Welke fietskleding gebruiken jullie tijdens het Stromeren??

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Aangezien ik van de racefiets overstap naar de Stromer ben ik benieuwd wat jullie stromers nu aantrekken tijdens jullie tochen, of dat nu voor ww is of gewoon voor een tourtje. Preferen julie dan de traditionele fietskleding van de racefiets of ????

Ben benieuwd 🤔🤔🤔
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik fiets gewoon in mijn normale kleding, alleen heb ik mijn jas aangepast. Meestal wel mijn trui/vest/overhemd in de fietstas mee, anders krijg ik het te warm op de fiets.

Ik heb deze fiets dan ook aangeschaft om dus niet bezweet en met omkleden en douchen op mijn werk aan te komen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Liesbeth
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 sep 2017, 21:55

Ik gebruik fiets/sportkleding, aangezien ik op het werk douche. Niet heel noodzakelijk, maar we hebben hele goede voorzieningen en dan vind ik dit wel zo handig. Als ik ‘s avonds thuiskom trek ik alleen andere kleren aan.
Het is niet zo zeer vanwege het zweten, maar meer vanwege nat en/of vies worden dat ik in andere kleren fiets. Als ik aan het begin of eind van de dag een afspraak buiten de deur heb fiets ik daarna in werkkleren naar huis, dat is geen probleem. Ik had dus wel een keer een (belangrijke) afspraak buiten de deur en reed over een mij onbekend pad. Dat bleek een modderpad te zijn, dus mijn broek zat tot m’n liezen onder de modder!
Als je niet van plan bent je in het zweet te fietsen en bij regen enzo ook niet stromert, kun je volgens mij prima in gewone kleren fietsen.
Rijd 3-4 keer per week woon-werk op St1, 32 km enkele reis
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik kan/moet me toch in werk tenu zetten en kan douchen zoveel ik wil dus ga ik nooit in gewone kleren werken. (sterker nog als ik weg moet tijdens het werk ga ik toch met de auto).
In de winter:
Fietsbroek, fietstruitje, windstopper/goretex jas fiets schoenen met spd plaatjes.
Als het koud is. (minder dan 5° zeg maar ik ben een kou schijter)
Daar nog een fleece en regenbroek over en thermisch ondergoed.
In de zomer:
Korte broek, t-shirt, en 's morgens een windstopper.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Bedankt voor jullie reactie’s zover top 👍🏻

Voor me werk moet ik een uniform dragen heb geen douchgelegenheid op het werk wel locker voor kleding ..... voorheen diverse malen op de racefiets gegaan maar dan zweet je nog aardig dus zo gauw het te warm werd maar eigenlijk hierlijk fietsweer is ging ik met de auto( ivm zweten niet kunnen douche)

Vandaar de nieuwschierigheid van hoe doen jullie het ... meerdere ideen zijn welkom

Gr Eric
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik fiets in MTB/outdoorkleding naar mijn werk en ik heb schone werkkleding bij me (kantoor-outfit). Ik sloof me redelijk uit op de Stromer, en ik zweet vrij snel. Ook ik kan niet douchen op mijn werk, ik gebruik gewoon de wasbak in de toiletruimte en ik heb een toilettas met deo e.d. bij me.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Op jou manier zal ik het waarschijnlijk ook gaan doen bij lekker fietsweer het wielren tenu bij minder weer me outdoor kleding
Thanks voor je reactie 👍🏻
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Mijn woonwerk is 48 km enkele reis.

Als ik teveel aantrek zweet ik aardig, en gezien ik erg fanatiek fiets ( gemiddelde snelheid boven 40km/h) moet ik mijn kleding er wel op aanpassen.

Nu temp <8 graden smorgens, merinowol shirt met lange mouwen + 4 seizoenen jasje van futurumshop, en daaronder lange fietsbroek en Northwave arctic MTB schoenen (waterdicht ivm regen), merinoshirt neemt alle zweet op, dus na omkleden ben ik eigenlijk niet bezweet. ( komt vast mog wel als t warmer wordt). Daarnaast een buff over t hoofd, met name oren ivm windgeruis, en een paar handschoenen ( veiligheid en warmte).
Op t werk helaas geen douchemogelijkheid dus in toiletruimte omkleden en opfrissen.

Smiddags ga ik volle bak naar huis en ben ik best bezweet als ik thuiskom, dan lekker douchen! :bp:

Hoop dat de info nuttig was. Het blijft persoonlijk, de een zweet nu een keer sneller als de ander. :hy:
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Ik kan ook niet douchen op m'n werk; ik probeer laagjes onder m'n windstopper te kiezen afhankelijk van de temperatuur. Ik stromer nog maar een klein half jaar, dus in de warmere tijd nog kijken wat ik aantrek, maar de afgelopen maanden ook iig 1 laagje merinowol. Daarmee kom ik dan niet bezweet aan op m'n werk. Ik heb ook m'n kantooroutfit mee en wasspullen (nog niet veel nodig gehad). Op de fiets oude broek aan, met daaronder een fietsbroek (het zadel is me anders net wat te spartaans) en warme hoge schoenen. Het maakt wel uit wat voor windstopper je aantrekt, ik heb ook eentje waarin je snel broeierig wordt. In de kou+regen de laatste maanden veel baat gehad bij Sealskinz handschoenen, daarin zit oa ook een waterdichte laag verwerkt.
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Leuk jullie reactie’s 😁😁😁

Zullen vast nog meer tips zijn 🧐🧐
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Plaats reactie