van deze display kan de km-stand inderdaad gereset worden, dus die 5.000 zegt mij helemaal niks. Aan de andere kant: hij heeft een onderhoudsbeurt gehad a 500 euro plus een nieuwe accu, ik ga er vanuit dat-ie nu sowieso weer lekker loopt. Al moet je zoiets natuurlijk wel zelf grondig testen.
1692 euro geïnvesteerd in een V1. Lastig, hoop geld in verhouding tot de restwaarde van de fiets. Ik denk dat ik er niet veel meer dan 2.000 a 2.200 euro voor zou betalen.
En je moet er rekening mee houden dat je illegaal bezig bent, met een 33km/u model. Dat vind ik wel een dingetje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023