Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Zoran schreef: 01 dec 2019, 13:42 Ben ik nou echt de enige die in min of meer gewone kleding naar zijn werk stromert? Ik heb altijd gewoon mijn normale (spijker)broek en schoenen aan en een sportshirt met daarover mijn gewone North Face jas. Het sportshirt wissel ik bij aankomst in de fietsenstalling direct voor een T-shirt/trui/overhemd en that's it. Geen gezeik met kleedkamers en dergelijke. Heb overigens wel gaiters gevraagd voor Sinterklaas want m'n schoenen worden met nat/vies wegdek anders wel heel smerig.
Het eerste jaar heb ik dit ook zo gedaan, echter nadat mijn tweede spijkerbroek versleten was ben ik op een fietsbroek overgestapt. De spijkerbroeken (in mijn geval) slijten als een malle links en rechts in het kruis, tot er de gaten in vallen.

Kan ook aan mijn fietsstijl liggen mischien... :oops:

Voor aan mijn voeten gebruik ik waterdichte Aldi schoenen van 15 euro. Doen het nu al anderhalf jaar prima...


Groet

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Zoran schreef: 01 dec 2019, 13:42 Ben ik nou echt de enige die in min of meer gewone kleding naar zijn werk stromert?

Heb een poging gedaan aan het begin, maar het lukt al een tijdje echt niet meer.
Het is mistig + nat en -2. De enige manier om me daar voor te wapenen en niet als een zwetende bak ellende aan te komen is een baselayer (thermo shirtje) met iets wat ademt. En die gaan toch echt uit als ik op de zaak kom, anders is het daar veel te warm.

Thermobroek met spijkerbroek er overheen (want, -2 met > 40km/u) en eventueel ademende regenbroek werkte ook niet. De spijkerbroek ging altijd klam en zweterig aanvoelen (ook al viel het wel mee als je ging voelen). En de inderdaad 2 spijkerbroeken kapot binnen 2 weken. En omdat er dan alsnog thermo onderzit moet ik toch de hele broek uit en weer aan als ik aankom. Dan kan ik net zo goed de spijkerbroek in de tas laten en een MTB broek of zoiets aandoen. Als dat een beetje waterafstotend is kan ik op mist-dagen zoals vandaag ook de regenbroek in de tas laten.

Als de temperaturen weer omhoog gaan dan gaan de baselayers uit en dan zou het weer kunnen. Behalve dat spijkerbroeken dus (bij mij) erg snel slijten op de fiets.

En als het juist weer warm wordt dan ben ik waarschijnlijk weer aan het fietsen met korte broek, maar die blijft ook niet aan op het werk :).

Dus - tot nu toe - heb ik me er bij neergelegd dat ik gewoon even de 5 minuten besteed aan het omkleden, omdat het altijd het weer waard is voor comfort voor een uur fietsen (en echt, helemaal met dit koude klamme weer).

De keren dat ik in meer 'normale' kleren ben geweest zat het nooit lekker, of die ene keer komt er toch vocht of zweet ergens waar ik het niet wil, etc.. Ik zou willen dat ik de 2x5 minuten omkleden terugwin, maar het is me uiteindelijk niet de moeite waard gebleken :).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Om nog maar niet te spreken over hoe een spijkerbroek zit tijdens het fietsen als die nat is...

Ik heb simpelweg veel meer plezier tijdens het fietsen als mijn kleding niet in de weg zit. Dat is me die 5 minuten omkleden zeker waard.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 05 dec 2019, 10:22 Ik heb simpelweg veel meer plezier tijdens het fietsen als mijn kleding niet in de weg zit. Dat is me die 5 minuten omkleden zeker waard.
+1
En veel meer comfort. Zowel qua temperatuur, vochthuishouding en pasvorm.
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Hier ook 1 die in z'n gewone kloffie fietst...
Spijkerbroek met lange thermobroek onder.
Vanmorgen ook een thermoshirt, naast mn gewone shirt en dunne trui.
Daarover een Triban Winterfietsjack:
https://www.decathlon.nl/p/winterfietsj ... p-X8523361

Over m'n sneakers nog overschoenen.

Op het werk even opfrissen en thermokleding uit. Tot nog toe geen kou gehad. Jasje valt me niks tegen. Gisteren zonder thermoshirt gereden, heen en terug.

Qua spijkerbroeken heb ik redelijk strak zittende (nog net geen skinny-model), qua slijtplekken nog niks gezien.
vorige week met enkel spijkerbroek door de regen moeten fietsen. Was zeiknat, maar omdat deze niet los om de benen zit geen geschuur ofzo. Zal ook wel iets helpen.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zoran schreef: 01 dec 2019, 13:42 Heb overigens wel gaiters gevraagd voor Sinterklaas want m'n schoenen worden met nat/vies wegdek anders wel heel smerig.
Je zou aan de heilige man ook nog een spatbordverlenger en een spatlapje kunnen vragen ? ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 05 dec 2019, 12:10 Je zou aan de heilige man ook nog een spatbordverlenger en een spatlapje kunnen vragen ? ;)
Ik geef toe dat Jroen erg leuke dingen doet met z'n 3d printer, maar om hem gelijk heilig te noemen? :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik pikte in op Zoran, hij had het over de sint (zie quote) ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Bram Roose schreef: 04 nov 2019, 08:37 Ik ben al een aantal jaar super tevreden gebruiker van icebraker merino wol.
Maar toch heb sinds een paar maand ook een Falke ondershirt van synthetische makelij. En ik moet zeggen dat dit nog eens een pak beter presteert op de fiets dan de Merino. Het is heel warm en isolerend zoals de merino. Voelt goed aan zoals de merino, maar wordt veel minder nat dan de merino wol en droogt sneller. Als je afkoelt voelt het ook niet koud en klam aan zoals WFV aangeeft.

Nadeel is inderdaad wel dat die Falke helemaal geen geurtjes tegenhoudt en ook na het wassen niet helemaal fris ruikt.
De Icebreaker heb je ook in diverse soorten (diktes) maar bevallen mij beter dan die van Decatlon vooral dat ze niet na een twee jaar uit elkaar vallen (kosten ook drie keer zoveel)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Voorlopig blijf ik in mn werkkloffie fietsen zolang mijn spijkerbroeken niet slijten. Ik vind het afstappen van mijn werk, fiets op slot, extra slot, accu mee,, oplader mee, rugzak en werktas mee, verlichting aan de oplader, helm aan de oplader,, accu aan de oplader, bovenkleding(blouse, tshirt) verschonen genoeg werk. Voorlopig (nog) geen broek uit (en weer aan). De vrijdag is altijd mn lucky day. Het kantoortje voor me alleen dus de stromer hoeft niet in het fietsenhok en kan mee op kantoor. Scheelt veel tijd. :cool2:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie