handschoenen

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik heb afgelopen jaar regelmatig ritten van een uur met temperaturen tussen -3 en +5 gefietst met deze handschoenen, goedkoop en lekker warm, en ik heb snel koude handen..

https://www.planetx.co.uk/i/q/PXLGWL/pl ... ter-gloves

Heb ook voor een kapitaal aan Assos handschoenen , de merinowol handschoenen van assos in combinatie met tiburu en early winter. Deze 3 sets bijelkaar geven zelfde warmte als de goedkope planet X handschoenen.

Ik heb ze allemaal bij me nu en heb geen koude handen, en kan me altijd aanpassen aan de temperatuur/wind.

Maar een ieder heeft een andere warmtehuishouding...
65AA263E-4B49-4C62-9FAE-9A99DBCAAA22.jpeg
65AA263E-4B49-4C62-9FAE-9A99DBCAAA22.jpeg (2.4 MiB) 5302 keer bekeken
+ST2S and n-joying it to the max...
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Ben je ook tevreden over die Planet X handschoenen qua waterdichtheid?

Gore Tex spreekt mij aan vanwege de wind en waterdichtheid. Ik las alleen in de reviews dat veel mensen het te koud vonden (maar daar kan je wollen onder handschoenen voor gebruiken)... Dat is dan model Gore-Tex Thermo C5.

Roeckl Rocca GTX lijkt qua materiaal hetzelfde maar ze zijn langer. Met skiën heb ik wel eens open polsen gehad en dat is ook koud....
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Deze zijn voor mij iig tot -8 warm genoeg en zijn perfect water- en winddicht:
https://agu.com/deep-winter-glove
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Fastedde schreef: 25 nov 2018, 10:44 Assos handschoenen [...] Deze 3 sets bijelkaar geven zelfde warmte als de goedkope planet X handschoenen.
Tja, Assos ...
Soms heb ik de indruk dat Assos producten niet alleen overroepen zijn, maar bovendien ook overprijsd.
Op weg om een merk voor snobs te worden?
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Daar hebben we Rapha al voor ;)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nounou ik heb drie jaar geleden met een één seizoen oud Rapha GoreTex herfst/regenjack van mijn zoon LBL. gereden, de hele ochtend en halve middag stortte het uit de lucht, spray van alle kanten (reden met groepje van 12) en was vanaf boven mijn thermo/regensokken t/m middel doorweekt maar mijn lijf, vooral rug hals en schouders bleven goed warm en droog dit had ik nog met geen enkel ander merk regenjack meegemaakt het is wel erg goede kleding hoor minstens zo goed als Assos ik denk zelfs nog wel een trapje beter. Vooral het gewicht speelt bij top renners natuurlijk een rol. Ik weet van M. Rasmussen dat hij zelfs zijn sokken woog en de frames zo schraal als mogelijk gespoten moesten worden. Maar even OnTopic........ik heb erg goede ervaring opgedaan op mijn eerste SP. met stuurmoffen 8-) die je om je stuur kunt klitten en als een soort windvanger de vuile wind van je handschoenen houden.
In de ligfiets gebruik merino mouwtjes tot halverwege mijn onderarmen aan de binnenzijde van je polsen zitten heel wat receptoren die de temp net als sensoren meten en zo je schiltemperatuur bewaken. Als je die warmer houdt dan de rest van je lichaam blijft er meer warm bloed door je handen en dus vingers circuleren.....da's ook cruciaal voor je kern-temperatuurbeheersing.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Rapha is absoluut goed, maar hun manier van presenteren heeft een veeeeeeel te hoog poser en hippemannenmetbaardje-gehalte.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Om consequent te zijn, als we Rapha spullen goed vinden, moeten we ook maar een baard dragen.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier 'n stel zomerhandschoenen aangeschaft, het eerste wat contact maakt met het wegdek.. En ze zitten wel comfortabel, is meegenomen.
https://www.bikester.be/shimano-airway- ... v_chn=shop
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Free2be schreef: 20 mei 2019, 18:53 ze zitten wel comfortabel, is meegenomen.
Heb je ook de kortingscode meegenomen ? ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie