Interessante 2e hands advertenties (tips)

JDNY
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Mijn Klever gaat de deur uit. Meer info vind je hier.
https://www.2dehands.be/plaats/m1685387 ... ousPage=lr
Post je meningen maar. Gezien het laatste probleem (percentageschommelingen) nu opgelost is met een gloednieuwe akku, denk ik dat de vraagprijs zeker niet overdreven is.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

JDNY schreef: 28 mar 2021, 16:21 Mijn Klever gaat de deur uit. Meer info vind je hier.
https://www.2dehands.be/plaats/m1685387 ... ousPage=lr
Post je meningen maar. Gezien het laatste probleem (percentageschommelingen) nu opgelost is met een gloednieuwe akku, denk ik dat de vraagprijs zeker niet overdreven is.
Wat is er mis met de oorspronkelijke crank en remschijven? Van het eerste zie ik helemaal geen voordeel in (misschien het gewicht?), en de originele remset werkt prima naar mijn ervaring.

Het valt me overigens op dat de regengevoelige claxon er nog wel op zit ondanks de upgrades.

Maar zeker geen slechte prijs gezien er 2 laders en een nieuwe accu bij zitten. Wellicht nog even de km stand vermelden.
Afbeelding
JDNY
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

De trapas heb ik veranderd omdat op een fiets die zoveel km maakt onder alle omstandigheden gewoon topmateriaal hoort te zitten. Een trapas is niet sexy en dus zit in veel fietsen goedkoop materiaal. Ik hoorde ook verschillende verhalen van loskomende cranks dus toen ik deze in promo zag, heb ik niet getwijfeld. Ik ben ook iemand die graag aan fietsen sleutelt en op deze manier er iets unieker van wil maken. Met die claxon heb ik echter nooit problemen gehad. Ok, soms toetert die een beetje verkouden in de regen, maar heeft het nooit laten afweten.
Van de remmen was ik niet tevreden. Ik weeg zelf ook een 94kg dus dat, samen met het gewicht van de fiets, was bij nat weer onvoldoende om veilig tot stilstand te komen. De remschijven die er nu op zitten zijn specifiek voor e-bikes ontwikkeld, zijn iets dikker en ook wat groter. In combinatie met de swissstop E-serie remblokken was dat dag en nacht verschil.
Van de km-stand ben ik niet helemaal zeker. Sinds het vernieuwen van het display halverwege 2020 staat die op 10905km. Maar als ik dan doorreken, zal dat ergens rond de 20000km in totaal zijn.
Plaats reactie