Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik rijd al ruim 10 jaar elektrisch en heb me al die tijd vermomd als een rasechte racefietser. Dit ga ik niet veranderen. Door de inname van wat anabole steroiden (€€€) ziet de nieuwe elektrische fiets er wat gespierder uit en verwacht ik binnenkort zeker 10-15 km/uur harder te gaan. :cool2:
Witte ST3 van maart 2019
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Ik ben op zoek naar een goede regenbroek. Normaal gesproken draag ik een korte broek met zeem met daar overheen een lange hardloopbroek in de winter. Voor de bovenkleding heb ik oa een Gore shakedry jack waar ik heel blij mee ben. heel goed wind- en waterdicht.

Maar voor de onderkant zoek ik dus nog wat tegen de regen. Ik twijfel tussen een Vaude regenbroek, die ik dan alleen aantrek pas als het regent, of een Gore c3 active. Het lijk erop dat die Gore broek meer is dan alleen een regenbroek en dat je die ook in normale omstandigheden aan zou trekken. Die Gore broek is dan ook ongeveer dubbel zo duur.

Wat zouden jullie voor kiezen in mijn geval.

P.s.: ik fiets 3x per week 45 km enkele reis in weer en wind.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

napauleon schreef: 10 jun 2019, 09:36 Ik ben op zoek naar een goede regenbroek. Normaal gesproken draag ik een korte broek met zeem met daar overheen een lange hardloopbroek in de winter. Voor de bovenkleding heb ik oa een Gore shakedry jack waar ik heel blij mee ben. heel goed wind- en waterdicht.

Maar voor de onderkant zoek ik dus nog wat tegen de regen. Ik twijfel tussen een Vaude regenbroek, die ik dan alleen aantrek pas als het regent, of een Gore c3 active. Het lijk erop dat die Gore broek meer is dan alleen een regenbroek en dat je die ook in normale omstandigheden aan zou trekken. Die Gore broek is dan ook ongeveer dubbel zo duur.

Wat zouden jullie voor kiezen in mijn geval.

P.s.: ik fiets 3x per week 45 km enkele reis in weer en wind.
Ik kan niet vergelijken maar ik heb de Gore C3 active. Heel lichte broek die zijn werk perfect doet, het water blijft er mooi op liggen en dringt totaal niet door de stof. Wel smalle maten, ik weeg droog aan de haak 65 kg voor 1.78m en een small is echt wel heel nipt, zeker als je er een extra broek onder draagt. In de winter zal die onvoldoende warm houden zonder onderlaag.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Stromer9000 schreef: 10 jun 2019, 09:44 In de winter zal die onvoldoende warm houden zonder onderlaag.
Mijn idee bij die broek is dat ik die standaard ga dragen met in de winter daar nog steeds een lange hardloopbroek onder tegen de kou.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

napauleon schreef: 10 jun 2019, 09:58
Stromer9000 schreef: 10 jun 2019, 09:44 In de winter zal die onvoldoende warm houden zonder onderlaag.
Mijn idee bij die broek is dat ik die standaard ga dragen met in de winter daar nog steeds een lange hardloopbroek onder tegen de kou.
Zal wel voldoende zijn denk ik op die manier.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

napauleon schreef: 10 jun 2019, 09:36 Ik ben op zoek naar een goede regenbroek.
Interessante lectuur over deze materie :

- viewtopic.php?f=5&t=918

- viewtopic.php?f=10&t=2397

- viewtopic.php?f=10&t=120
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

napauleon schreef: 10 jun 2019, 09:36 ....Ik twijfel tussen een Vaude regenbroek, die ik dan alleen aantrek pas als het regent....
Dat is toevallig. Ik heb deze week bij www.hibike.nl een Vaude Drop III regenjack en een Vaude Drop II regenbroek besteld. Beide nog niet binnen. Heb mij behoorlijk georiënteerd en heb uiteindelijk gekozen voor Vaude.

Ook ik zal deze broek en dit jack alleen dragen wanneer het regent of de kans groot is dat ik onder weg een nat pak krijg. Anders netjes in de Ortlieb en hopen dat het daar blijft.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Lamkram schreef: 10 jun 2019, 14:32 Heb mij behoorlijk georiënteerd en heb uiteindelijk gekozen voor Vaude.
Wat draag je dan over je benen in de winter als ik vragen mag? Ik hoop namelijk dat de gore dan lekker zit met een thermobroek eronder. Ook als het niet regent.

Heb je ook het verschil tussen Vaude Fluid en Drop kunnen ontdekken? :?
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Heb je ook het verschil tussen Vaude Fluid en Drop kunnen ontdekken? :?
Ah, de fit is wat anders en de drop heeft nog een coating lijkt het
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

napauleon schreef: 10 jun 2019, 14:44
Lamkram schreef: 10 jun 2019, 14:32 Heb mij behoorlijk georiënteerd en heb uiteindelijk gekozen voor Vaude.
Wat draag je dan over je benen in de winter als ik vragen mag? Ik hoop namelijk dat de gore dan lekker zit met een thermobroek eronder. Ook als het niet regent.

Heb je ook het verschil tussen Vaude Fluid en Drop kunnen ontdekken? :?
In de winter draag ik https://www.futurumshop.nl/futurum-prof ... lack.phtml en dat is tot zeker -5 goed uit te houden. Ik hou niet van kou dus dat zegt wat. Verder natuurlijk om het bovenlijf laagjes. Is het nog kouder dan gewoon een skibroek, super goed gewoon.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie