Gezocht veer batterijcompartiment

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
Gesloten
fernand
Rookie | Forum Supporter
Rookie | Forum Supporter

Gezocht veer batterijcompartiment

Bericht door fernand » 09 feb 2019, 12:02

Ik ben Fernand uit Zomergem, Oost-Vlaanderen, België.
Ik ben de gelukkige bezitter van een stromer st2 van 2015. Heb er zonder problemen bijna 26000 km mee gereden. Gebruik is louter recreatief. Nu het volgend probleem: binnenin het batterij compartiment aan de bovenzijde zit een horizontale veer. Denkelijk is het de bedoeling om de batterij tijdens het rijden op zijn plaats te houden (schokabsorberend). Die veer is aan een kant afgebroken. De veer is een onderdeel van de zwarte plastieken blok/combinatie slot en aan de andere zijde het contact om de batterij op te laden. Die veer kan niet afzonderlijk besteld worden het is de ganse combinatie kostprijs 110 € + werkuren. Ik ben dus op zoek naar zo een veer. Eventueel iemand die de ganse combinatie liet vervangen wegens een ander defect maar waarvan de veer nog goed is. Uiteraard tegen vergoeding. Tips zijn welkom

Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Re: Gezocht veer batterijcompartiment

Bericht door Golvas » 09 feb 2019, 12:35

Je zou kunnen proberen om iets af te spreken met een dealer : vroeg of laat hebben ze hebben wel eens een Stromer binnen die totaal verlies is ("perte totale") en die moet vernietigd worden, mogelijk kan je van zo'n fiets een nog bruikbare gebruikte veer bemachtigen ?
Golvas V2.0

Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - 983 Wh

Wiebe

Bericht door Wiebe » 09 feb 2019, 12:38

Je zou hier bv eens kunnen kijken

https://www.alcomex.nl

Of verder googlen op drukveren. Neem de maten op, maak een fotootje of ga eens naar de lokale ijzerboer.
Misschien dat een iets afwijkende maat ook nog past?
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 15000+ and counting.

Jos Reekers
Rookie
Rookie

Bericht door Jos Reekers » 22 feb 2019, 18:35

Ik heb een spaak gebogen en afgeknipt. Deze naast /op de kapotte veer vastgemaakt. Werkte maanden goed.
Het gehele blok de is nu onder garantie vervangen

fernand
Rookie | Forum Supporter
Rookie | Forum Supporter

Bericht door fernand » 28 feb 2019, 09:35

Beste forumleden,
Dikkenberg herveld had nog een onvolledige combinatie liggen met een intacte veer. Heb me eventjes 66 € profijt gedaan. Bij mijn fietsenmaker de veer laten plaatsen. Is geen werkje voor een leek.
Bedankt voor de reacties.

Gesloten