Interessepeiling verkoop ST5

Marktplaats voor Stromers en Stromergerelateerde artikelen (alleen particulieren).
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter

Re: Interessepeiling verkoop ST5

Bericht door FreddyH »

Fabrieksgarantie op een ST5 is toch 2 jaar?
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Golvas

Bericht door Golvas »

Zo is dat ... 3 jaar is enkel bij de ST2s, niet bij de ST5.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

stromersucks
Runner-up
Runner-up

Bericht door stromersucks »

mijn ST5 is van 25/10/2019 standaard 9450 kintek carbon zadelpen geplaatst 325euro.
slot plus geveerde voorvork in totaal 10500euro gekost, doe de fiets weg omdat ik fysiek niet meer kan door mijn knie.
Fiets staat te koop :cool2: :cool2: :cool2: belachelijk als kan zijn bieden mensen 6500 euro...
:aq :aq :aq :aq fiets is omnium verzekerd dump hem in't kanaal en krijg ge u geld terug aangezien de prijs van de fiets enorm fel DAALT :)

Henry

Bericht door Henry »

Ach, er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Witte ST3 van maart 2019

+/-
Pro
Pro

Bericht door +/- »

Ik zou m’n stromer ook niet kopen bij een aanbieder die stromersucks heet
ST3 black, 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white

Golvas

Bericht door Golvas »

stromersucks schreef:
20 jan 2020, 10:44
belachelijk als kan zijn bieden mensen 6500 euro...
Zelf spendeer ik nog geen 50 cent aan een ST5 maar als je biedingen van € 6500 belachelijk vindt dan stel je best een ondergrens in.
Golvas V2.0 🇧🇪

Needspeed
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Needspeed »

Wat schrijf je af op een ST5 per jaar?
Welke garanties geeft de verkoper en heeft de koper? Ik denk geen fabrieksgarantie.
Wat is dan een reële prijs van een fiets met nieuwwaarde 10K een jaar oud met weinig kilometers. Van een product dat wel eens storingen laat zien.
Persoonlijk zou ik de Stromer nooit particulier kopen, maar altijd via een dealer.
Ik zou als verkoper dan ook de fiets via een dealer verkopen.
Laatst gewijzigd door Needspeed op 20 jan 2020, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black

Golvas

Bericht door Golvas »

Needspeed schreef:
20 jan 2020, 19:20
Persoonlijk zou ik de Stomer nooit particulier kopen, maar altijd via een dealer.
Ik veronderstel dat je met een "Stomer" een Stromer bedoelt ?

Waarom ? ... Stromer CH kiest er helaas voor om - naast een aantal mensen die wél degelijk hun job kennen - met een aantal "dealers" / nitwits te werken die amper het verschil kennen tussen een zadelpen en een binnenband ... ze leveren er zelfs een certificaat aan af ... dat biedt voor de potentiële koper dus ook geen enkele zekerheid.
Golvas V2.0 🇧🇪

Bram Roose

Bericht door Bram Roose »

Golvas schreef:
20 jan 2020, 19:27
Needspeed schreef:
20 jan 2020, 19:20
Persoonlijk zou ik de Stomer nooit particulier kopen, maar altijd via een dealer.
Ik veronderstel dat je met een "Stomer" een Stromer bedoelt ?

Waarom ? ... Stromer CH kiest er helaas voor om - naast een aantal mensen die wél degelijk hun job kennen - met een aantal "dealers" / nitwits te werken die amper het verschil kennen tussen een zadelpen en een binnenband ... dat biedt voor de potentiële koper dus ook geen enkele zekerheid.
Dat begrijp ik niet, dan is het toch des te belangrijker je fiets te kopen bij een goede dealer die je vertrouwen geeft? Ipv particulier en dan te moeten aankloppen voor onderhoud (is nog ok) en garantie (veel moeilijker) bij een dealer waar je je fiets niet kocht... Hoeveel moeite zal die doen denk je?

Ik spreek uit ervaring. Ik kocht een Canyon mountainbike en racefiets. Fenomenale fietsen, maar hebben zoals elke fiets onderhoud nodig. Ik ben bij verschillende FM's de deur gewezen. één zei zelfs: je gaat toch ook niet naar een frituur om te vragen om je eigen frieten af te bakken, je mag je internetbrol weer meepakken...
Ik heb nu een FM gevonden die er aan wil werken, maar ik betaal premium uurloon omdat hij niet verdiend heeft aan de verkoop van de fiets... kan ik inkomen, nu kan ik zonder schroom de fiets binnen doen in de wetenschap dat hij er goed aan verdient en ik dus ook kwaliteit mag verwachten.

Zo iets wil ik met een stromer niet meemaken. Of ik zou ook eerst degelijke afspraken willen maken met een FM die hem wil onderhouden en voor me opkomt bij garantiekwesties.
ST3 black 983wh

Golvas

Bericht door Golvas »

Ook zo'n op-het-moment-van-het-afsluiten-van-de-verkoopsovereenkomst-schijnbaar-en-zogenaamd-vertrouwend -gevende- dealer kan nadien helaas de grootste nitwit blijken te zijn ... ik heb het meegemaakt en dat wil je ook niet meemaken ... ik spreek ook uit ervaring.
Golvas V2.0 🇧🇪

Plaats reactie