Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Denk nog even na over bretellen; die zorgeb dat je broek niet omlaag kruipt. Daarnaast hebben broeken met bretellen een verhoogd achterpand waardoor je onderrug lekker warm en beschermd blijft. Ook als je jas iets opkruipt bijvoorbeeld.
Ik zou persoonlijk nooit een lange fietsbroek kopen zonder bretellen. Puur vanwege dat praktische punt.

En wat dat macho betreft; Ten eerste kun je dat zelf voorkomen en ten tweede moet je ook een beetje schijt hebben aan anderen. Als het voor jou de beste kleding optie is, who cares?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik merk zelfs dat ik de korte leggings met bretels véél vaker aandoe dan die zonder. Ik vind die veel fijner zitten.

Zodra je er een shirt over aanhebt zie je niet meer of je bretels hebt of niet. En daarnaast wat Daniel zegt: who cares wat anderen ervan vinden?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

napauleon schreef: 15 jun 2019, 09:08 Misschien meer zoiets voor koud en nat weer? https://www.futurumshop.nl/futurum-prof ... lack.phtml

Adviezen op dit vlak :?:
Toevallig heb ik deze afgelopen winter gekocht. Geen spijt van.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lamkram schreef: 15 jun 2019, 16:39
napauleon schreef: 15 jun 2019, 09:08 Misschien meer zoiets voor koud en nat weer? https://www.futurumshop.nl/futurum-prof ... lack.phtml

Adviezen op dit vlak :?:
Toevallig heb ik deze afgelopen winter gekocht. Geen spijt van.

Groet Mark
Hier idem.. zowel de zomer- als de winterversie..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

En als het even kan: kies voor fluo.
Ongelofelijk groot verschil in zichtbaarheid voor automobilisten.
Mijn warme jassen zijn beiden fluogeel. Auto's zien me van super ver afkomen en stoppen bijna altijd voor ze het fietspad oversteken zodat ik niet gehinderd wordt.

Mijn regenjas is blauw en soms vergeet ik dat die geen fluo is, dan erger ik me te pletter aan auto's die me niet zien aankomen en me de pas afsnijden en dan besef ik weer dat het komt omdat ik een blauwe regenjas boven mijn fluogele jas heb... Mensen zien je gewoon bijna niet dan... En dit geldt zowel in het donker als in daglicht.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 24 jun 2019, 12:46 Mijn regenjas is blauw en soms vergeet ik dat die geen fluo is, dan erger ik me te pletter aan auto's die me niet zien aankomen en me de pas afsnijden en dan besef ik weer dat het komt omdat ik een blauwe regenjas boven mijn fluogele jas heb... Mensen zien je gewoon bijna niet dan... En dit geldt zowel in het donker als in daglicht.
Kan zomaar ook aan de regen liggen. Automobilisten zijn dan chagrijnig, hebben dan nog meer stress (evenveel haast maar niemand rijdt door) en hebben geen zin om rekening te houden met anderen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 24 jun 2019, 13:29
Bram Roose schreef: 24 jun 2019, 12:46 Mijn regenjas is blauw en soms vergeet ik dat die geen fluo is, dan erger ik me te pletter aan auto's die me niet zien aankomen en me de pas afsnijden en dan besef ik weer dat het komt omdat ik een blauwe regenjas boven mijn fluogele jas heb... Mensen zien je gewoon bijna niet dan... En dit geldt zowel in het donker als in daglicht.
Kan zomaar ook aan de regen liggen. Automobilisten zijn dan chagrijnig, hebben dan nog meer stress (evenveel haast maar niemand rijdt door) en hebben geen zin om rekening te houden met anderen.
Inderdaad, maar merk het ook in heel zonnige dagen waarop ik een tshirtje aan heb die geen fluo is. Met hetzelfde resultaat tot gevolg...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Fluohesje ... heb ik eigenlijk altijd aan op de Stromer, zelfs vandaag. :hy: :hy: :hy:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik nooit, alleen in het donker.
Merk echt totaal géén verschil in gedrag van automobilisten.
Enige waar ik verschil in ervaar is dat ik in het donker eerder voor een snelle verkeersdeelnemer wordt aangezien ivm de grote koplamp.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb mezelf twee fluogele wielertruitjes besteld bij een teamwear. je valt toch gewoon beter op met zo'n knalgeel truitje, denk ik dan.
In de winter draag ik een refelecterend voetbal hesje (met gaatjes) boven mijn winterkledij
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie