Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Lange mouwen, ik kan even niet op de naam komen maar bedoel de shirts die je bij vriestemperaturen Also eerste laag draagt.
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

allesstroomt schreef: 13 jun 2019, 21:51 Lange mouwen, ik kan even niet op de naam komen maar bedoel de shirts die je bij vriestemperaturen Also eerste laag draagt.
merinowol? van bijvoorbeeld het merk Icebreaker? superfijn spul voor de koude dag idd :ay
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Yep. Dat plan ik dus onder het castelli vest te doen. Heb testritje gedaan en is echt super winddicht terwijl je toch niet zweet.
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

allesstroomt schreef: 13 jun 2019, 22:07 Yep. Dat plan ik dus onder het castelli vest te doen. Heb testritje gedaan en is echt super winddicht terwijl je toch niet zweet.
De Perfetto is ook redelijk waterafstotend, dus een buitje kan hij goed hebben zonder water door te laten. Bij langdurige regen zul je op den duur wel nat worden. Maar verder echt een superjack!
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb een Gabba, dat werkt idd fantastisch.
(Zelfde principe als de Perfetto).
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik weet niet of het toeval was maar tijdens mijn testrit ging ik ook sneller dan gewoonlijk. Zou het kunnen dat ik meer gestroomlijnd was en dat dat zo veel verschil maakt? Wellicht. Vandaar twijfel om het nog strakker te maken met een maatje kleiner.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Verschil tussen maat L en XL zal in snelheid toch zeker 0,03 km/h zijn...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Kleding die mooi aansluit rijdt een stuk fijner dan kleding die om je lijf wappert. Zeker als het wat waait zal dit invloed hebben op hoe makkelijk je fietst. Hoeveel dit feitelijk in snelheid scheelt weet ik niet, maar het zal qua te trappen (of te ondersteunen) vermogen wel een paar watt schelen. Ik zou om die reden in ieder geval niet een oncomfortabeler kleiner maatje kiezen...
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Kortom, de perfetto 2xl zit perfect. Zelfs in mijn dunne lange lijf. Die Italianen zijn echt niet groot geschapen :)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Castelli ALTIJD een maat te groot kopen.
Plaats reactie