handschoenen

Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Als ik vingerhandschoenen draag, heb ik altijd koude dode vingers. Ongeacht hoe dik de voering van de handschoen is. Ik heb van alles geprobeerd, De doorbloeding in mijn vingers wordt kennelijk belemmerd.

Ik heb nu mijn persoonlijke oplossing gevonden:
Ik heb wanten van lamsvacht (https://www.skafit.nl/Wanten-Classic)maat 10 zodat ik lekker ruim in de want pas. Daar overheen draag ik bij regenachtig weer Goretex overwanten (https://www.bever.nl/p/extremities-tuff ... 02001.html).

Fantastisch! ik zweer hierbij:
Waterdicht en heerlijk warme handen tijdens guur en koud weer. :ay
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ieder zijn ding, maar wanten op de fiets zou ik niet willen :)
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Jorismak schreef: 12 nov 2019, 23:11 @Patrick

Bij de omschrijving staat 'extreme isolatie' wat meestal een waarschuwing is dat ze te warm zijn voor mij.

Ik ga wel kijken of ik ze ergens in het echt kan proberen, of anders bij futurumshop kopen (goede return policy in mijn ervaring).
Ik heb wel een beetje last van 'door de bomen het bos niet meer zien'.

edit: futurumshop heeft mijn vraag beantwoord tussen het verschil van de (Roeckl) Rocca en de Vermes door te zeggen dat ze bijna identiek zijn in functies, maar de Rocca is net ietsje minder dik en daarom net ietsje minder warm.

Ik hou de Rocca even in de gaten :)
Veel succes gewenst :ay , er is inderdaad een grote keuze op de markt vandaag.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Jorismak schreef: 12 nov 2019, 23:11 @Patrick

Bij de omschrijving staat 'extreme isolatie' wat meestal een waarschuwing is dat ze te warm zijn voor mij.

Ik ga wel kijken of ik ze ergens in het echt kan proberen, of anders bij futurumshop kopen (goede return policy in mijn ervaring).
Ik heb wel een beetje last van 'door de bomen het bos niet meer zien'.

edit: futurumshop heeft mijn vraag beantwoord tussen het verschil van de (Roeckl) Rocca en de Vermes door te zeggen dat ze bijna identiek zijn in functies, maar de Rocca is net ietsje minder dik en daarom net ietsje minder warm.

Ik hou de Rocca even in de gaten :)
Vanochtend bij 5 graden en veel regen gereden met de Vermes. Mooi waterdicht zoals beloofd, en toch zeker niet te warm gehad. Tussen km 5 en 10 zelfs koude vingertoppen. Dan met verhoogde hartslag ideale temperatuur en gevoel in vingers. Ik heb dus goed gekozen, want het wordt makkelijk nog 10 graden kouder dan dit en dan vallen de Roccas te koud uit denk ik.

Edit: touchscreen compatible is niet helemaal waar helaas... je kan niet op je omni tikken als je de handschoenen aan hebt. Dit lukte me enkel tegen het einde van de rit, ik veronderstel door warmte en vocht, maar de eerste 20 minuten kon ik alvast niet van scherm wisselen op de omni...
ST3 black 983wh
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Nou.. Ik de Rocca besteld. Eerst de matentabel bij futumshop _en_ Roeckl zelf uitgebreid bekeken. M'n hand nog eens opgemeten en wat extra marge genomen. Bestel, en... Te klein. Duidelijk vanaf de eerste minuut :(.

Terwijl de Roeckl Renon die ik heb een kleinere maat zijn _en_ daar kan ik met liners makkelijk in :s. Hetzelfde voor mijn Roeckl Illano.

Dus een maatje groter is onderweg.

Ik heb dus toch geluisterd naar het begin van deze thread en er twee setjes merino liners bijgehaald. Mocht de Rocca toch te koud zijn doe ik een liner erbij (en als het past :))

Zolang het vriest maar droog is gaat de combi van liner+Renon wel m'n decathlon rr500 vervangen denk ik. Voelt lekkerder en ik kan nog normaal bij m'n grips en shifters
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Bram Roose schreef: 08 nov 2019, 18:15 Ik kan alvast meegeven dat de roeckl vermes handschoenen heel klein uitvallen.
Had de roeckl xtra warm gepast. Zaten als gegoten. Heb zelfde maat besteld en vermes past totaal niet. Geraak er zelfs niet in. Dus retour en maat groter bestellen...
Jorismak schreef: 16 nov 2019, 11:11 Nou.. Ik de Rocca besteld. Eerst de matentabel bij futumshop _en_ Roeckl zelf uitgebreid bekeken. M'n hand nog eens opgemeten en wat extra marge genomen. Bestel, en... Te klein. Duidelijk vanaf de eerste minuut :(.
Ligt dus niet aan mijn handen... is iets om rekening mee te houden dat die roeckls klein uitvallen. Zoals bij castelli kledij.
ST3 black 983wh
zoeffffff
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 mei 2019, 21:04

Jorismak schreef: 16 nov 2019, 11:11 Nou.. Ik de Rocca besteld. Eerst de matentabel bij futumshop _en_ Roeckl zelf uitgebreid bekeken. M'n hand nog eens opgemeten en wat extra marge genomen. Bestel, en... Te klein. Duidelijk vanaf de eerste minuut :(.

Terwijl de Roeckl Renon die ik heb een kleinere maat zijn _en_ daar kan ik met liners makkelijk in :s. Hetzelfde voor mijn Roeckl Illano.
Wat voor handschoenen gebruiken jullie als liners zonder dat het proppen wordt?
ST1 x sport
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik hoop met die vermes gtx geen liners meer te moeten gebruiken. Tot nu toe decathlon rr500 ofzo met flinterdunne liners. Ik denk niet dat ik die nu in mijn roeckls er nog in krijg.... ook al heb ik maat groter. Nu is maat nipt gepast.
ST3 black 983wh
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb gelukkig niet gauw last van koude handen maar mijn vrouw wel......setje WOBS gemonteerd en sindsdien heeft zij nooit meer koude handen gehad. Vroeger reden er veel meer mensen met stuurmoffen........het staat niet snel maar wat is belangrijker :ay :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Bram Roose schreef: 17 nov 2019, 06:23

Ligt dus niet aan mijn handen... is iets om rekening mee te houden dat die roeckls klein uitvallen. Zoals bij castelli kledij.
De gtx Roeckls dus. Maat L normale Roeckls kan ik met liners in. Maat XL Rocca GTX kan ik überhaupt niet in.. Nu de XXLs in huis (wel grote lompe dingen zeg) , morgen beloofd het een regendag te worden, mooie test.
zoeffffff schreef: 17 nov 2019, 06:58
Wat voor handschoenen gebruiken jullie als liners zonder dat het proppen wordt?
Is voor mij ook voor het eerst. Iets wat heet 'liners' :), dus er voor gemaakt is.
GripGrab Merino Liners hier. Zitten beetje strak rondom het begin van m'n vingers, maar zijn best stretchy. Zijn lekker lang zodat ze niet verdwijnen in grotere handschoenen en dat het makkelijker is de buitenste uit te doen zonder de liner gelijk mee te nemen.

Maar zoals ik al zei, is voor mij voor het eerst dus weinig ervaring. Er zijn vast andere (goedkopere) opties.
Plaats reactie